چگونه از Google Keep به عنوان سازنده لیست کارهای مجازی خود استفاده کنید (و چرا باید)


زنی که در یک دفتر خانه با لپ تاپ کار می کند

گتی ایماژ/جانر ایماژ

چه دانش آموز، یک متخصص شاغل، یک والدین، ترکیبی از این سه، یا فقط یک فرد پرمشغله، به احتمال زیاد فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید – یا چندگانه دارید. این فهرست کارها، چه ذهنی و چه فیزیکی، می تواند طاقت فرسا باشد.

به‌عنوان کسی که دوست دارد وظایفم را تقسیم کند، اخیراً دریافته‌ام که گوهر پنهان یک برنامه Google – Google Keep – بهترین ابزار برای تقسیم، تسخیر و انتقال هرج و مرج در مغز من به عمل است.

در اینجا خلاصه ای از ویژگی های Google Keep و نحوه استفاده از آنها به عنوان لیست کارهای مجازی خود آورده شده است.

همچنین: نحوه ایجاد چندین تقویم گوگل (و چرا باید)

چگونه از Google Keep به عنوان سازنده لیست کارهای مجازی خود استفاده کنید

Google Keep یک برنامه یادداشت برداری مجازی است که به درستی انجام شده است. انتخاب خوبی برای هر کاربر G Suite است، به شما امکان می‌دهد یادداشت‌ها و یادداشت‌های صوتی ایجاد کنید و برای هر کدام نقاشی‌ها و تصاویر، یادآوری‌ها و برچسب‌ها درج کنید. و حتی بهتر – این برنامه با هر دو سازگار است اندروید و iOS تلفن‌ها، بنابراین لازم نیست نگران باقی گذاشتن لیست مواد غذایی خود روی پیشخوان آشپزخانه یا از دست دادن آن ایده‌ای باشید که به تازگی پس از بستن لپ‌تاپ به ذهنتان خطور کرده است. در اینجا نحوه استفاده بهینه از ابزارهای Google Keep و به حداقل رساندن شلوغی زندگی یا مغز خود آورده شده است.

در تلفن یا لپ تاپ خود، مطمئن شوید که به حساب Google خود وارد شده اید. پس از ورود به سیستم، به گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش خود بروید و نمادی را که شبیه یک شبکه است تغییر دهید. پس از کلیک بر روی نماد شبکه، برنامه های G-Suite را مشاهده خواهید کرد. به پایین پیمایش کنید تا نماد زرد را با یک دفترچه یادداشت و یک لامپ مشاهده کنید، سپس آن گزینه را تغییر دهید و به Google Keep منتقل خواهید شد.

Google Keep در G Suite

کجا Google Keep را در G Suite خود پیدا کنید.

اسکرین شات توسط کریستینا داربی/ZDNET

هنگامی که در Google Keep هستید، دنیای امکانات سازمانی واقعاً در دسترس شماست، اما در نگاه اول، ممکن است مانند یک Google Doc خالی و عجیب‌تر به نظر برسد. در اینجا نحوه یادداشت برداری به عمدترین و کارآمدترین روش آمده است.

صفحه اصلی Google Keep

«صفحه اصلی» Google Keep شما در اولین دسترسی به آن چگونه خواهد بود.

اسکرین شات توسط کریستینا داربی/ZDNET

همچنین: نحوه ایجاد یک فایل متنی ساده در Google Drive (و چرا ممکن است بخواهید)

قبل از اینکه هر کاری را که باید انجام دهید یادداشت کنید، به وظایف خود عنوانی بدهید تا به شما کمک کند آنها را تقسیم بندی کنید. آیا شما یک لیست مواد غذایی تهیه می کنید؟ تاریخ های کلاس انگلیسی خود را یادداشت می کنید؟ به خودتان یادآوری می کنید که برای تعطیلات آخر هفته چه چیزهایی را باید ببندید؟ بر این اساس فهرست خود را عنوان کنید.

برای انجام این کار، روی فرمان “یادداشت برداری” در نوار بالای صفحه دوبار کلیک کنید. از آنجا، عنوان خود را تایپ کنید، جایی که در کادر متنی به صورت پررنگ “Title” آمده است.

پس از اینکه دسته اصلی شما در جای خود قرار گرفت، افکار خود را از مغز به صفحه نمایش صادر کنید — شروع به نوشتن کنید!

گوگل به یادداشت برداری ادامه دهید

اسکرین شات توسط کریستینا داربی/ZDNET

اگر شما هم مثل من هستید، بررسی چیزی از لیست کارهایتان می تواند بهترین بخش روز شما باشد. Google Keep به شما امکان می دهد چک باکس ها را به یادداشت اضافه کنید (حتی می توانید بعداً بازگردید و آنها را به یادداشتی اضافه کنید که آنها را ندارد) و پس از تکمیل کار و علامت زدن کادر، از لیست شما خارج می شود – خیلی راضی کننده

برای افزودن چک باکس ها، کافی است روی گزینه «بیشتر» (نماد سه نقطه) کلیک کنید و سپس گزینه «نمایش چک باکس ها» را انتخاب کنید.

گزینه نمایش کادرهای Google Keep

با جابجایی نماد «بیشتر»، کادرهای تأیید را نمایش دهید، یا آنها را بردارید.

اسکرین شات توسط کریستینا داربی/ZDNET

از اینجا، کادرهایی در کنار لیست افکار، نیازها، وظایف، موارد و غیره شما ظاهر می شود.

برای اینکه یادداشت‌ها همانطور که در مغز شما انجام می‌شوند در سراسر صفحه نمایش داده شوند، می‌توانید آن‌ها را به گونه‌ای سفارشی کنید که هر چیزی که در جلوی ذهن شما است در جلوی صفحه باشد. در اینجا چند راه برای سفارشی کردن یادداشت های Google Keep وجود دارد.

همچنین: نحوه اضافه کردن کلمات جدید به فرهنگ لغت Google Docs

یادداشت های خود را سنجاق کنید

اگر می خواهید یادداشت های خاصی در بالای لیست شما قرار گیرند، می توانید آنها را به بالای صفحه سنجاق کنید تا از بقیه یادداشت های شما جدا باشند. برای پین کردن، نشانگر خود را روی یادداشت مورد نظر ببرید و سپس نماد پین را در گوشه سمت راست فشار دهید. به این ترتیب، آن نت بالا می‌آید و بالاتر از نت‌های دیگر هم در ذهن و هم در صفحه شما باقی می‌ماند.

Google Keep با یادداشت های پین شده

اسکرین شات توسط کریستینا داربی/ZDNET

پس زمینه اضافه کنید

برای کسانی که وقتی کد رنگی یا زیبایی‌شناسی بهتری برای یادداشت‌هایتان وجود دارد انگیزه بیشتری دارند، می‌توانید یک رنگ پس‌زمینه یا تم به یادداشت خود اضافه کنید یا می‌توانید خیالتان راحت باشد با دانستن اینکه تمام یادداشت‌های یادآوری پروژه‌تان صورتی هستند و فهرست خواربارتان در این فهرست است. قرمز.

برای افزودن رنگ پس‌زمینه یا تم، نشانگر را روی یادداشت ببرید و روی نماد سوم از سمت چپ در پایین (نماد پالت رنگ) کلیک کنید. از اینجا می‌توانید رنگ‌های پاستلی یا حتی پس‌زمینه «سفر» را برای فهرست بسته‌بندی خود انتخاب کنید.

گوگل گزینه های رنگ پس زمینه را حفظ می کند

اسکرین شات توسط کریستینا داربی/ZDNET

یک برچسب اضافه کنید

برای دسترسی سریع‌تر و حتی تقسیم‌بندی بیشتر، حتی می‌توانید برچسب‌هایی ایجاد کنید تا بتوانید مستقیماً به برگه ایده‌ها، تصاویر یا «یادآوری‌های مکرر» بروید، اگر عجله دارید یا فقط می‌خواهید همه چیزهایی که مرتبط هستند در یک واحد و آسان باشد. -پیدا کردن مکان

یک بار دیگر به نماد منوی سه نقطه بروید و روی آن کلیک کنید تا منوی کشویی را ببینید. بسته به کاری که می خواهید انجام دهید، “Add a label” یا “Change label” را انتخاب کنید. هنگامی که یک برچسب اضافه می کنید، یک برگه جدید در سمت چپ صفحه Keep شما با عنوان آن برچسب ظاهر می شود. از اینجا، هر چیزی که به آن برچسب اضافه می‌کنید، در زیر آن برگه و همچنین در صفحه اصلی یادداشت‌ها ظاهر می‌شود و می‌توانید روی یک برچسب کلیک کنید تا همه یادداشت‌های دارای آن برچسب را ببینید.

برچسب افزودن Google Keep

اسکرین شات توسط کریستینا داربی/ZDNET

در Google Docs کپی کنید

اگر می‌خواهید فهرستی را گسترش دهید که برای یک یادداشت کمی طولانی یا طاقت‌فرسا شده است، می‌توانید یادداشت را مستقیماً در Google Docs کپی کنید و آن را در Google Drive ذخیره کنید.

به سادگی روی گزینه More (سه نقطه) کلیک کنید و سپس از منوی کشویی گزینه Copy to Google Docs را انتخاب کنید. از آنجا، فهرست کارهای شما در Google Doc در Google Drive شما ظاهر می‌شود، با فرمت آن‌ها در Keep.

خب! حالا شما مالک آن هستید! برخی از نکات و ترفندهای سازمانی اولیه برای نحوه راه اندازی لیست کارهای مجازی خود و نحوه استفاده از جدیدترین دوست بهره وری خود.

همچنین: نحوه استفاده از Google Drive به عنوان کوله پشتی مجازی (و چرا باید)

سوالات متداول

Google Keep برای چه مواردی استفاده می شود؟

Google Keep بخشی از برنامه‌های G Suite، ابزار سازمانی است که می‌توانید از آن برای یادداشت‌برداری، تنظیم یادآوری و بررسی وظایف استفاده کنید.

آیا Google Keep دسترسی آفلاین را ارائه می دهد؟

دسترسی آفلاین برای Google Keep برای دسک‌تاپ در دسترس نیست، اما در برنامه‌های تلفن همراه Keep برای iOS یا Android در دسترس است.

آیا Google Keep رایگان است؟

آره. Google Keep بخشی از G Suite است، بنابراین می توانید از طریق حساب Google خود در رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود وارد شوید. برنامه Google Keep نیز برای دانلود و استفاده رایگان است.

آیا می توانم یادداشت حذف شده را در Google Keep بازیابی کنم؟

هفت روز فرصت دارید یادداشتی را که در Google Keep حذف کرده اید بازیابی کنید. برای انجام این کار، به نماد سطل زباله در پایین منوی Keep، یادداشت های اخیراً حذف شده خود را خواهید دید. روی یادداشتی که می خواهید بازیابی کنید کلیک کنید و نماد بازیابی را انتخاب کنید (گزینه دوم با فلش رو به بالا). یادداشت شما باید با هر برچسبی که به آن اختصاص داده اید دوباره در صفحه اصلی شما ظاهر شود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-use-google-keep-and-how-to-use-it-as-your-virtual-to-do-list-maker/#ftag=RSSbaffb68