بررسی Rode X XDM-100: بهترین میکروفون USB که من استفاده کرده ام

همچنین: بهترین میکروفون های پخش جریانی: آن پادکست یا کانال Twitch را راه اندازی کنید

نقد و بررسی: بررسی HyperX QuadCast S: کمی استعداد به تنظیمات پخش خود اضافه کنید


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/home-entertainment/rode-x-xdm-100-review-the-best-usb-microphone-ive-used/#ftag=RSSbaffb68

صفحه نمایش باد همراه دارای یک گذرگاه کوچک و نیمه شفاف برای LED نشانگر میکروفون است.

مایکل گاریفو/ZDNET

XDM-100 دارای یک کابل USB-C به USB-C و یک کابل توسعه دهنده هدفون برای نظارت است.

مایکل گاریفو/ZDNET جلوپنجره Rode X XDM-100

من یک تست میکروفون ضبط کرده ام که شامل XDM-100 و XCM-50 کوچکتر است. اگر فقط به XDM-100 علاقه مند هستید، می توانید به 1:51 بروید تا آن را در عمل بشنوید. اما، توصیه می‌کنم تا آخر راه را تماشا کنید تا از تفاوت‌های صدا بین این دو مدل و قابلیت‌های نرم‌افزار Rode X Unify که راه اصلی شما برای تغییر صدا است، مطلع شوید.

هایپر ایکس برندی است که اکثر گیمرها از قبل باید آن را بشناسند. آن میکروفون QuadCast S بدون شرمندگی “بازی” است، از جمله نمایش نوری کامل که ارزش رقص ال ای دی های RGB را در بدنه خود دارد تا اطمینان حاصل شود که بینندگان شما همیشه چیزهای جالبی برای دیدن دارند، حتی اگر برای یک استراحت بیوگرافی فرار کرده باشید.

به زبان ساده، هر کسی که از خوانندگان حرفه‌ای و پادکست‌های پرهزینه برخوردار نباشد، باید کاملاً از کیفیت صدای XDM-100 راضی باشد. Rode با راه‌اندازی این خط جدید Rode X با نشان دادن اینکه می‌تواند تجهیزات پیشرفته‌ای را بسازد که استفاده از آن آسان است، گیمرها را به خود جذب می‌کند، بدون اینکه کیفیت را به خطر بیندازد یا به مخاطبان مورد نظر خود نگاه کند.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

گنجاندن یک صفحه باد سفارشی و پایه شوک به طور قابل توجهی به ارزش آن 250 دلار قیمت می‌افزاید.

مایکل گاریفو/ZDNET

من باید تأکید کنم که این برای 250 دلار چقدر چشمگیر است. این قیمت همه چیزهایی را که برای صدا نیاز دارید به غیر از بازوی بوم در اختیار شما قرار می دهد. بسیاری از میکروفون‌های XLR که من برای ZDNET آزمایش کرده‌ام، از 350 دلار تا 400 دلار فقط برای میکروفون، بدون پایه ضربه‌گیر، فیلتر پاپ، یا رابط و میکسر مورد نیاز شروع می‌شوند. با قیمت 250 دلار، این مدل شما را بسیار به برخی از بهترین ضبط صوتی که تا به حال تجربه کرده ام نزدیک می کند. این یک دستاورد بزرگ برای اولین محصول از یک خط کاملا جدید است.

خط پایین

شهرت رو به رشد Rode در فضای مصرف کننده عمدتاً بر اساس تجهیزات صوتی مبتنی بر XLR ساخته شده است، مانند میکروفون پاد مقرون به صرفه یا میکروفون Procaster هنوز مقرون به صرفه است.

جلو و عقب Rode X XDM-100

یک و تنها اتصال XDM-100 واقعاً به عملکرد نیاز دارد.

مایکل گاریفو/ZDNET

درگاه USB-C Rode X XDM-100

همانطور که در بالای بررسی ذکر کردم، XDM-100 آخرین میخ در تابوت این ایده است که صدای USB باید مانند تصور منفی همه از صدای USB باشد. من میکروفون‌های XLR را آزمایش کرده‌ام که با خروجی این مدل شرمنده می‌شوند، در حالی که هنوز به کمک اضافی از یک رابط USB یا میکسر فقط برای تولید آن صدای ضعیف نیاز دارند.

کابل های موجود در Rode X XCM-50 و XDM-100

البته، راحتی اتصال USB-C و Unify مهم نیست اگر وفاداری خود میکروفون تضعیف شود. خوشبختانه به طرز شگفت انگیزی خوب بود. من شک دارم که حدس بزنم این یک راه حل مبتنی بر USB در تست گوش دادن کور باشد. هیچ یک از فشرده‌سازی‌های فوق‌الذکر وجود ندارد که کیفیت اکثر صداهای تمام دیجیتال را کاهش دهد. صدای تولید شده غنی، کامل و جزو بهترین میکروفون‌هایی است که من تست کرده‌ام، نه فقط مدل‌های USB.

مقایسه اندازه میکروفون XCM-50 و XDM-100 Rode X

در همین حال، میکروفون‌های USB اغلب به عنوان یک راه آسان در نظر گرفته می‌شوند که اتصال ساده و ارزان را به قیمت کیفیت فراهم می‌کنند.

بسیاری از مردم آنالوگ و XLR را راهی برای دستیابی به بهترین وفاداری صوتی، گسترده ترین انعطاف پذیری و حرفه ای ترین صدا می دانند.

زمانی که جلوپنجره به این زیبایی به نظر می رسد، استفاده از شیشه جلوی خودرو تقریباً شرم آور است.

مایکل گاریفو/ZDNET

XDM-100 کار بسیار خوبی برای از بین بردن این پیش فرض ها انجام می دهد.

این پروکاستر را بچرخانید پسر عموی XDM-100 مبتنی بر XLR است. این پروفیل صدای مشابهی را برای کمی کمتر ارائه می دهد، اما شما را ملزم به ارائه یک رابط USB، میکسر یا سایر دستگاه های ضبط مبتنی بر XLR می کند. اگر از قبل سایر قطعات سخت افزاری مورد نیاز خود را دارید، یا اگر مصمم هستید از صدای آنالوگ استفاده کنید، خرید بسیار خوبی است.

از نظر فیزیکی، XDM-100 شباهت زیادی به Rode Procaster که در بالا ذکر شد، دارد، اما با رنگ مشکی و لهجه های قرمز خود، مقداری شعله ور می افزاید. در حالی که این به دستگاه فلاش کافی می دهد تا به عنوان یک محصول بازی قابل تشخیص باشد، رنگ قرمز آنقدر خوش سلیقه است که با تجهیزات عکاسی حرفه ای نیز در خانه به نظر می رسد.

طرفداران

  • صدای غنی و با کیفیت پخش
  • پایه شوک گنجانده شده و صفحه باد بسیار عالی هستند
  • کیفیت ساخت تانک مانند
صفحه باد و پایه شوک همراه Rode X XDM-100 موجود است

XDM-100 در کنار شریک پرتاب XCM-50 کوچکتر خود.

مایکل گاریفو/ZDNET

مرور: بررسی Shure MV7: یک میکروفون هیبریدی “تقریبا عالی” برای پادکسترها و پخش کننده ها

صدای اصلی برای کیفیت خوب و مبتنی بر USB به دلایلی در اطراف گیر کرده است. این Blue Yeti از لاجیتک یک میکروفون با صدای جامد است که تمام آنچه واقعاً برای شروع سفر صوتی خود به آن نیاز دارید را فراهم می کند. اجازه ندهید قیمت ارزان‌تر شما را گول بزند، از نظر وزن و اندازه با XDM-100 برابری می‌کند، به این معنی که اگر قصد استفاده از پایه همراه آن را ندارید، به یک بازوی بوم به همان اندازه نیاز دارید.

همچنین: لاجیتک نور کلید قابل تنظیم و میکروفون ممتاز را در پخش‌کننده‌ها، پادکست‌ها هدف قرار داده است

حتی با قیمت 250 دلار، XDM-100 هنوز هم زمانی که برای اولین بار آن را راه اندازی کردم، ارزش بسیار خوبی داشت. لوازم جانبی ارائه شده به این معنی بود که من نیازی به هزینه اضافی برای نصب یا فیلتر شخص ثالث ندارم، در حالی که اتصال USB نیاز به دستگاه های صوتی اضافی را از بین می برد. میکروفون تقریباً تا آنجایی که می توانید پلاگین و بازی کنید، و هنوز هم به لطف نرم افزار همراه Unify که در ویدیوی بالا نشان دادم، بسیار همه کاره است.

اگر XLR را انتخاب کنید، آیا امکان تولید صدای بهتر از XDM-100 وجود دارد؟ البته، اما باید در نظر داشته باشید که از 100 دلار تا چند صد دلار هزینه راه اندازی اضافی را در نظر دارید. و این با فرض اینکه خود میکروفون XLR شما گران‌تر نباشد و همچنین دارای فیلتر پاپ و پایه ضربه‌ای باشد، مانند مواردی که با XDM-100 ارائه می‌شود.

ساخت و عملکرد

منفی

  • باید با کابل USB-A به USB-C همراه باشد
  • چرخاندن دستگیره روی دستگاه کمی سخت است
  • LED وضعیت تعویض صفحه باد را با مشکل مواجه می کند

XDM-100 دارای همان کیفیت ساخت استثنایی مانند برادر خود است. با این حال، این دستگاه بسیار بزرگتر با جرم 700 گرم است. برای نگه داشتن این پسر بزرگ در جای خود، یک بازوی بوم محکم می خواهید. Rode دارای یک پایه شوک برای کمک به شما در این تلاش است.

به طور واضح، راه اندازی زیر نام تجاری متمرکز بر بازی خود، Rode X (که این میکروفون در کنار برادر بزرگ خود، Rode X XCM-50 بخشی از آن است)، نشان دهنده شروع جدیدی برای Rode است، جایی که تلاش می کند با خود ازدواج کند. شهرت صدای عالی با سهولت و صرفه جویی در هزینه تکیه بر USB به جای XLR. متقاعد کردن مصرف کنندگان که چنین چیزی امکان پذیر است، کار کم اهمیتی نیست.

خوشبختانه، برای Rode و گیمرها و استریمرهای مقرون به صرفه، ترکیب این دو میکروفون جدید با نرم افزار جدید Rode X Unify (رایگان با هر خرید Rode X) برخی از تاثیرگذارترین صدایی را که از دستگاه های مبتنی بر USB شنیده ام تولید می کند. و دو تا از ساده‌ترین راه‌ها برای تولید صدا که حتی پخش‌کننده‌های معروف نیز باید از آن راضی باشند.

مشخصات فنی

تایپ کنید پویا
الگوی وانت آدرس پایان کاردیوئید
محدوده فرکانس 20 هرتز – 20 کیلوهرتز
قابلیت اتصال USB-C
نظارت بر خروجی هدفون آنالوگ 3.5 میلی متری با تاخیر صفر
عمق بیت 24 بیت
سازگاری با سیستم عامل ویندوز 10 یا بالاتر، MacOS 10.12 یا بالاتر
لوازم جانبی گنجانده شده است محافظ پاپ، پایه ضربه‌گیر، کابل هدفون، کابل USB-C به USB-C
اندازه و وزن 52W x 52D x 213H میلی‌متر، 700 گرم

ویدئوی نمایشی

نقد و بررسی: بررسی Rode Procaster: میکروفون با کیفیت پخش با کمتر از 200 دلار