سامسونگ 15 میلیارد دلار برای مجتمع تحقیقاتی جدید تراشه های پیشرفته هزینه می کند

بخش تراشه های این شرکت دو سوم سود عملیاتی آن را در سه ماهه دوم امسال به خود اختصاص داده است. سامسونگ همچنین در آن زمان خاطرنشان کرد که در کارخانه ریخته‌گری یا تولید تراشه قراردادی، به لطف نرخ‌های بازدهی بهبود یافته، بالاترین درآمد خود را برای سه ماهه کسب کرده است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/samsung-to-spend-15-billion-on-new-advanced-chip-research-complex/#ftag=RSSbaffb68

مراسم افتتاحیه روز جمعه با حضور جی وای لی، نایب رئیس سامسونگ برگزار شد.

لی، رهبر واقعی سامسونگ، در این مراسم به مدیران و کارمندان گفت: «ما از همان مکانی که 40 سال پیش برای ساختن اولین کارخانه نیمه هادی خود دست به کار شدیم، با چالش جدیدی روبرو می شویم.

نایب رئیس سامسونگ، جی وی لی، دوم از چپ، در مراسم افتتاحیه مجتمع جدید تحقیقات تراشه های پیشرفته غول فناوری کره جنوبی در کره جنوبی شرکت کرد. تصویر: سامسونگ

غول فناوری کره جنوبی گفت، تأسیسات جدیدی که در پردیس Giheung آن ساخته می شود، منجر به تحقیقات پیشرفته در زمینه فناوری های نوین نوآورانه و فرآیندهای جدید ساخت ویفر برای نیمه هادی های حافظه و سیستم خواهد شد.

این شرکت اشاره کرد که پردیس Giheung آن جایی بود که در سال 1992 اولین DRAM 64 مگابایتی جهان را توسعه داد، شاهکاری که باعث شد در سال بعد به بزرگترین سازنده تراشه حافظه در جهان تبدیل شود، جایگاهی که هنوز هم دارد.

سامسونگ اعلام کرد که با ایجاد این مجموعه به دنبال “غلبه بر محدودیت های مقیاس بندی نیمه هادی ها و تقویت مزیت رقابتی خود در فناوری نیمه هادی” است.

220819-rd-1-1

سامسونگ روز جمعه اعلام کرد که تا سال 2028 20 تریلیون وون (تقریباً 15 میلیارد دلار) برای ساخت مجتمع جدید تحقیقاتی تراشه های پیشرفته در کره جنوبی هزینه خواهد کرد.

این مرکز 109000 متر مربع را در پردیس Giheung سامسونگ، واقع در جنوب سئول و یکی از سه تاسیسات اصلی تولید نیمه هادی این شرکت، یا fabs، در کره جنوبی پوشش می دهد. همراه با پردیس های دیگر در Hwaseong و Pyeongtaek، آخرین تراشه های این شرکت را تولید می کند.

در ماه ژوئن، سامسونگ اعلام کرد که تولید انبوه تراشه ها را با استفاده از آخرین گره فرآیند 3 نانومتری خود آغاز کرده است. کمبود جهانی تراشه در چند سال گذشته برای بخش تراشه‌های سامسونگ یک موهبت بوده است، زیرا مشتریان موجودی انبار را جمع‌آوری می‌کنند و همچنین به غول فناوری کره جنوبی و سایر تولیدکنندگان تراشه‌های قراردادی اجازه می‌دهد تا قیمت خدمات خود را از افزایش تقاضا افزایش دهند.

او افزود: “اگر ما سرمایه گذاری جسورانه در تحقیق و توسعه برای محصولات نسل بعدی و محصولاتی که پس از آن عرضه شدند انجام نمی دادیم، امروز هیچ تجارت نیمه هادی برای سامسونگ وجود نداشت. ما باید به سنت خود در سرمایه گذاری پیشگیرانه و تاکید بر فناوری ادامه دهیم.”