ویژگی جدید حریم خصوصی سامسونگ برای گوشی های گلکسی از عکس های شما در برابر چشمان کنجکاو محافظت می کند

سامسونگ از عرضه جهانی «حالت تعمیر و نگهداری» خبر داده است، ویژگی جدیدی برای برخی از دستگاه‌های گلکسی که هدف آن جلوگیری از دسترسی تعمیرکاران به اطلاعات خصوصی مشتریان در هنگام تحویل دستگاه‌ها برای تعمیر است.

پس از رسیدن حالت تعمیر و نگهداری، کاربران گلکسی می توانند حالت نگهداری را در منوی «مراقبت از باتری و دستگاه» در تنظیمات انتخاب کنند و سپس گوشی هوشمند خود را قبل از تحویل آن برای تعمیر، راه اندازی مجدد کنند.

کاربر گوشی هوشمند

تصویر: گتی ایماژ/مرس ایماژ
سامسونگ در اوایل سال جاری چیزی را که در آن زمان «حالت تعمیر» نامیده بود برای برخی از گوشی‌های گلکسی در کره آزمایش کرد. در این مرحله مشخص نبود که آیا ویژگی افزایش حریم خصوصی در جای دیگری عرضه می شود یا خیر. اکنون می‌گوید پس از آزمایش موفقیت‌آمیز سری Galaxy S21 در کره در ماه ژوئیه، در سراسر جهان عرضه می‌شود. این ویژگی در ماه سپتامبر در چین راه اندازی شد.

پس از راه‌اندازی مجدد، اطلاعات شخصی کاربر از جمله عکس‌ها، اسناد و پیام‌های او محدود می‌شود. سامسونگ به کاربران توصیه می کند قبل از فعال کردن حالت تعمیر و نگهداری از اطلاعات شخصی خود نسخه پشتیبان تهیه کنند.

سرقت اطلاعات در حین تعمیرات اتفاق می افتد. اپل سال گذشته شکایت دو تکنسین را در یکی از شرکای تعمیرات رسمی اپل که ظاهراً عکس‌ها و ویدیوهای حساسی را که هنگام تعمیر آیفون مشتری به دست آورده‌اند، فاش کرد، حل و فصل کرد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/samsungs-new-privacy-feature-for-galaxy-phones-will-protect-your-photos-from-prying-eyes/#ftag=RSSbaffb68

هنگامی که حالت تعمیر و نگهداری روشن شود، شخصی که دستگاه به او سپرده شده است نمی‌تواند برنامه‌های نصب‌شده توسط کاربر را نیز بازیابی کند. داده‌ها یا حساب‌های ایجاد شده هنگام استفاده از حالت نگهداری به‌محض خروج مالک از حالت نگهداری به‌طور خودکار حذف می‌شوند. می‌تواند برنامه‌ها را در فروشگاه گلکسی دانلود کند، اما به‌محض خروج مالک، آن‌ها به‌طور خودکار همراه با داده‌ها یا حساب‌های ایجاد شده حذف می‌شوند. حالت تعمیر و نگهداری،” سامسونگ اشاره می کند.

عرضه جهانی با دستگاه‌های Galaxy S22 آغاز می‌شود و در چند ماه آینده بر روی مدل‌های منتخب دارای One UI 5، رابط کاربری سامسونگ برای اندروید، ادامه خواهد یافت.