ایده میلیارد دلاری بعدی اپل؟ نمایش تبلیغات بیشتر در آیفون شما

اما این شرکت به طرز ناخوشایندی در موقعیتی قرار گرفته است که فشار زیادی به سمت تبلیغات آنلاین ایجاد کند. این شرکت املاک و مستغلات زیادی دارد که از طریق آن می‌توان آگهی‌های تبلیغاتی را به فروش رساند، با این حال، تیم کوک، رئیس اپل، اعتبار اپل را در حفظ حریم خصوصی به خطر انداخته و از منتقدان صریح اینترنت حمایت‌شده توسط تبلیغات بوده است. در سال 2018، او از فیس‌بوک، گوگل و شرکت‌های بزرگ اینترنتی برای تبدیل شدن به یک «مجتمع صنعتی داده» که کاربران را با دقت نظامی هدف قرار می‌دهد، خواست.

مارک گورمن، اپل ناظر بلومبرگ گزارش ها که معاون تبلیغات اپل، تاد ترزی، که در سال 2012 از ادوبی به اپل پیوست، می‌خواهد تجارت تبلیغاتی را به میزان قابل توجهی فراتر از نرخ فعلی آن که 4 میلیارد دلار در سال است گسترش دهد و به دو رقمی برسد.

Apple iPhone SE (نسل سوم)

پاتریک هالند/CNET

Gurman فرصت‌هایی را برای اپل می‌بیند که با تکرار مدل موجود خود برای کمک به توسعه‌دهندگان برای حل اکتشاف با تبلیغات در اپ استور به ارقام چند میلیارد دلاری درآمد تبلیغاتی دست یابد. همین کار را می توان برای برنامه های کتاب و پادکست آن انجام داد. در همین حال، اپل تی‌وی پلاس با حمایت تبلیغاتی می‌تواند قیمت پایین‌تری نیز ارائه دهد، زیرا مصرف‌کنندگان شروع به جیره‌بندی اشتراک‌های استریم می‌کنند.

در ماه ژوئیه، اپل جایگاه های تبلیغاتی خود را فراتر از برگه جستجو و نتایج جستجو به صفحه اصلی اپ استور امروز و صفحات برنامه جداگانه گسترش داد. 9to5Mac گزارش داد، به دارندگان آیفون اجازه می دهد در تبلیغات نمایش داده شده در برنامه News، Apple Store و برنامه Stocks شرکت کنند. نقاط تبلیغاتی جدید در iOS 16 ظاهر می شوند که اپل باید در ماه سپتامبر منتشر کند.

بر اساس گزارش ها، جاه طلبی بعدی اپل برای افزایش درآمد، ارائه تبلیغات بیشتر به آیفون شما از طریق قرار دادن در فروشگاه App، Apple Maps، Apple Books و پادکست ها است.

خدمات اپل در سه ماه منتهی به 25 ژوئن 19.6 میلیارد دلار درآمد داشته است در مقابل 63.4 میلیارد دلار برای محصولات در این دوره.

حفاظت از حریم خصوصی اپل شامل استفاده از شناسه‌های تصادفی و تعهد به هدف قرار ندادن افراد یا گروه‌های کوچک، بلکه بخش‌هایی از 5000 کاربر یا بیشتر است. در سال 2021، اپل گزارش های شفافیت ردیابی برنامه را منتشر کرد تا به کاربران اجازه دهد ببینند از چه داده هایی از برنامه ها برای ردیابی رفتار آنها استفاده می شود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/apple-may-bring-more-ads-to-the-iphone-through-its-apps/#ftag=RSSbaffb68

گورمن معتقد است که اپل احتمالاً تبلیغات جستجو را به Apple Maps، Apple Books و Apple Podcasts گسترش خواهد داد. اپل در ایجاد سطوح تبلیغاتی برای اشتراک‌هایشان، مانند نتفلیکس دیزنی پلاس. اپل می تواند با آوردن یک ردیف تبلیغاتی به Apple TV+ از این روند پیروی کند.