چرا توییتر به زودی شکست خواهد خورد

جایگزین کردن توییتر، و اجازه دهید با آن روبرو شویم، این همان چیزی است که من پیش‌بینی می‌کنم اکثر ما در نهایت انجامش می‌دهیم، آسان نخواهد بود. اد بات اخیراً اشاره کرد که وجود دارد هیچ جایگزین خوبی برای توییتر وجود ندارد هنوز. او انتظار دارد که تا زمانی که ماسک “در واقع مرکز داده ای را که دارایی های اصلی توییتر است را نسوزد، توییتر از بین نخواهد رفت.” من می ترسم در حالی که ماسک بنزین و کبریت روشن روی سرورها پرتاب نمی کند، او در حال حاضر مردم و نرم افزارهایی را که توییتر برای اجرا نیاز دارد، از بین می برد.

علاوه بر جنبه های فنی، کوین اشاره کرد، از نقطه نظر تجاری، توییتر با «Google Cloud، AWS و مراکز داده داخلی قرارداد دارد. در این سطح از مخارج عمومی، قراردادهای چند ساله ای وجود دارد که سطوح مخارج مشخصی را تضمین می کند. مقدار بسیار زیادی از این در طی چندین سال مستهلک می شود.”

چرا؟ ساده.

همچنین: کنار گذاشتن توییتر؟ چگونه با Mastodon شروع کنیم

به عنوان مثال، اگر انبار داده را حذف کنید، احتمالا توییتر را خراب نکرده اید، اما دیگر گزارش قابل اعتمادی ندارید. کوین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از “منبع هزینه قابل توجه” مشاهده پذیری است. خاموش کردن همه این موارد بخش بزرگی از صورت حساب شما را کاهش می دهد – اما دفعه بعد که توییتر از کار بیفتد، این احتمال وجود دارد که دیگر هرگز بازنگردد. شما مطلقاً نیازی به پشتیبان ندارید تا زمانی که به طور ناگهانی نیازی به آن نداشته باشید.”

همه اینها را کنار هم بگذارید، و “اگر” توییتر به زودی از کار بیفتد، نیست. آن “وقتی” است. اگر روز انتخابات آن را پایین بیاورد، تعجب نخواهم کرد. اگر نه، من تا پایان ماه قبل از خرابی بزرگ بعدی توییتر فرصت می دهم.

به نظر می رسد حتی ماسک نیز متوجه شده است که شاید اخراج هر فرد دیگری اشتباه بوده است. روز دوشنبه 7 نوامبر او تلاش کرد تا کارگران، به ویژه مهندسان نرم افزار را به بازگشت وادار کند. موفق باشید با آن.

با توجه به منابع توییتر و توییت های من در سایت، آنها برنمی گردند. به عنوان Gergely Orosz، سردبیر و نویسنده وبلاگ محبوب مهندسی نرم افزار و مدیریت، مهندس عملگرا، گفت: “به چند نفری که روز جمعه رها شدند، سپس از آنها خواسته شد که برگردند، کمتر از یک ساعت مهلت داده شد. نرم افزار مهندسانی که این تماس را دریافت کردند … همه گفتند “نه” و تنها کسانی که در نهایت می توانند «بله» بگویند ویزا هستند.»

و کی برمیگرده؟ این یک سوال لعنتی خوب است. اگر روزها یا حتی هفته ها طول بکشد، تعجب نمی کنم.

شما نمی توانید نیمی از کارکنان یک شبکه اجتماعی مبتنی بر ابر را اخراج کنید و انتظار داشته باشید که همه چیز برای 450 میلیون کاربر فعال ماهانه توییتر به آرامی ادامه یابد.

همچنین: ایلان ماسک می‌گوید استفاده از توییتر در بالاترین سطح LOL است

در نهایت، ابر وجود دارد. در حالی که توییتر برای سرورهای لینوکس خود بسیار به فلز داخلی متکی است، برای اجرا نیز به عملکرد ابری نیاز دارد. بنابراین، وقتی فاش شد که ماسک می خواست روزانه بین 1.5 تا 3 میلیون دلار از سرورها و خدمات ابری کاهش می دهد مردم در “طرح برش های عمیق” او نگران بودند.

توییتر همچنین به نرم افزار homebrew خود متکی است. برنامه هایی مانند آپاچی هرون برای پردازش جریان و twemproxy برای مقیاس بندی حافظه نهان برای اجرای توییتر در مقیاس ضروری است. اگر برنامه‌هایی از این دست خراب شوند، عملکرد توییتر کند می‌شود.

آنها با دلیل خوبی نگران هستند. به عنوان کوری کوین، اقتصاددان ارشد ابر در گروه اردک بیل، توضیح داد، “دنبال کردن [a 50% cut] به عنوان هدف تعریف شده خواستار فاجعه است.“به این دلیل است که “الف یک سوم صورت حساب شما پیکربندی های نادرست است” مقیاس نمی شود، چون کسی متوجه می شود! این شامل انواع خدمات به هم پیوسته، همراه با افزونگی برای سیستم‌ها، پشتیبان‌گیری و غیره است. خیلی سریع، چربی‌ها را کاهش نمی‌دهید، بلکه ماهیچه‌ها و استخوان‌ها را کاهش می‌دهید.”

بیایید به فناوری توییتر نگاه کنیم، درست است؟ توییتر روشن است CentOS 7. این شبیه سازی رایگان Red Hat Enterprise Linux (RHEL) در پایان ژوئن سال آینده به پایان عمر خود می رسد. گزینه های اصلی برای جایگزینی آن باید RHEL 9، راکی ​​لینوکس یا AlmaLinux باشد. اما به جای کار بر روی این انتقال، چیزی که تعداد کمی از مدیران سیستم توییتر باقی مانده اند، هم تلاش می کنند تا پلتفرم را برای لیست لباسشویی از ویژگی های جدید ماسک آماده کنند و هم آن را اصلاح شده و به روز نگه دارند.

و، شما نمی توانید انتظار داشته باشید متخصصان شبکه های اجتماعی و ابر را با مهندسین سیستم تعبیه شده تسلا جایگزین کنید و هر کاری را انجام دهید من نویسنده خوبی در زمینه فناوری و کسب و کار هستم، اما هیچ کس عاقلانه مرا برای نوشتن آریاهای اپرا استخدام نمی کند.

این یک مشکل است. می بینید، بر خلاف RHEL، جایی که بخش بزرگی از جذابیت آن است که می توانید به آن وابسته باشید کلاه قرمز برای پشتیبانی درجه یک، CentOS، Rocky و AlmaLinux همگی در درجه اول برای شرکت هایی با کارکنان داخلی که از قبل سرورهای لینوکس را به عقب و جلو می شناسند، در نظر گرفته شده اند. این دیگر در توییتر صدق نمی کند.

در واقع، حساب‌های توییتر در حال حاضر به روش‌های عجیبی شکست می‌خورند. به عنوان مثال، بنجامین درایر، نویسنده کتاب “انگلیسی درایر“و رئیس کپی از خانه تصادفی، متوجه شد که اکثریت قریب به اتفاق پاسخ‌ها به یکی از توییت‌های او در اتر ناپدید می‌شدند. او تنها نبود.

همچنین: چگونه حساب توییتر خود را حذف کنیم

مطمئناً، کوین ادامه داد: «تویتر نیز 15 سال است که وجود دارد. [So,] بسیاری از زیرساخت های زیرساختی ایجاد شده است. “آیا این مهم است یا می توان آن را خاموش کرد” بهترین پاسخ از طریق پرسیدن از مردم است. 50 درصد توییتر امروز کنار گذاشته شد و سنت شفاهی شما نیز از در خارج شد.”

Orosz افزود: “هیچ یک از اینها تعجب آور نیست. به عنوان یک قانون کلی، پس از اخراج X٪ از افراد، نیمی از فرسایش اضافی دریافت می کنید. اخراج 10%: انتظار 5% دیگر برای ترک کار را داشته باشید. 50% کار را اخراج کنید… غیر منطقی نیست که انتظار داشته باشیم 25% دیگر کار را ترک کنند.”

همانطور که Terra Field، a شانه عسل مهندس سکوی کارکنان خاطرنشان کرد: «زیرساختی به اندازه توییتر یک شبه شکست نخواهد خورد، اما قرار است نسبتاً سریع به حالت تخریبی برود. تعداد معدودی از افراد سکویی که باقی می‌مانند دقیقاً در خط آب گردن خواهند داشت. غرق شدن زیاد طول نخواهد کشید.» حق با فیلد است.

elon-musk-twitter-verify

Getty/NurPhoto

ایلان ماسک توئیتر را تصاحب کرده است و به نظر می رسد که او در حال حاضر به قول خود مبنی بر تبدیل نکردن توییتر به “منظره جهنمی رایگان برای همه” عمل نکرده است. اما، من اینجا نیستم که در مورد اشتباهات سیاسی او صحبت کنم. این یک داستان برای یک روز دیگر است. نه، من اینجا هستم تا پیش بینی کنم که توییتر، سایت، به زودی از کار می افتد. و به محض اینکه شکست بخورد، برای مدتی ظاهر نخواهد شد.

به گفته منابع من و Orosz، مدیران “ناامید می شوند، سعی می کنند با افراد بیشتری تماس بگیرند. مردم می گویند “نه” + مهندسان sr بیشتری در حال استعفا هستند.”

احتمالاً این چیزی نیست که توییتر می‌خواهد اتفاق بیفتد، زیرا انتخابات ایالات متحده تضمین شده است که شبکه اجتماعی را یک تست استرس جدی بدهد.

داستان های مرتبط:




منبع: https://www.zdnet.com/article/why-twitter-will-fail-shortly/#ftag=RSSbaffb68