لپ‌تاپ Chromebook جدید Framework بهترین‌های هر دو دنیا را در کنار هم قرار می‌دهد


لپ‌تاپ Framework Edition Chromebook روی میز باز است

تصویر: چارچوب

در سال گذشته، Framework در حال جلب توجه افراد DIYers، محافظان محیط زیست و کاربرانی است که فقط یک کامپیوتر بادوام می خواهند. ایده لپ‌تاپ‌های ماژولار چیز جدیدی نیست، اما اجرای Framework – توانایی تعویض، تعویض و جایگزینی تقریباً هر بخش از سیستم – است که همچنان در بین مصرف‌کنندگان طنین‌انداز می‌شود. امروز، این شرکت در حال پرده برداری از جدیدترین لپ تاپ Framework بسیار قابل تعمیر خود است: Framework Laptop Chromebook Edition.

همانطور که از نام آن پیداست، مدل جدید بهترین سخت افزار Framework را با پلتفرم قدرتمند ChromeOS گوگل ادغام می کند.

این قاب آلومینیومی آسیاب شده 13.5 اینچی به ضخامت 15.85 میلی‌متر، مشابه قاب این شرکت ساخته شده است. لپ تاپ های فریم ورک موجود، با صفحه نمایش 3:2 واضح (رزولوشن 2256×1504 پیکسل)، صفحه کلید 1.5 میلی متری، 8 گیگابایت DDR4، 256 گیگابایت حافظه NVMe و آخرین پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i5-1240P.

Framework Laptop Chromebook Edition از پشت، باز، روی میز شیشه‌ای

Framework Laptop Chromebook Edition شیک و مینیمال به نظر می رسد.

تصویر: چارچوب

اما جالب‌ترین بخش – و شاید دلیل اصلی اینکه شما می‌خواهید در وهله اول یک لپ‌تاپ Framework را در نظر بگیرید – سیستم کارت توسعه است. Chromebook Edition را می‌توان با مجموعه‌ای از پورت‌ها، از جمله USB-C، USB-A، MicroSD، HDMI، DisplayPort، Ethernet و فضای ذخیره‌سازی پرسرعت در دو طرف لپ‌تاپ نصب کرد. حافظه و فضای ذخیره سازی سوکت هستند و تا 64 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه قابل ارتقا هستند. این ممکن است برای Chromebook زیاد باشد، اما این گزینه وجود دارد.

بیشتر: 5 دلیل که کروم بوک لپ تاپ مناسبی برای اکثر کاربران است

شخصی که از ابزاری در داخل لپ تاپ Framework استفاده می کند.

قابلیت تعمیر در رأس فلسفه محصول فریم ورک است.

تصویر: چارچوب

برای حفظ حریم خصوصی شما، لپ‌تاپ Framework با سوئیچ‌های سخت‌افزاری برای خاموش کردن دوربین و میکروفون‌هایش ساخته شده است. هر جزء از واحد همچنین با یک کد QR قابل اسکن برچسب گذاری شده است، بنابراین شما می توانید به تمام اسناد مربوط به بخش خاص، از جمله راهنماهای تعمیر، SKU های جایگزین و اطلاعات در مورد نحوه طراحی قطعه دسترسی داشته باشید.

به هر حال، این یک کروم بوک است، بنابراین کاربران می‌توانند انتظار به‌روزرسانی خودکار نرم‌افزار را تا هشت سال — یا تا سال 2030 داشته باشند. ترکیب سخت‌افزار Framework با پلت‌فرم ChromeOS بسیار سبک Google، این لپ‌تاپ را به یکی از مقاوم‌ترین لپ‌تاپ‌های آینده در بازار تبدیل کرده است. .

Framework Laptop Chromebook Edition امروز برای پیش‌سفارش در دسترس است قیمت اولیه 999 دلار در آمریکا و کانادا در زمان خرید یک سپرده کاملاً قابل بازپرداخت 100 دلاری لازم است و Framework می گوید که ارسال لپ تاپ ها از اوایل دسامبر آغاز می شود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/frameworks-new-chromebook-laptop-pieces-together-the-best-of-both-worlds/#ftag=RSSbaffb68