نحوه تغییر صدای سیری


تاجر آسیایی در حال صحبت با دستیار مجازی در گوشی هوشمند زیر باران.

اسکار وانگ/گتی ایماژ

سیری و من رابطه عشق و نفرت داریم. گاهی اوقات با هم کنار می‌آییم، تا زمانی که تصمیم می‌گیرد ذهن خودش را داشته باشد و به من نشان دهد که واقعاً هرگز سزاوار اعتماد من نبوده است. شوخی میکنم البته اما تغییر صدای سیری می‌تواند دستیار مجازی را دلپذیرتر کند، البته سرگرم‌کننده‌تر.

مسلما سیری برای تبدیل شدن به یک دستیار صوتی تا حدی قابل اعتماد راه طولانی را طی کرده است. درخواست از آن برای انجام کارها در حال حاضر بیش از نیمی از زمان کار می کند، و امتحان کردن آن همیشه سرگرم کننده است.

اما تغییر صدای سیری فراتر از دادن لهجه سرگرم کننده و جدید به آن است. با انتخاب صداهای مختلف، از جمله لهجه، جنسیت، و گزینه ای که از نظر جنسیت خنثی است، سیری اکنون می تواند بیشتر شبیه صدای شما باشد. به‌عنوان یکی از مهاجران بسیار در این کشور، برای من، این اندک فراگیری در دنیایی که شکاف‌ها رو به رشد است، بسیار مفید است.

همچنین: نحوه استفاده از سیری برای عکس گرفتن با آیفون

نحوه تغییر صدای سیری

یکی از اولین کارهایی که وقتی یک دستگاه جدید می گیرم انجام می دهم آیفون تغییر صدای سیری است. من دوست دارم دستگاه هایم را مطابق میل شخصی من تنظیم کنند. بنابراین، هر زمان که چیز جدیدی داشته باشم، از انجام تمام سفارشی سازی های موجود و آشنایی با تمام تنظیمات لذت می برم و سیری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

می توانید تنظیمات و گزینه های سفارشی سازی Siri را در برنامه تنظیمات آیفون خود بیابید.

برنامه تنظیمات آیفون با کادر سبز برجسته شده است.

به تنظیمات آیفون خود بروید.

ماریا دیاز/ZDNET

در تنظیمات خود به پایین بروید تا سیری و جستجو را در گزینه‌های موجود بیابید.

دکمه سیری و جستجو در آیفون با کادر سبز مشخص شده است.

ماریا دیاز/ZDNET

همچنین: کدام آیفون برای شما مناسب است و مدل های مختلف چگونه با هم مقایسه می شوند؟

وقتی روی Siri & Search ضربه می‌زنید، منویی از گزینه‌ها را می‌بینید که به شما کمک می‌کند تجربه خود را با Siri سفارشی کنید. این شامل زبان می‌شود که به شما امکان می‌دهد زبانی را که سیری صحبت می‌کند و می‌فهمد، و اینکه آیا آیفون شما دائماً به عبارت بیدار «Hey, Siri» گوش می‌دهد، انتخاب کنید. گزینه‌های دیگر شامل مواردی مانند تنظیمات صفحه قفل سیری و اینکه آیا می‌توانید آن را با فشار دادن دکمه کناری فعال کنید، هستند.

دکمه Siri Voice در آیفون در کادر سبز برجسته شده است.

ماریا دیاز/ZDNET

صدای جدیدی را که می خواهید سیری استفاده کند انتخاب کنید. به‌عنوان طرفدار لهجه‌های خارجی، برای من جالب‌تر است که سیری از صدای یک مرد استرالیایی استفاده کند، نمی‌دانم چرا. حداقل باعث می شود که پاسخ های اشتباه سیری نرم تر به نظر برسند.

گزینه هایی برای صدای سیری در آیفون.

چندین لهجه برای انتخاب و همچنین صداهای مختلف برای هر یک دارید.

ماریا دیاز/ZDNET

همچنین: مشکل دانلود iOS 16؟ در اینجا نحوه رفع سریع آن آمده است

سوالات متداول

چگونه می توانم صدای سیری را به حالت اصلی برگردانم؟

روند تغییر صدای سیری به صدای اصلی یکسان است: به تنظیمات آیفون خود بروید و Siri & Search را انتخاب کنید. سپس، Siri Voice را انتخاب کنید. در حال حاضر صدای اصلی سیری American Voice 4 نام دارد.

صدای سیری کیست؟

صداپیشه سوزان بنت از آتلانتا، جورجیا، صدای سیری است که ما در ایالات متحده می شناسیم و دوستش داریم (یا نه). اگرچه اپل این اطلاعات را به طور رسمی تایید نکرده است، بنت گفته است که در جولای 2005، چندین سال قبل از عرضه سیری در اکتبر 2011، کار روی صدای سیری را با اپل آغاز کرده است.

صدای سیری را به چه افراد مشهوری می توانم تغییر دهم؟

متأسفانه سیری از هیچ صدای جایگزینی برای صدایی که در حال حاضر در تنظیمات آیفون موجود است پشتیبانی نمی کند. اگرچه بسیار جالب است که مورگان فریمن، دارث ویدر یا یودا یادآورهای شما را بخوانند و وضعیت آب و هوا را به شما بگویند، اپل هیچ برنامه‌ای برای گسترش سیری با صدای افراد مشهور به صورت دائمی اعلام نکرده است.

اگر هنوز هم می خواهید بشنوید که یک فرد مشهور به شما دستور می دهد، الکسای آمازون برخی از آنها را ارائه می دهد. ویز همچنین در گذشته به دلیل استفاده از صداهای مختلف افراد مشهور شناخته شده است، اگرچه متاسفانه مورگان فریمن و اسنوپ داگ در حال حاضر در دسترس نیستند. همچنین می‌توانید با نرم‌افزار تغییر صدا در زمان واقعی مانند هوش مصنوعی بازی کنید Voicemod.

چگونه می توانم صدای بیشتری برای سیری دریافت کنم؟

تنها صداهای موجود برای Siri آنهایی هستند که در تنظیمات آیفون در زیر Siri & Search یافت می شوند. هیچ راهی برای دریافت صدای بیشتر برای Siri از طریق شخص ثالث وجود ندارد.

آیا می توانید هی، سیری را سفارشی کنید؟

اگرچه می‌توانید لهجه سیری و صدای صدای آن را تغییر دهید، اما نمی‌توانید عبارت علامت تجاری سیری، “Hey, Siri” را سفارشی کنید. با این حال، می‌توانید با خاموش کردن کلیدی که تلفنتان دائماً به آن گوش می‌دهد، «Hey, Siri» و به سادگی از دکمه کناری برای بیدار کردن دستیار صوتی استفاده کنید، عبارت wake را دور بزنید.

سیری دو زبانه است؟

سیری هنوز دو زبانه نیست. با این حال، دستیار صوتی آمازون، الکسا، است. یکی از نکاتی که الکسا قطعاً بر سیری در خانه من پیروز می شود، توانایی درک و صحبت همزمان دو زبان با تنظیمات انگلیسی/اسپانیایی است. الکسا می تواند به طور خود به خود بین زبان ها جابجا شود و همه را از کودک 3 ساله گرفته تا مادرشوهرم درک می کند، مهم نیست به کدام یک از دو زبان سوال می کنند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-change-siris-voice/#ftag=RSSbaffb68