5 بهترین آزمایش DNA در سال 2022

این شرکت می گوید بیش از 20000 ژن را در ژنوم انسان رمزگشایی می کند که می تواند به شناسایی انواع ژنتیکی بسیار نادری که ممکن است باعث بیماری های ژنتیکی شوند کمک کند. علاوه بر این، Nebula Genomics جهش‌ها را در ژن‌های شما شناسایی می‌کند و به شما امکان می‌دهد درباره میکروبیوم دهان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. شاخص مهم بیماری و تعادل سلامت کلی شما را حفظ می کند.

امکانات: 3 کیت مختلف | نتایج در 6-8 هفته | دوره 7 روزه رایگان ایمیل در مورد DNA

برای انجام تحقیقات تاریخی در مورد منشاء شما.

بهترین گزینه کلی.

کیت‌های آزمایش DNA در سال‌های اخیر در دسترس و مقرون به صرفه‌تر شده‌اند. آنچه زمانی یک فرآیند علمی فشرده بود، اکنون می تواند مستقیماً درب منزل شما تحویل داده شود – در برخی موارد با کمتر از 100 دلار.

معایب:

• شرایط حفظ حریم خصوصی به سازمان های مجری قانون اجازه می دهد تا از داده های DNA خود استفاده کنند

99-350 دلار

FamilyTreeDNA

23 و من

درصد تفکیک ریشه های شما، نتایج پدری و مادری، بینش سلامتی

ما بهترین گزینه‌های کیت تست DNA موجود را گردآوری کرده‌ایم، فرقی نمی‌کند که به دنبال ایجاد شجره خانوادگی خود هستید یا تصویری فوری از سلامت خود دریافت می‌کنید.

AncestryDNA

امکانات: نتایج در 12-14 هفته | 100% DNA شما را رمزگشایی می کند | ابزارهای اکتشاف ژنوم

تست های DNA نسبتا ساده هستند و همه به یک شکل عمل می کنند. پس از انتخاب برندی که می خواهید استفاده کنید، شرکت کیت جمع آوری بزاق را برای شما پست می کند. شما به سادگی درون یک لوله تف کرده و آن را به آزمایشگاه آنها ارسال می کنید. پس از چندین هفته، نتایج خود را دریافت می کنید و در مورد سلامتی یا شجره نامه خود به طور دقیق اطلاعات کسب می کنید.

گزارش نسب، نسبی یاب، گزارش سلامت

FamilyTreeDNA

در حالی که همه این کیت‌های تست DNA گزینه‌های عالی هستند، اما در نهایت به آنچه می‌خواهید از DNA خود بیابید، سرعت نتایج را می‌خواهید و چه مبلغی را می‌خواهید خرج کنید، برمی‌گردد.

آزمایش DNA

• اطلاعات DNA شما به یک پایگاه داده با بیش از پنج میلیون نفر دیگر می رود
  • در مقایسه با سایر آزمایشات گران است
  • هیچ راهنمایی در مورد چگونگی کاهش خطرات اگر مستعد ابتلا به آنها هستید وجود ندارد

• در تحقیق شجره نامه خود کمک کنید
  • می توانید داده های DNA خام خود را برای استفاده در سایت های دیگر دانلود کنید

اکثر آزمایش‌های DNA (از جمله 23andMe) از ژنوتیپ برای بررسی مکان‌های خاص در DNA شما و شناسایی تغییراتی که شما را منحصر به فرد می‌کنند، استفاده می‌کنند. تمرکز بر هر گونه تغییر خاص می تواند به سرنخ هایی در مورد اصل و نسب، شرایط سلامتی و سایر ویژگی های شما منجر شود.

فرض کنید در حال بررسی تاریخچه خانواده خود هستید و به یک مانع برخورد کرده اید. در این صورت، نتایج DNA شما ممکن است به شما سرنخی بدهد که در کجا می‌توانید بیشتر برای یافتن اطلاعات بیشتر جستجو کنید، که AncestryDNA را به گزینه‌ای عالی برای کسانی تبدیل می‌کند که عمیقاً در تاریخچه و منشأ خانواده خود می‌کاوشند. در حالی که این شرکت آزمایش های سلامتی را ارائه می دهد، به اندازه رقبا قوی نیست اما کار اصلی را انجام می دهد.

23 و من

در حالی که AncestryDNA اگر قبلاً در دنیای تحقیقات خانواده خود کاوش کرده باشید عالی است، FamilyTreeDNA مکان بهتری برای شروع است اگر فقط در حال ساختن شجره نامه خود هستید. برخی از ویژگی های این آزمون شامل ارائه درصد تفکیک منشأ شما، مانند گروه های اروپایی باستان، و امکان ارتباط با اقوام در پنج نسل گذشته است.

• همچنین گزارش های نسب و یاب نسبی DNA را ارائه می دهد
  • آسان برای درک نتایج

این کیت همچنین می‌تواند فاکتورهای سبک زندگی شما را بررسی کند تا آینده سلامتی شما را با مواردی مانند عدم تحمل لاکتوز، ترکیب ماهیچه‌ها، مصرف کافئین و واکنش گرگرفتگی الکل تعیین کند. علاوه بر این، این شرکت بود اولین کیت تست DNA تایید شده توسط اداره داروی فدرال به عنوان غربالگر بیماری های احتمالی

ژنومیک سحابی

امکانات: تست 3 مرحله ای | نتایج در 5-6 هفته | واجد شرایط برای بازپرداخت FSA/HSA

Ancestry.com برای کمک به مردم برای یافتن اینکه از کجا آمده‌اند معروف است، اما یک کیت کامل آزمایش DNA را نیز ارائه می‌کند که می‌تواند به تحقیقات تاریخی خانواده شما کمک کند. این کیت تست DNA شامل اطلاعاتی در مورد منشاء جغرافیایی شما در بیش از 1500 منطقه است.

DNA زنده

299-999 دلار

• تجزیه و تحلیل کمتر در مقایسه با رقبا
  • مشتریان می گویند نتایج بیشتر از آنچه شرکت می گوید طول می کشد

این آزمایش DNA را انتخاب کنید…

امکانات: نتایج در 6-8 هفته | ارتباط با کبریت DNA | مکان ها و منشاء بیش از 1500 منطقه

جامع ترین کیت تست DNA در این لیست، تست DNA توالی ژنوم کامل Nebula Genomics است. این کیت آزمایشی از فناوری توالی‌یابی برای رمزگشایی 100 درصد DNA شما استفاده می‌کند، در مقایسه با سایر کیت‌هایی که تنها ضروری‌ترین بخش‌های DNA شما را تفسیر می‌کنند، بنابراین اطلاعات مشخص‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد که فقط کارشناسان یا مشتریان آگاه ممکن است به دنبال آن باشند.

• آزمایش سلامت آنقدرها هم کامل نیست
  • دسترسی به سوابق تاریخی Ancestry هزینه اضافی دارد

برای شروع ساختن شجره نامه

اگر می خواهید …

کیت های تست 23andMe می تواند به شما کمک کند تا کشف کنید که چگونه توالی های موجود در DNA شما ممکن است بر آینده سلامتی شما تأثیر بگذارد. کیت Health and Ancestry به این می‌پردازد که چگونه DNA شما ممکن است بر شانس ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله دیابت، فیبریلاسیون دهلیزی، فشار خون بالا، میگرن، بیماری آلزایمر و موارد دیگر تأثیر بگذارد.

اگرچه این آزمایش‌ها ابتدا به‌عنوان آزمایش‌های پدری یا برای حل جرایم مورد استفاده قرار گرفتند، این آزمایش‌ها اکنون می‌توانند به شما کمک کنند تا میراث خود، هر خطری که ممکن است برای سلامتی داشته باشید و حتی بستگانی که ممکن است در مورد آنها ندانید را کشف کنید.

امکانات: ارتباط با خویشاوندان در 5 نسل گذشته | نتایج در 4-8 هفته | برچسب حمل و نقل بازگشتی پیش پرداخت گنجانده شده است

جدای از اهداف داخلی، آزمایش‌های DNA می‌توانند بینشی در مورد سلامتی شما و اینکه آیا مستعد ابتلا به بیماری‌ها یا شرایط خاصی هستید را نشان می‌دهند. به خصوص اگر به دنبال این هستید که به طور فعال مسئولیت سلامت خود را بر عهده بگیرید، گرفتن کیت آزمایش DNA می تواند ارزشش را داشته باشد.

100% DNA شما را رمزگشایی می کند، جهش در ژن های شما را شناسایی می کند

تا آنجا که کیت‌های آزمایشی Living DNA به شما می‌گویند، 21 تجزیه دی‌ان‌ای زیر منطقه‌ای از بیش از 150 منطقه در سراسر جهان را به شما ارائه می‌دهد تا دقیقاً میراث شما را بگویید. این شرکت همچنین بینش‌های سلامتی DNA مانند واکنش بدن شما به ویتامین‌ها، غذا و ورزش را ارائه می‌کند که همگی بر اساس ساختار ژنتیکی شما هستند.

99-199 دلار

• چهار طرح مختلف برای انتخاب
  • به پروژه های گروهی دسترسی داشته باشید تا بتوانید تحقیقات شجره نامه خود را بیشتر کنید
  • آزمایش DNA در خانه انجام می دهد
با این حال، با توجه به یک بررسی از Consumer Reports، این شرکت‌های آزمایش DNA مستقیم به مصرف‌کننده، به طور غیرضروری حریم خصوصی مصرف‌کنندگان را در مورد داده‌های غیر DNA شما مانند حقایق مربوط به آدرس، نام، ایمیل، و غیره به خطر می‌اندازند. در نتیجه، CR توصیه می‌کند از تحقیقات DNA در سرویس آزمایش خود صرف نظر کنید یا در نظر بگیرید. پس از اتمام استفاده از داده های خود را حذف کنید.

ژنومیک سحابی

آزمایش DNA می تواند اطلاعات مختلفی را در اختیار شما قرار دهد. به عنوان مثال، اکثر کیت های موجود در بازار می توانند نسب شما را بشکنند و درصدی از میراث شما را به شما بگویند (یعنی ۲۵٪ میراث آلمانی یا ۴۰٪ میراث ایرلندی). علاوه بر این، آزمایش‌های DNA می‌توانند DNA شما را با دیگران در پایگاه داده یک شرکت ارجاع دهند، بنابراین شما حتی می‌توانید اقوام گمشده خود را پیدا کنید.

DNA زنده

ما در این لیست به معروف ترین شرکت های کیت تست DNA نگاه کردیم. ما خط‌مشی‌های حفظ حریم خصوصی هر شرکت را مطالعه می‌کنیم تا در صورت استفاده از یکی از این مارک‌ها، از حفاظت از حریم خصوصی DNA شما اطمینان حاصل کنیم.

• نتایج فوق العاده دقیق DNA
  • سه انتخاب با سه قیمت متفاوت ارائه می دهد
  • داده ها برای دانلود در دسترس هستند

کیت تست DNA جامع برای کارشناسان آگاه.

کسانی که به دلیل حفظ حریم خصوصی در مورد خرید کیت تست DNA مردد هستند باید Living DNA را در نظر بگیرند. این شرکت بیانیه حریم خصوصی گسترده‌ای دارد که به طور عمیق در مورد اینکه چه اطلاعات شخصی نگهداری می‌کند، چرا آن‌ها را ذخیره می‌کند، با آن چه می‌کند و چگونه از آن محافظت می‌کند، توضیح می‌دهد. از آنجایی که Living DNA در بریتانیا مستقر است، تابع سیاست ها و مقررات سختگیرانه این سازمان است مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR)، حفظ حریم خصوصی آن را تا حد زیادی بهترین در این لیست می کند.

ما همچنین به جای بررسی گران‌ترین گزینه‌ها، قیمت‌های سطح پایین تا متوسط ​​را برای مقایسه هر کیت در نظر گرفتیم، زیرا بسیاری از این مارک‌ها کیت‌ها را با قیمت‌های مختلف ارائه می‌کنند.

در اینجا چند گزینه دیگر تست DNA وجود دارد که باید بررسی کنید:

منبع: https://www.zdnet.com/article/best-dna-test/#ftag=RSSbaffb68

یک آزمایش DNA متمرکز بر حریم خصوصی تحت مقررات سختگیرانه حریم خصوصی.

49 دلار

79-179 دلار

آزمایش‌های دیگر، مانند AncestryDNA، از آزمایش DNA اتوزومال استفاده می‌کنند که کروموزوم‌های اتوزومی شما را اندازه‌گیری می‌کند و آن‌ها را در پایگاه داده افرادی که DNA را با شما به اشتراک می‌گذارند برای یافتن خویشاوندان تطبیق می‌دهد.

چه نتایجی نشان می دهد

AncestryDNA

منشاء جغرافیایی، آزمایشات سلامت، ارتباط با تطابق DNA

• کیت های دقیق تر آزمایش DNA بسیار گران هستند
  • باید برای اشتراک در بالای کیت تست پرداخت کنید، که قیمت کلی را افزایش می دهد
  • طولانی ترین زمان نتیجه در 12-14 هفته

قیمت

بسیاری از مردم ممکن است به دلیل گزارش هایی در مورد به خطر افتادن امنیت و حریم خصوصی، برای سفارش کیت آزمایش DNA تردید داشته باشند. اگر نگران حریم خصوصی خود هستید، حتماً سیاست های حفظ حریم خصوصی شرکت تست DNA را مطالعه کنید. علاوه بر این، مهم است که توجه داشته باشید که شرکت‌ها اطلاعات DNA شما را با اشخاص ثالث (مانند پایگاه‌های داده عمومی یا کارفرما) به اشتراک نمی‌گذارند، اما ممکن است در صورت نیاز به حکم دادگاه معتبر یا حکم بازرسی، اطلاعاتی را در اختیار مجریان قانون قرار دهند.

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی FamilyTreeDNA این است که در صورت وجود شکاف‌هایی در هر یک از این حوزه‌ها که می‌خواهید در نهایت کشف کنید، کیت‌های اجداد پدری و مادری را ارائه می‌دهد. جدا از مسائل خانوادگی، FamilyTreeDNA به بینش‌های سلامتی شما مانند تناسب اندام، تغذیه، سلامت استخوان و قلب و روال خواب نگاه می‌کند و به شما امکان دسترسی به برنامه‌های غذایی و تمرینی بر اساس DNA شما را می‌دهد.

بهترین آزمایش DNA 23andMe به دلیل قیمت، محدوده یا نتایج و سهولت استفاده است.

21 تجزیه DNA زیر منطقه ای، بینش سلامت بر اساس ترکیب ژنتیکی