نحوه تنظیم فایل هاست لینوکس

با ذخیره شدن آن ورودی در فایل میزبان، می توانید از سه طریق به آن سرور دسترسی پیدا کنید:

  • آدرس IP (مانند ssh 192.168.1.11)
  • نام مستعار (مانند فاکتور ssh)
  • نام دامنه (مانند ssh invoiceplane.lan)

برای کسانی که تازه وارد لینوکس شده اند، احتمالاً در ابتدا نیازی به زحمت فایل هاست نخواهید داشت. با این حال، در نهایت، هر چه بیشتر در استفاده از لینوکس غوطه ور شوید، به احتمال زیاد با موقعیت های متعددی مواجه خواهید شد که در آن فایل هاست بسیار ضروری است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-set-up-linux-hosts-file/#ftag=RSSbaffb68192.168.1.11 فاکتور invoiceplane.lan

فایل هاست نگاشت آدرس های IP به نام دامنه را آسان می کند. آشنا بنظر رسیدن؟ باید، زیرا این دقیقاً همان کاری است که DNS امروز انجام می دهد. اما در زمان ARPANET، DNS وجود نداشت، بنابراین باید ابزاری برای نقشه‌برداری آن آدرس‌ها وجود داشت. اینجاست که فایل hosts وارد عمل می شود. با توجه به اینکه DNS اکنون این کار را برای ما انجام می دهد، چرا حتی به فایل میزبان نیاز دارید؟

هر خط در فایل میزبان یک نقشه برای یک آدرس IP منحصر به فرد است و به شکل زیر درج شده است:

یک مثال بسیار ساده از آن فایل میزبان لینوکس است. بدانید که فایل میزبان فقط مختص لینوکس نیست. ویندوز و MacOS نیز از فایل میزبان استفاده می کنند. در واقع، فایل میزبان MacOS تقریباً مشابه لینوکس است.

فایل هاست چیست؟

آدرس IP نام مستعار نام دامنه

وارد دستگاه لینوکس خود شوید و یک پنجره ترمینال را باز کنید. برای باز کردن فایل hosts برای ویرایش، دستور را تایپ کنید sudo nano /ets/hosts.

همچنین: 5 بهترین توزیع لینوکس برای مبتدیان: شما می توانید این کار را انجام دهید

نحوه تنظیم فایل هاست لینوکس

هنگامی که ورودی های لازم را به هاست اضافه کردید، آن را با کلید ترکیبی Ctrl+X ذخیره کرده و ببندید. با ذخیره فایل، نیازی به راه اندازی مجدد سیستم عامل ندارید، زیرا زیرسیستم شبکه بلافاصله تغییرات را دریافت می کند.

چگونه این را تنظیم می کنید؟ خیلی راحته اجازه دهید به شما نشان دهم چگونه.

الزامات

لینوکس یک سیستم عامل بسیار قدرتمند است که همچنین یکی از انعطاف پذیرترین سیستم عامل ها در بازار است. این انعطاف پذیری همیشه یک نقطه فروش بزرگ سیستم عامل بوده است. هر کاربری که از نحوه عملکرد لینوکس خوشش نمی‌آید، همیشه می‌تواند آن را به گونه‌ای که نیازهایش را بهتر برآورده کند، خم کند.

ssh jack@invoiceplane

همچنین: کارهای جالبی که می توانید با دسکتاپ لینوکس انجام دهید که با MacOS یا ویندوز نمی توانید انجام دهید

به عنوان مثال (با رعایت مثال Invoiceplane ما)، می توانید آدرس IP 192.168.1.11 را با نام مستعار فاکتور با دامنه invoiceplane.lan ترسیم کنید. این ورودی به شکل زیر است (و به پایین فایل اضافه می شود):

بهترین مثالی که می توانم برای آن ارائه کنم، برای راه اندازی شبکه مبتنی بر LAN است، جایی که ممکن است سرورها یا دسکتاپ هایی داشته باشید که بخواهید بدون نیاز به تایپ یک آدرس IP کامل به آنها دسترسی داشته باشید. شما ممکن است یک سرور در شبکه محلی خود داشته باشید که به طور منظم با آن دسترسی داشته باشید:

شما می توانید آدرس IP را در فایل هاست به گونه ای ترسیم کنید که تنها چیزی که باید تایپ کنید این است:

یک اخطار در مورد ورود نام دامنه این است که شما نمی توانید با استفاده از آن ورودی در یک مرورگر وب (که در آن به آدرس های IP و نام مستعار محدود می شوید) به سرور دسترسی پیدا کنید.

ممکن است کمتر تایپ کنید، اما مطمئناً به این معنی است که شما مجبور نیستید آدرس IP آن سرور را به خاطر بسپارید. در عوض، از یک نام مستعار استفاده می کنید. هنگامی که تعداد زیادی سرور برای کار روی LAN خود دارید، می تواند بسیار مفید باشد. حتی می توانید با آن نام های مستعار در مرورگر وب خود کار کنید. به عنوان مثال، اگر Invoiceplan (که یک راه حل صورتحساب است) را روی سروری در LAN خود نصب کرده اید و ریشه سند آن سرویس /var/www/html/invoiceplane است، می توانید آدرس IP سرور را به نام مستعار فاکتور و تایپ invoice/invoiceplane در نوار آدرس مرورگر خود برای باز کردن سرویس.

همچنین: اینها بهترین توزیع های لینوکس برای برنامه نویسی هستند

اسکار وانگ/لحظه/گتی ایماژ

تنها چیزهایی که این کار به آن نیاز دارد یک نمونه در حال اجرا از لینوکس و برخی از آدرس های IP برای نقشه برداری است. همین است، بیایید چند هاست را جادو کنیم.