لینوکس 6.0 با بهبود عملکرد و Rust بیشتری در راه است

توروالدز می‌نویسد: «در واقع امیدوار بودم که اولین زیرساخت‌های زنگ‌زدگی و چند نسلی LRU VM را داشته باشیم، اما هیچ‌کدام این بار اتفاق نیفتاد.

در انتشار روز یکشنبه از نسخه 1 کاندید انتشار لینوکس 6.0 (rc-1)، او دلیل خود را در مورد انتخاب شماره نسخه اصلی جدید و هدف آن برای توسعه دهندگان توضیح داد. باز هم، به جای اینکه نشان دهد که این نسخه دارای ویژگی های جدید و مهمی است، اجتناب از سردرگمی است. آستانه او برای تغییر شماره نسخه اصلی 0.20 بود زیرا به خاطر سپردن اعداد نسخه افزایشی فراتر از آن دشوار است.

اما او همچنین اهمیتی نمی‌دهد که کسی بخواهد این نسخه را 5.20 بنامد، که برخی از توسعه‌دهندگان چینی به آن اشاره کردند که از نظر اجتماعی قابل قبول‌تر از “است.4.20“، یک اشاره آمریکایی به فرهنگ سیگار کشیدن.

پشتیبانی از Rust توسط Miguel Ojeda با حمایت مالی گوگل و گروه تحقیقاتی امنیت اینترنت انجام می شود. توروالدز در ژوئن گفت که امیدوار است وصله های Rust v8 در لینوکس 6.0 ادغام می شود، طبق گفته فورونیکس.

“همیشه نسخه های بیشتری وجود دارد. اما تقریباً در همه جا پیشرفت های مداوم زیادی وجود دارد، به طوری که “شورت لاگ” برای پست کردن بسیار طولانی است و بنابراین – مثل همیشه برای اطلاعیه های rc1 – در زیر فقط شامل “گزارش ادغام” من است: https: //www.zdnet.com/article/linux-6-0-arrives-with-performance-inprovements-and-more-rust-coming/.”

توروالدز همچنین نظراتی درباره Habana Labs اینتل و پردازنده Saudi2 آن برای یادگیری عمیق داشت، اما می‌گوید که آنها در حال بازی کردن با رقیب تراشه AMD هستند. اینتل در سال 2019، Habana مستقر در اسرائیل را به قیمت 2 میلیارد دلار خریداری کرد و آن را بخشی از تیم مرکز داده خود کرد، که پردازنده‌های Gaudi2 و Greco را در ماه مه راه اندازی کرد.

او افزود: «این یکی از آن نسخه‌هایی است که در آن نباید به دیف‌استات خیلی دقیق نگاه کرد، زیرا بیش از نیمی از آن، یکی دیگر از رجیستر GPU AMD است.»

سازنده لینوکس به عدم وجود برخی گنجاندن Rust در این نسخه اشاره کرد، اما او انتظار دارد که این موارد در یکی دیگر از نامزدهای انتشار 6.x اتفاق بیفتد. Rust به عنوان زبان دوم برای توسعه هسته لینوکس پس از C اضافه می شود.

در حالی که هیچ تفاوت اساسی در مورد این نسخه در مقایسه با 5.19 وجود ندارد، توروالدز خاطرنشان کرد که بیش از 13500 تعهد غیر ادغام و بیش از 800 تعهد ادغام شده وجود دارد، به این معنی که “به نظر می رسد 6.0 نسخه نسبتاً قابل توجه دیگری باشد.” به گفته توروالدز، بیشتر به‌روزرسانی‌ها بهبودهایی در GPU، شبکه و صدا هستند.

کد لینوکس

گتی ایماژ/iStockphoto

و افراد Habanalabs Gaudi2 نیز می‌خواهند در آن فضا بازی کنند، اما به همان نتایج عالی که GPU‌های AMD آنقدر معروف شده‌اند، نمی‌رسند. من مطمئن هستم که این فقط مسئله زمان است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/linux-6-0-arrives-with-performance-improvements-and-more-rust-coming/#ftag=RSSbaffb68

خالق لینوکس، لینوس توروالدز، اولین نامزد انتشار برای هسته لینوکس نسخه 6.0 را اعلام کرده است، اما او می‌گوید که تغییر عدد عمده هیچ چیز متفاوتی را در مورد این نسخه نشان نمی‌دهد.

توروالدز پس از انتشار هسته لینوکس 5.19 در ماه گذشته، به قول خود پایبند بود، زمانی که او پرچم گذاری کرد که احتمالاً نسخه بعدی را 6.0 می نامد زیرا “شروع به نگرانی در مورد گیج شدن دوباره توسط اعداد بزرگ کرده است”.

“علیرغم تغییر اعداد اصلی، هیچ تفاوت اساسی در مورد این نسخه وجود ندارد – من مدتهاست که از این تصور که اعداد اصلی معنادار هستند اجتناب کرده ام، و تنها دلیل برای “سیستم شماره گذاری سلسله مراتبی” این است که اعداد را راحت تر به خاطر بسپارد و تشخیص دهد. توروالدز گفت.