استارلینگ ایکس، ابری برای محاسبات لبه‌ای، به‌روزرسانی بزرگی دریافت می‌کند

همچنین: CentOS Linux در AlmaLinux 9 زندگی می کند

چرا؟ زیرا به جای تلاش برای اختراع مجدد چرخ، بنیاد OpenInfra StarlingX از بهترین برنامه های منبع باز برای ارائه یک پشته محاسباتی کامل استفاده می کند. این با Ceph شروع می شود. این پلت‌فرم ذخیره‌سازی تعریف‌شده توسط نرم‌افزار متن‌باز که توسط Red Hat حمایت مالی می‌شود، می‌تواند با ذخیره‌سازی در سطح شی، سطح بلوک و سطح فایل کار کند. برای مدیریت ابر، از OpenStack آزمایش شده و واقعی استفاده می کند. و برای ارکستراسیون کانتینر، StarlingX البته از Kubernetes استفاده می کند.

سرعت شبکه بیشتر: StarlingX 7.0 اکنون استفاده می کند مش سرویس ایستیو برای سرعت بخشیدن به قابلیت مشاهده، مدیریت ترافیک، امنیت و عملکردهای مدیریت خط مشی Kubernetes.

  • پس جای تعجب نیست که StarlingX در صنعت اینترنت اشیا (IoT)، مخابرات، تحویل ویدئو و غیره استفاده می شود. به طور خلاصه، اگر به تأخیر بسیار کم و تمام منابعی که یک پشته ابری کامل می تواند برای شما به ارمغان بیاورد نیاز دارید، StarlingX احتمالاً برای شما مناسب است. شرکت‌های مخابراتی مانند Docomo، NTT، Verizon و Vodafone در حال حاضر از آن برای استقرار 5G خود استفاده می‌کنند.

    مقیاس پذیری بهبود یافته: هرچه معماری ابرهای توزیع شده StarlingX بتواند زیرساخت های بیشتری را مدیریت کند، می توانید زیرساخت های لبه خود را بزرگتر کنید، StarlingX 7.0 می تواند تا 1000 ابر فرعی را مدیریت کند.

  • امنیت تقویت شده: اکنون شما را قادر می سازد تا دستورات را با استفاده از رابط برنامه نویسی کاربردی (API) انتقال حالت نمایشی محبوب (REST) ​​به Kubernetes وارد کنید. این به شما امکان می دهد تا فعالیت مشکوک را شناسایی کرده و قبل از ایجاد مشکل، آن را مسدود کنید.

  • امنیت پیشرفته II: همچنین Pod Security Admission Controller را جایگزین Kubernetes Pod Security Policies (PSP) کرده است. این یک راه کارآمدتر و قابل اعتمادتر برای اجرای استانداردهای امنیتی پاد است.

  • همچنین: گوگل از تجارت اینترنت اشیا خارج می شود. مایکروسافت برعکس عمل می کند

    بررسی کنید یادداشت های انتشار StarlingX 7.0 برای جزئیات بیشتر در مورد این ویژگی ها و سایر ویژگی ها.

    گفته می شود، StarlingX 7،0 با تصاویر از پیش ساخته شده CentOS، Debian و Docker عرضه می شود. اکنون نیز استفاده می کند Kubernetes 1.23، نسخه دسامبر 2021، به طور پیش فرض.

    برای کمک به StarlingX تا به پتانسیل خود عمل کند، ویژگی های کلیدی جدید StarlingX 7.0 عبارتند از:

    • بزرگترین تغییر واحد این است که StarlingX دیگر از آن استفاده نمی کند CentOS برای سیستم عامل پایه اش در عوض، اکنون استفاده می کند دبیان. به طور خاص، آخرین انتشار پایدار دبیان، Bullsye. را توسعه دهندگان به دبیان نقل مکان کردند زیرا آنها نمی خواستند به توزیع تجاری لینوکس تکیه کنند. آن ها از تصمیم Red Hat برای تبدیل CentOS به بالادستی احساس سوختگی کردند Red Hat Enterprise Linux (RHEL). از سوی دیگر، دبیان پایدارتر به نظر می‌رسید و جامعه‌ای قوی داشت که قبلاً از برنامه‌های منبع باز اصلی StarlingX مانند Kubernetes، Ceph و OpenStack پشتیبانی می‌کرد.

      اگر Edge Computing را در آینده شرکت خود می بینید، باید به StarlingX نگاه کنید. وقتی آرپیت جوشیپورا، مدیر کل شبکه بنیاد لینوکس در سال 2019 گفت که محاسبات لبه تا سال 2025 از رایانش ابری پیشی خواهد گرفت، به نظر می رسد حق با اوست. و با استفاده از بهترین نرم افزار منبع باز برای ایجاد یک پشته کامل، توسعه دهندگان شما ساختن برنامه ها و سرویس های محاسباتی جامد و Edge را بسیار آسان تر خواهند کرد.


    منبع: https://www.zdnet.com/article/starlingx-the-cloud-for-edge-computing-gets-a-major-upgrade/#ftag=RSSbaffb68

    چه زمانی گارتنر اخیراً به توپ کریستالی آن نگاه کرد، دید، “تا سال 2025، بیش از 50٪ از داده های مدیریت شده توسط سازمانی خارج از مرکز داده یا ابر ایجاد و پردازش می شود.” پس کجا خواهد بود؟ این در محاسبات لبه خواهد بود و احتمال اینکه از جدیدترین نسخه استفاده کنید بسیار عالی است استارلینگ ایکس، StarlingX 7.0، رایانش لبه منبع باز و پلت فرم ابر اینترنت اشیا وجود دارد.

    Ildikó Váncsa، مدیر ارشد OpenInfra برای جامعه و اکوسیستم، در بیانیه ای اضافه کرد که موارد بیشتری در راه است. در حالی که چیزی که به میز ارائه می دهد برای شبکه دسترسی رادیویی باز 5G (RAN) عالی است، ویژگی های آن همچنین باعث می شود StarlingX به پلت فرم ایده آلی برای نوآوری هایی مانند وسایل نقلیه خودران، شهرهای هوشمند، واقعیت افزوده، تولید، تحویل هواپیماهای بدون سرنشین و مراقبت های بهداشتی از راه دور تبدیل شود. واقعیت.”

    فلش های روشن در حال حرکت رو به جلو به سمت صفحه های آبی.

    متامورورکس / شاتراستاک