چگونه امنیت خود را در مایکروسافت اج تقویت کنیم؟


لوگوی Microsoft Edge بر روی صفحه نمایش کامپیوتر

monticello/Shutterstock

کسانی از شما که از Microsoft Edge استفاده می کنید می خواهید مطمئن شوید که امنیت شما تا حد امکان قوی است. و Edge تنظیمات مختلفی را برای کمک به شما در رسیدن به آن هدف ارائه می دهد.

یک گزینه SmartScreen از شما در برابر وب سایت ها و فایل های مخرب محافظت می کند. گزینه ای برای برنامه های بالقوه ناخواسته، دانلود برنامه های مشکوک یا کم شهرت را مسدود می کند.

اگر یک URL را اشتباه تایپ کرده باشید، به شما هشدار می دهد که احتمالاً شما را به یک سایت مخرب هدایت می کند. و یک گزینه امنیتی پیشرفته به شما امکان می دهد حالت امنیتی خاصی را برای دفاع از مرورگر خود در برابر بدافزار انتخاب کنید.

برای دسترسی به گزینه‌های امنیتی، روی نماد بیضی در بالا سمت راست کلیک کنید، تنظیمات را انتخاب کنید و سپس روی تنظیمات حریم خصوصی، جستجو و خدمات کلیک کنید. به پایین اسکرول کنید تا بخش امنیت را ببینید.

همچنین: مایکروسافت اج یک لایه امنیتی جدید برای مرور سایت‌های «ناآشنا» اضافه می‌کند

تنظیمات امنیتی لبه

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

گزینه هایی برای افزایش امنیت در مایکروسافت اج

اولین گزینه برای Microsoft Defender SmartScreen سعی می کند از شما در برابر سایت ها و دانلودهای مخرب محافظت کند. به طور کلی، این یک ویژگی مفید است زیرا به طور خودکار بارگذاری سایت ها و فایل هایی را که مخرب یا مشکوک تلقی می شوند متوقف می کند. SmartScreen گاهی اوقات با بسیاری از موارد مثبت نادرست سر راه شما قرار می‌گیرد، زمانی که می‌خواهید فایلی را دانلود کنید که می‌دانید قانونی است، آزاردهنده است. اما من به شما توصیه می کنم سوئیچ را برای این یکی روشن کنید. اگر به بسیاری از موارد مثبت کاذب برخورد کردید، همیشه می توانید حداقل به طور موقت آن را خاموش کنید.

گزینه بعدی برای برنامه های بالقوه ناخواسته را مسدود کنید به طور خودکار دانلود برنامه های بالقوه ناخواسته (PUA) را که ممکن است سیستم شما را کند کنند، تبلیغات ناخواسته نمایش دهند یا سعی در نصب نرم افزار اضافی داشته باشند، متوقف می کند. برنامه های مسدود شده توسط این گزینه معمولاً مخرب نیستند، بلکه بیشتر آزاردهنده و مخرب هستند. مانند SmartScreen، این یکی نیز گاهی اوقات به مثبت کاذب منجر می شود. اما بهتر است آن را فعال نگه دارید و در صورت نیاز به پشت سر گذاشتن موارد مثبت کاذب، آن را غیرفعال کنید.

همچنین: از ویندوز 11 متنفرید؟ در اینجا نحوه عملکرد بیشتر آن مانند ویندوز 10 آورده شده است

گزینه سوم برای جستجوگر تایپسکوت اگر URL را اشتباه تایپ کرده اید و به یک وب سایت بالقوه مخرب هدایت می شوید به شما هشدار می دهد. در روشی که به عنوان typosquatting شناخته می‌شود، مجرمان سایبری وب‌سایت‌های مخربی را راه‌اندازی می‌کنند که نشانی‌های اینترنتی سایت‌های قانونی را با کاراکترهای خاصی اضافه، حذف یا تغییر داده شده، تقلید می‌کنند. این گزینه را فعال کنید و اگر بخواهید به یکی از این سایت‌ها دسترسی پیدا کنید، بررسی‌کننده typosquatting به شما هشدار می‌دهد.

گزینه چهارم برای برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره سایت هایی که بازدید می کنید، خدمات ایمنی سایت را روشن کنید اگر روی نماد قفل در نوار آدرس کلیک کنید، جزئیات مربوط به سایت فعلی شما را ارائه می دهد. این گزینه با افشای اطلاعاتی مانند امنیت اتصال، تعداد کوکی‌های در حال استفاده و تعداد ردیاب‌های مسدود شده، برای سایت‌های مشروع و مشکوک مفید است، بنابراین می‌خواهید این را فعال کنید.

گزینه بعدی برای از DNS امن برای تعیین نحوه جستجوی آدرس شبکه برای وب سایت ها استفاده کنید یکی دیگر از مواردی است که باید آن را روشن کنید. مجرمان سایبری باهوش می توانند یک شیرین کاری به نام ربودن DNS انجام دهند که در آن از پرس و جوهای DNS برای هدایت درخواست های وب سایت شما به سایت های مخرب استفاده می کنند. برای محافظت در برابر این نوع سوء استفاده، بسیاری از ارائه دهندگان DNS از ویژگی به نام Secure DNS استفاده می کنند. به‌طور پیش‌فرض، Edge از DNS سازمان یا ارائه‌دهنده خدمات فعلی شما استفاده می‌کند که ممکن است از Secure DNS استفاده کند یا نباشد. برای محافظت از خود، این گزینه را روشن کرده و روی تنظیمات برای کلیک کنید ارائه دهنده خدمات را انتخاب کنید. سپس می‌توانید ارائه‌دهنده DNS دیگری را از لیست انتخاب کنید، مانند Google، NextDNS یا OpenDNS که همگی از Secure DNS استفاده می‌کنند.

گزینه های امنیتی در تنظیمات امنیتی Edge.

تنظیمات امنیتی Edge را پیکربندی کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

در مرحله بعد، Edge یک حالت امنیتی پیشرفته را برای محافظت بیشتر از شما در برابر بدافزارها و سایر تهدیدها فراهم می کند. سوئیچ را برای امنیت خود را در وب افزایش دهیدو می توانید از بین سه سطح مختلف انتخاب کنید – پایه، متعادل یا سخت.

Basic حفاظت امنیتی را برای سایت هایی که کمتر بازدید شده اند روشن می کند و با همه وب سایت ها کار می کند. Balanced حفاظت امنیتی را برای سایت‌هایی که اغلب بازدید نمی‌شوند را فعال می‌کند و باید با اکثر وب‌سایت‌ها کار کند. حفاظت امنیتی را برای همه وب‌سایت‌ها روشن می‌کند، اما ممکن است با برخی سایت‌ها یا بخش‌هایی از سایت‌ها تداخل ایجاد کند.

ممکن است بخواهید با Balanced شروع کنید و ببینید آیا سایت هایی که بازدید می کنید هنوز کاملاً کار می کنند یا خیر. اگر با هر مانعی برخورد کردید، دو اقدام وجود دارد که می توانید انجام دهید. با انتخاب تنظیمات Exceptions و اضافه کردن URL آن، به سطح Basic پایین بروید یا وب سایتی را که به درستی کار نمی کند به عنوان استثنا اضافه کنید.

همچنین: اینها بزرگترین تهدیدات امنیت سایبری هستند: مطمئن شوید که آنها را نادیده نمی گیرید

حالت امنیتی پیشرفته Edge با کادر برجسته «تعادل» در تنظیمات Edge.

از حالت امنیتی پیشرفته Edge استفاده کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

به عنوان گزینه نهایی در زیر Security، سوئیچ برای را روشن کنید همیشه هنگام مرور InPrivate از پیشگیری از ردیابی “سخت” استفاده کنید اگر می‌خواهید هنگام باز کردن یک وب‌سایت در پنجره InPrivate، سطح Strict فراگیر شود.

فراتر از بهینه سازی این تنظیمات امنیتی، دو اقدام وجود دارد که می توانید هنگام مرور وب انجام دهید. روی نماد بیضی در بالا کلیک کنید و انتخاب کنید پنجره InPrivate جدید. این به شما امکان می‌دهد یک سایت را در حالت InPrivate باز کنید، که پس از بستن پنجره، اطلاعات مرور و سابقه مرور شما را حذف می‌کند، سابقه دانلود شما را نادیده می‌گیرد و جستجوها در Microsoft Bing را با شما مرتبط نمی‌کند.

منوی کشویی برای نحوه باز کردن یک پنجره جدید در یک پنجره InPrivate

یک وب سایت را در یک پنجره InPrivate باز کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

در نهایت روی نماد بیضی کلیک کرده و انتخاب کنید پنجره گارد برنامه جدید. Application Guard از یک تاکتیک جداسازی سخت افزاری برای راه اندازی وب سایت های داخلی یک کانتینر استفاده می کند. این فرآیند از سیستم عامل و رایانه شما در برابر هر بدافزاری که ممکن است در Edge ظاهر شود محافظت می کند. مگر اینکه از Edge در یک محیط شرکتی یا تجاری استفاده کنید، این گزینه ای نیست که احتمالاً اغلب از آن استفاده کنید. اما اگر نگران بازدید از یک وب سایت مشکوک هستید، ممکن است بخواهید آن را در این حالت باز کنید.

منوی کشویی نحوه باز کردن یک وب سایت در پنجره Application Guard.

یک وب سایت را در یک پنجره Application Guard باز کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-tighten-your-security-in-microsoft-edge/#ftag=RSSbaffb68