اپل: Stage Manager iOS 16 به آی‌پد پروهای قدیمی‌تر می‌آید

اما اپل اکنون دارد به Engadget گفت که Stage Manager را از سال 2018 به نسل سوم آیپد پرو و ​​از سال 2020 به نسل چهارم آیپد پرو خواهد آورد که به ترتیب بر روی تراشه های A12X Bionic و A12Z Bionic اجرا می شوند.

این یک ویژگی خوب است اما محدود به آی‌پدهایی با تراشه M1 سفارشی اپل بود که در حال حاضر شامل مدل‌های 11 اینچی و 12.9 اینچی آیپد پرو 2021 و آی‌پد ایر 2022 می‌شود.

Stage Manager، ویژگی سرفصل iOS 16، چندوظیفه ای را در iPad با پنجره های همپوشانی و قابل تغییر اندازه اصلاح می کند. این ویژگی همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که یک iPad را به یک مانیتور خارجی متصل کنند تا یک دسکتاپ دوم آی‌پد بسازند نه اینکه فقط همان مورد را آینه کنند.

با این حال، ویژگی چندوظیفه‌ای پورت‌شده تنها به جای هشت پنجره در آی‌پدهای M1، اجازه می‌دهد چهار پنجره با هم همپوشانی داشته باشند. اپل گفت که مؤلفه مانیتور خارجی Stage Manager برای آیپدهای غیر M1 در دسترس نیست و تا زمانی که به‌روزرسانی آینده در آی‌پدهای M1 ارائه نشود، در دسترس نخواهد بود.

سیب برخی از دارندگان آی پد را آزار داد زیرا Stage Manager را به عنوان یک ویژگی انحصاری M1 منتشر کرد که خریداران مدل‌های iPad اخیراً منتشر شده را کنار گذاشته بودند.




منبع: https://www.zdnet.com/article/apple-ios-16s-stage-manager-is-coming-to-older-ipad-pros/#ftag=RSSbaffb68

“مشتریان با iPad Pro نسل 3 و 4 علاقه شدیدی به تجربه Stage Manager در iPad های خود ابراز کرده اند. در پاسخ، تیم های ما سخت کار کرده اند تا راهی برای ارائه نسخه تک صفحه ای برای این سیستم ها با پشتیبانی از اپل گفت: حداکثر چهار برنامه زنده روی صفحه iPad در یک زمان. “پشتیبانی از صفحه نمایش خارجی Stage Manager در آیپدهای M1 در یک به روز رسانی نرم افزاری در اواخر سال جاری در دسترس خواهد بود.”

اپل ویژگی جدید چندوظیفه ای Stage Manager خود را برای آیپدهای بیشتری به جای آخرین مدل ها با تراشه M1 خود عرضه خواهد کرد.

Stage Manager باید فعال باشد و حداکثر چهار برنامه را به طور همزمان بر روی صفحه نمایش iPad اجرا کند. سیستم چندوظیفه ای جدید نیز به macOS Ventura می آید که قرار است ماه آینده عرضه شود.

با استفاده از iPad

تصویر: گتی ایماژ/لوئیس آلوارز

ویژگی بخشی از نسخه بتای iOS 16.1 نسخه 3 که اپل ساعاتی پیش برای توسعه دهندگان منتشر کرد.