کسب و کارها برای رقابتی بودن به DevOps نیاز دارند اما باید بهترین شیوه ها را برای به حداقل رساندن ریسک دنبال کنند


توسعه نرم افزار و عملیات IT که با هم به عنوان DevOps شناخته می شوند، نقش مهمی در توسعه برنامه های کاربردی مدرن دارند. DevOps بر اساس مجموعه ای از اصول تحویل مداوم برای ایجاد یک فرآیند قابل تکرار و قابل اعتماد برای انتشار نرم افزار است.

مفهوم DevOps برای بخش بهتری از یک دهه وجود داشته است. با این حال، تنها چند سال گذشته است که به طور گسترده ای مورد توجه قرار گرفته است. هنوز هم شرکت‌های زیادی وجود دارند که آن را پذیرفته‌اند، در درجه اول به این دلیل که تغییر سخت است و می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد، اما مزایا به طور کلی ارزش آن را دارد. من با شرکت‌هایی صحبت کرده‌ام که زمان‌های استقرار نرم‌افزار را 10 برابر کاهش داده‌اند در حالی که زمان انجام تغییرات با چندین مرتبه بزرگتر سریع‌تر است. گروه های Appdev که از DevOps استقبال نمی کنند، شرکت های خود را عقب نگه می دارند و در نهایت از همتایان خود عقب می مانند.

بهترین روش‌ها می‌توانند تکامل DevOps را از بین ببرند

بهترین شیوه‌های DevOps وجود دارد که سازمان‌ها می‌توانند از آن پیروی کنند تا اطمینان حاصل کنند که نرم‌افزار را با کیفیت و سرعت منتشر می‌کنند، که می‌تواند پذیرش ریسک را از بین ببرد. دیپتی چاوهان، مدیر کل سایت Keysight’s مرکز طراحی نرم افزار آتلانتا، برخی از بهترین روش ها و تجربه خود شرکت را با DevOps به اشتراک گذاشت در یک وبینار اخیر، که بخشی از یک بزرگتر بود، “بهینه سازی DevOps با بوت کمپ تست مداوم Keysight”.

تقریباً همه چیز در مورد توسعه نرم افزار به دلیل نیاز به نوآوری سریع و در عین حال کاهش ریسک و ارائه یک تجربه عالی برای مشتری در حال تغییر است. Chauhan گفت که DevOps فرصتی برای سازمان‌ها است تا دائماً ارزش را به مشتریان ارائه کنند. کلید موفقیت DevOps این است که ایده ها را سریع وارد تولید کنید، مکرراً از مشتریان بازخورد دریافت کنید و سپس روند را تکرار کنید.

CI/CD برای موفقیت DevOps حیاتی است

DevOps به یکپارچه سازی و تحویل/ استقرار مداوم (CI/CD) نیاز دارد که معمولاً شامل اتوماسیون مداوم و نظارت مستمر در طول چرخه عمر نرم افزار است. CI فرآیند اتوماسیون برای توسعه دهندگان است، در حالی که CD به تغییراتی اشاره دارد که توسعه دهندگان در مراحل بعدی خط لوله ایجاد می کنند. تست مداوم (CT) نیز بخش مهمی از DevOps است تا اطمینان حاصل شود که اشکالات و مشکلات را می توان به سرعت برطرف کرد.

به گفته Chauhan، توسعه دهندگان باید هر بار که یک ساخت اتفاق می افتد، آزمایش هایی از جمله تست های واحد و تست های یکپارچه سازی را اجرا کنند. سازمان‌هایی که هنوز فرآیندهای دستی دارند، با تحویل سریع نرم‌افزار مشکل دارند و نمی‌توانند با سرعت توسعه اپلیکیشن‌های مدرن همگام شوند. امروزه، نرم افزار باید به صدها مشتری تقسیم شود، نه فقط یک مشتری به طور همزمان.

Chauhan مثالی از Keysight ارائه کرد که DevOps را در محصولات نرم افزاری خود پیاده سازی کرد تا مشکلات یکپارچه سازی، آزمایش و کشش ساختمان را برطرف کند. یکی از محصولات دارای 15 میلیون خط کد و نزدیک به 400 جزء بود. از طریق DevOps، Keysight توانست 85 درصد تست‌ها را خودکار کند. زمان ساخت و زمان چرخه را به ترتیب 30 و 40 درصد کاهش داد. علاوه بر این، بیش از 160 جزء به خطوط لوله CI/CD منتقل شدند.

DevOps و روش های چابک منجر به موفقیت می شوند

Chauhan گفت که دستور العمل عالی ترکیب DevOps با روش های چابک است. Agile یک رویکرد جامع برای مراحل مختلف چرخه عمر DevOps از جمله برنامه ریزی، توسعه، تحویل و عملیات است. DevOps از چابک و سایر رشته ها مانند آبشار، یک رویکرد سنتی برای توسعه نرم افزار در مراحل تکامل یافته است. هنگامی که DevOps به طور موثر اجرا می شود، منجر به انتشار نرم افزار سریع تر و قابل اعتمادتر می شود.

Chauhan در پایان گفت: DevOps یک سفر است، نه یک مقصد. “نقطه تمرکز اصلی باید مشتریان باشند. در حالی که رهبری شرکت باید متعهد به تحقق این امر باشد، این یک مسئولیت مشترک است. هر توسعه دهنده و هر تیمی باید احساس کند که در تحول DevOps سهم دارد.”


منبع: https://www.zdnet.com/article/businesses-need-devops-to-be-competitive-but-must-follow-best-practices-to-minimize-risk/#ftag=RSSbaffb68