همه چشمان مایکروسافت Azure، Cloud اعداد در سه ماهه اول سال مالی 23 است

در این محیط، ادامه سرمایه‌گذاری در بازارهای رشد استراتژیک مانند Cloud، امنیت، Teams، Dynamics 365 و LinkedIn که در آن فرصت‌هایی برای به دست آوردن سهم داریم، حیاتی‌تر از همیشه است. مشتریان،” هود گفت.

هود تاکید کرد که مایکروسافت همچنان به قراردادهای بزرگ و بلندمدت برای Azure ادامه می دهد. فروش Microsoft 365/Office 365 Dynamics در این سه ماهه قوی بود. گران‌ترین و غنی‌ترین طرح مایکروسافت 365 مایکروسافت، E5، 12 درصد از کل ترکیب سه‌ماهه گذشته را تشکیل می‌دهد. مایکروسافت به‌روزرسانی‌ای در مورد رشد E5 ارائه نکرده است، به جز اینکه می‌گوید بیش از نیمی از رزروهای 10 میلیون دلاری مایکروسافت 365 در سه ماهه مربوط به E5 بوده است. هود گفت که مایکروسافت عملکردهای بیشتری را به SKU E3 خود اضافه کرده است، اما این شرکت باید در رسیدن به ارزش E3 کار بهتری انجام دهد.

(Microsoft Cloud که قبلاً به عنوان Microsoft Commercial Cloud شناخته می شد، مجموعه ای از خدمات است که توسط شرکت ایجاد شده است که شامل Microsoft 365/Office 365، Azure، Dynamics، برخی از سرویس های LinkedIn و سایر خدمات ابری کسب و کار محور است.)

مایکروسافت ساخته است برخی تغییرات در نحوه گزارش درآمد در سپتامبر. درآمد حاصل از هولولنز اکنون در بخش محاسبات شخصی تر است، نه بخش ابر هوشمند، که منعکس کننده یک سازماندهی مجدد است که باعث شد تیم هولولنز به دو قسمت تقسیم شود. مایکروسافت همچنین لوازم جانبی رایانه شخصی را به همراه هولولنز به معیار رشد درآمد سرفیس خود اضافه کرد که اکنون به عنوان «رشد درآمد دستگاه ها» شناخته می شود. درآمد ابری GitHub از محصولات Server به Azure حذف شد و اکنون در کل “Microsoft Cloud” محاسبه می شود. و درآمد ویندوز 365 نیز اکنون به جای تبلیغات ویندوز بخشی از Azure است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/all-eyes-on-microsofts-azure-cloud-numbers-in-q1-fy23/#ftag=RSSbaffb68

مقامات گفتند 800 میلیون دلار افزایش هزینه های انرژی پیش بینی شده برای سال مالی 23 منجر به کاهش 14 درصدی درآمد خالص، به 17.6 میلیارد دلار یا 2.35 دلار به ازای هر سهم و کاهش حاشیه سود Azure شده است. اما با توجه به اینکه مایکروسافت نزدیک به نیمی از درآمد خود را از فروش خارج از کشور به دست می‌آورد، تورم و دلار قوی نیز نقش مهمی در این کاهش داشته است.

microsoftq1fy23

اعتبار: ZDNET

برخی از آمارهای دیگر که مایکروسافت در جریان تماس سه ماهه اول سال مالی 23 خود منتشر کرد، قابل ذکر است:

اما Azure و Microsoft Cloud در مقایسه با آنچه در بخش “محاسبات شخصی بیشتر” اتفاق می افتد – ویندوز، ایکس باکس و بازی و جستجو/تبلیغات، خوب به نظر می رسند. درآمد ویندوز OEM در سه ماهه 15 درصد کاهش یافت. و برای سه ماهه دوم، امی هود، مدیر ارشد مالی، گفت که انتظار دارد درآمد مجوزهای ویندوز بیشتر کاهش یابد – در محدوده بالای 30 درصد – به خصوص با توجه به سال قبل که قابل مقایسه است. او گفت که درآمد دستگاه ها نیز مطابق با بازار رایانه های شخصی، در سه ماهه آینده تقریباً 30 درصد کاهش خواهد یافت.

بیش از نیمی از درآمد 50.1 میلیارد دلاری مایکروسافت (25.7 میلیارد دلار) در سه ماهه اول سال مالی 23 از «Microsoft Cloud» به دست آمد. اما وال استریت از رشد 35 درصدی Azure، نسبت به سال گذشته در سه ماهه، و همچنین از پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه درآمد Azure در سه ماهه دوم پنج واحد کاهش خواهد یافت، راضی نبود.