بررسی Razer Stream Controller: استریمر بهتری باشید


طرفداران

  • موارد استفاده همه کاره باورنکردنی برای کار یا بازی
  • کیفیت ساخت و بازخورد لمسی درجه یک هستند
  • دارایی های نرم افزاری با برند Razer طرفداران آن را به وجد خواهد آورد

منفی

  • پایه گنجانده شده نسبتاً سست به نظر می رسد
  • برخی از توابع برای تنظیم به منحنی یادگیری قابل توجهی نیاز دارند
  • اشکالات جزئی در برخی از افزونه های برنامه شخص ثالث

استریم کنترلر جدید Razer نتیجه همکاری با Loupedeck است، یک شرکت متخصص در “کنسول های سفارشی” یا دستگاه های رابط برای خلاقان، پخش کننده ها و هر کس دیگری که به دنبال کنترل مستقیم و لمسی بر کار و بازی خود است.

بر خلاف رقیب آشکار در این فضا، خط Elgato Stream Deck، دستگاه های LoupeDeck بر ترکیبی از دکمه های قابل تنظیم با صفحه نمایش LCD داخلی (مانند عرشه جریان) و دکمه ها و دستگیره های فیزیکی قدیمی. نتیجه دستگاهی است که می‌تواند برای انجام هر کاری از کنترل خانه هوشمند، تسریع گردش کار فتوشاپ، تا اجرای هر جنبه‌ای از جریان بازی چند‌کم، سفارشی شود.

این همکاری شکل اصلی Loupedeck Live را به خود می‌گیرد، که قبلاً عمدتاً برای پخش‌کننده‌ها هدف قرار می‌گرفت و زیبایی‌شناسی و برند Razer کمی تغییر یافته را به بیرون اضافه می‌کند. اما تغییرات واقعی مربوط به انبوه اجزای نرم افزاری جدید و ترفندهایی است که به طور خاص برای طرفداران Razer طراحی شده اند.

بیایید کنترلر استریم Razer را در مراحل خود قرار دهیم و ببینیم آیا این فقط ابزاری است که برای تبدیل شدن به استریمر معروف بعدی در Twitch یا YouTube Gaming به آن نیاز دارید.

ریزر استیم کنترلر

این تنظیمات پیش‌فرض است که هنگام نصب Stream Controller برای اولین بار با آن نمایش داده می‌شود.

مایکل گاریفو/ZDNET

مشخصات فنی

قابلیت اتصال USB-C
ابعاد 151 × 101.5 × 30.2 میلی متر
وزن 210 گرم (216 گرم با پایه)
رابط 12 دکمه صفحه لمسی، 2 نوار لمسی جانبی، 6 صفحه کلید چند منظوره، 8 دکمه چند کاره
سیستم عامل سازگار MacOS X 10.14 (و جدیدتر)، ویندوز 10 و بالاتر
نرم افزار همراه Razer Synapse، Loupedeck، پلاگین های شخص ثالث مختلف
نورپردازی RGB کاربر بر روی هر 8 دکمه چند منظوره قابل تنظیم است
لوازم جانبی گنجانده شده است کابل 2 متری USB-A به USB-C، پایه قابل جدا شدن
بازخورد لمسی پله های لمسی روی هر 6 صفحه چند منظوره، موتور لرزش لمسی داخلی برای صفحه نمایش لمسی

کیفیت ساخت

کنترلر جریان Razer خاموش شد

پوسته بالایی فلزی و کفی پلاستیکی سنگین به دستگاه حسی محکم می‌دهد و کلیدها و صفحه‌های ارائه‌شده به خوبی لمس می‌شوند.

مایکل گاریفو/ZDNET

این دومین محصول طراحی شده توسط Loupedeck است که من به صورت عملی با آن کار کرده ام. اولین مورد بود سی تی لوپدک، یک دستگاه کمی بزرگتر که بیشتر به سمت خلاقیت ها می رود. این چیزی است که من تقریباً به صورت روزانه برای کارهای ویرایش عکس و ویدیو استفاده می کنم.

علیرغم این واقعیت که Loupedeck CT دو برابر Stream Controller به فروش می رسد، همکاری Razer با Loupedeck به اندازه CT استحکام و اعتماد به نفس دارد.

بیشتر: Loupedeck CT در مقابل Stream Deck: برای افزایش بهره وری Final Cut Pro X، هر دو در زمان صرفه جویی می کنند

صفحه‌ی فلزی به حس وزنی دستگاه می‌افزاید، «در همان جایی که می‌گذارید»، و صفحه پشتی پلاستیکی جامد، خمش یا خمش صفر را نشان می‌دهد، حتی زمانی که نیروی مناسبی به هر یک از دکمه‌ها، صفحه‌های لمسی یا دستگیره‌های ارائه شده وارد می‌شود. .

صحبت از رابط‌های مختلف شد، صفحه‌نمایش‌های لمسی همگی واکنش‌پذیر هستند، در برابر اثرانگشت مقاوم هستند و به‌ویژه به لطف موتور لمسی داخلی، که با صدای کوتاهی به شما اطلاع می‌دهد که کاری را با موفقیت انجام داده‌اید، عملکرد راضی‌کننده هستند.

بیشتر: 10 بهترین وب کم: به تماس بعدی زوم خود با کیفیت HD بپیوندید

ردیف پایین دکمه‌ها با یک کلیک لمسی رضایت‌بخش و نور پس‌زمینه تعاملی که بر اساس تنظیمات و نمایه فعلی شما تغییر می‌کند، به همان اندازه خوب ساخته شده‌اند. اینها به طور پیش‌فرض به عنوان راهی برای جابه‌جایی بین صفحات دکمه‌های صفحه لمسی و عملکردهای دستگیره عمل می‌کنند، اما می‌توانند تقریباً به هر عملکرد دیگری که می‌خواهید نگاشت شوند.

منحصر به فرد ترین جنبه کنسول های Loupedeck انتخاب دستگیره های آن ها است. شش چرخش برای چرخاندن در این دستگاه، همگی در هنگام فشار دادن به داخل، پیچ و تاب نرم و ضامن دار و کلیک رضایت بخشی را ارائه می دهند. آنها به نوعی مانند بهترین چرخ اسکرول ماوس هستند که تا به حال در کنار آن استفاده کرده اید.

بیشتر: Loupedeck: یک کنسول ویرایش عکس Lightroom برای گردش‌های کاری سنگین

آخرین جنبه کیفیت ساخت از برخی جهات هم مورد علاقه ترین و هم کمتر مورد علاقه ترین قسمت Stream Controller است: پایه آن. لوازم جانبی پلاستیکی کوچک به سوراخ‌های پیچ در بالای دستگاه متصل می‌شود و برای دید بهتر و دسترسی آسان‌تر، آن را با زاویه نگه می‌دارد. این چیزی است که ای کاش Loupedeck با Loupedeck CT بسیار گران‌تر همراه می‌کرد. این می‌توانست من را از چاپ سه‌بعدی مجموعه‌ای از نشانه‌های نه چندان عالی نجات دهد.

پایه شامل کنترلر جریان ریزر

گیره های پایه در طول استفاده نسبتاً کوتاه من هیچ نشانه ای از سایش نداشتند، اما روش اتصال آنها ممکن است در نهایت منجر به شکست شود.

مایکل گاریفو/ZDNET

به همان اندازه که مفید است، این طراحی گیره ای نگرانی هایی را برای دوام طولانی مدت آن به من می دهد. واضح است که در طول چند هفته استفاده من با این دستگاه کاملاً پایدار و بسیار محکم بود. با این حال، هر زمانی که از پلاستیک خواسته می‌شود خم شود تا در جای خود قرار گیرد، خستگی می‌تواند در درازمدت یک مشکل باشد. اگر قصد دارید به طور مکرر با این دستگاه سفر کنید و بارها پایه را جدا کرده و نصب کنید، قابل تامل است.

نکته جانبی برای دارندگان Wacom Cintiq: پایه در واقع کاملاً به بالای صفحه چسبیده است. Cintiq Pro 24. اگر شما هم مانند من یکی از آن دسته از کاربران Cintiq هستید که مدام دعا می‌کنید Loupedeck لوازم جانبی برای اتصال دستگاه Loupedeck (یا در این مورد Razer) شما به صفحه نمایش Cintiq شما ایجاد می‌کند، استفاده ارزشمندی برای پایه همراه است.

برپایی

کنترلر جریان Razer در نرم افزار Loupedeck

نمونه‌ای از برخی از اقدامات منحصربه‌فرد و رنگ‌آمیزی Razer که در نمایه پیش‌فرض Stream Controller گنجانده شده‌اند.

مایکل گاریفو/ZDNET

من نمی توانم وانمود کنم که تجربه زیادی به عنوان یک استریمر دارم. با این حال، من سال‌ها تجربه کار کردن با مدل‌های قدیمی‌تر Loupedeck و نرم‌افزار همراه دارم. نیازی نیست در زیرمجموعه‌های توییچ غر بزنم تا با اطمینان بگویم که نمی‌توانم به چیزی فکر کنم که یک استریمر برای کنترل تنظیمات خود نیاز داشته باشد که این دستگاه کوچک نتواند به آن کمک کند.

بیشتر: برای ممنوع کردن کاربرانی که دائماً “اطلاعات نادرست مضر” را به اشتراک می گذارند، Twitch کنید

در حالی که Stream Controller در نرم افزار Razer’s Synapse نمایش داده می شود، کار واقعی شخصی سازی دستگاه شما توسط برنامه خود Loupedeck انجام می شود.

پس از ورود به آنجا، عملکردهای اساسی و نگاشتهای پیش‌فرض و همچنین تمام سرویس‌هایی که Stream Controller برای ادغام با آنها تنظیم شده است، به شما نمایش داده می‌شود. این لیست شامل موارد دلخواه استریمر مانند OBS Studio، Streamlabs، و Twitch، و همچنین سایر پیشنهادات شخص ثالث مانند Spotify Premium است.

کنترلر جریان Razer در نرم افزار Loupedeck

نمونه ای از توابع موجود برای Adobe Photoshop از طریق افزونه آن.

مایکل گاریفو/ZDNET

اگر از سرویسی استفاده می‌کنید که در آنجا فهرست نشده است، احتمالاً همچنان می‌توانید افزونه‌ای را برای آن از بازار گسترده Loupedeck دانلود کنید. با وجود نام، تمام پلاگین ها و بسته های نماد برای کنترل جریان رایگان هستند. پلاگین ها برای Ableton Live، Audacity، Blender، DaVinci Resolve، Luminar، برنامه های مختلف Adobe، ZBrush و حتی Slack و بسیاری دیگر در دسترس هستند.

بیشتر: چگونه فتوشاپ را به صورت رایگان دریافت کنیم

اگر می‌خواهید مقداری پول نقد خرج کنید، Marketplace هم‌پوشانی‌های جریان، احساسات و نشان‌ها را برای شما و مشترکانتان فهرست می‌کند. البته همه اینها با Stream Controller یکپارچه می شوند و به شما امکان می دهند آنها را تغییر دهید و تغییر دهید.

همه مولفه‌هایی که در این بخش ذکر کرده‌ام، هنوز هم فقط نوک کوه یخ را برای عملکرد کنترل‌کننده جریان نشان می‌دهند. قدرت واقعی دستگاه از بخش سفارشی آن می آید.

کنترلر جریان Razer در نرم افزار Loupedeck

برای نشان دادن عملکردهای اساسی موجود در نرم افزار Loupedeck، حدود ده ها عکس از صفحه نمایش لازم است، چه رسد به صدها عکس دیگر که از طریق افزونه های شخص ثالث در دسترس هستند.

مایکل گاریفو

میتونم مجبورت کنم اینجا بشینی و بخونی جنگ و صلحرساله طولانی در مورد تمام میانبرها، ماکروها، توابع، سوئیچ ها و تنظیماتی که می توانید در بخش سفارشی ایجاد کنید. در عوض، من فقط این را می گویم: اگر می خواهید کاری را انجام دهید که حتی از راه دور بر روی رایانه شخصی متصل شما امکان پذیر است، به احتمال زیاد Stream Controller می تواند آن را انجام دهد و آن را سریعتر از یک انسان انجام دهد.

بیشتر: بررسی SteelSeries Aerox 9 Wireless: بهترین ماوس MMO/MOBA که می توانید بخرید

آنچه از این دستگاه بدست می آورید کاملاً به میزان زمانی که مایل به صرف آن هستید بستگی دارد. اگر متعهد شوید که زمانی را برای شماره گیری (بدون جناس) در اختیار گزینه های بسیار زیادی که در اختیار دارید اختصاص دهید، با دستگاهی پاداش می گیرید که می تواند زمان کار شما را کوتاه کند، تقریباً هر کاری را تسریع کند و ظاهری زیبا داشته باشد. هنگام انجام آن روی میز خود خنک شوید.

خط پایین

سوال بزرگ برای اکثر افرادی که نظرات را می خوانند این است که “آیا به این چیز نیاز دارم؟” اگر در حال حاضر از دوربین‌ها، رایانه‌های شخصی، میکروفون‌ها و نورپردازی به ارزش ده‌ها هزار دلار برای پخش جریانی پرمخاطب استفاده می‌کنید، این می‌تواند ابزاری ارزشمند برای کنترل همه این موارد باشد. و اگر اینطور است، قیمت خرید 260 دلاری احتمالاً برای شما بی اهمیت است.

این بررسی بیشتر به سمت پخش کننده مشتاق یا در حال افزایش است، که برای آنها برچسب قیمت 260 دلاری کمی فکر بیشتری می طلبد. اگر این مورد شماست، دو چیز وجود دارد که باید در نظر بگیرم: تصویر و عملکرد.

بیشتر: 5 بهترین میکروفون جریان: آن پادکست یا کانال Twitch را راه اندازی کنید

بیایید واقع بین باشیم، بخش بزرگی از استریمر موفق بودن تصویر شماست. داشتن تنظیمات حسادت‌انگیز و مجموعه‌ای از چراغ‌ها و نمایشگرهای RGB کاملاً سفارشی‌شده می‌تواند بینندگان را به این باور برساند که ارزش تماشای شما را دارید، حتی زمانی که گیم‌پلی شما کوتاه است. داشتن این دستگاه کوچک روی میزتان و نشان دادن میزان آسانی که به شما امکان می‌دهد جریان خود را کنترل کنید، می‌تواند تا حد زیادی به تأثیرگذاری و متعاقباً افزایش بینندگان شما کمک کند.

در مورد عملکرد، ممکن است به سادگی دستگاه، دوربین یا چراغ زیادی برای کنترل نداشته باشید. در این صورت، قابل بحث است که آیا ارزش آن را دارد که پول نقد خود را روی Stream Controller رها کنید. با این حال، من می گویم که عملکردهایی که می توان برای آن قرار داد بسیار متنوع تر از آن چیزی است که تقریباً هر کسی ممکن است انتظار داشته باشد تا زمانی که یکی را در دست داشته باشد. اگر قصد دارید از آن برای چیزی فراتر از پخش جریانی استفاده کنید، ممکن است قیمت آن برای شما منطقی تر باشد.

به بیان ساده، شما واقعاً برای انجام کاری به Stream Controller نیاز ندارید. اما، هنگامی که آن را داشته باشید، می تواند به شما کمک کند تقریباً همه چیز را بهتر انجام دهید.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

رقیب مستقیم مستقیم کنترل کننده جریان تقریباً نصف قیمت است. در حالی که دارای چند دکمه LCD اضافی است، هیچ یک از صفحه های قابل تنظیم یا دکمه های اختصاصی تعویض پروفایل که در کنترلر جریان دیده می شود را ندارد. اما، اگر فقط به دسترسی دکمه‌ای به مواردی مانند صحنه‌ها، پوشش‌ها یا نمایه‌های دوربین نیاز دارید، این ممکن است بیش از اندازه کافی باشد.

Loupedeck Live اساساً شبیه به کنترلر استریم Razer در قسمت بیرونی است. در حالی که به دارایی‌های نرم‌افزاری و ابزارهای پخش جریانی با برند Razer دسترسی نخواهید داشت، ممکن است بخواهید این مدل را در صورت فروش انتخاب کنید (در حالی که کنترل‌کننده جریان نیست)، یا اگر صرفاً به پتانسیل خلاقانه و بهره وری دستگاه

یک گزینه بسیار ارزان تر، اما هنوز کاملاً همه کاره است. پد ماکرو Mini KeyDial برای استفاده در کنار تبلت‌های طراحی HUION طراحی شده است، اما می‌توان آن را به گونه‌ای پیکربندی کرد که عملکردهای مختلفی را برای برنامه‌های خلاقانه، بهره‌وری و پخش جریانی ارائه دهد. همچنین تا حدودی منحصر به فرد است که دارای یک صفحه قابل تنظیم با این قیمت پایین است.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/home-entertainment/razer-stream-controller-review/#ftag=RSSbaffb68