کارگران از راه دور می گویند که در خانه سازنده هستند. روسا موافق نیستند

یک نظرسنجی جدید توسط مایکروسافت نشان می‌دهد که 87 درصد از کارگران احساس می‌کنند که در خانه به همان اندازه کارآمد هستند که در دفتر کار، اما اکثریت قریب به اتفاق روسا مخالف هستند.

رایان روسلانسکی، رئیس LinkedIn متعلق به مایکروسافت، به بی‌بی‌سی گفت که 2 درصد از 14 تا 15 میلیون آگهی شغلی Linked مربوط به کار از راه دور قبل از همه‌گیری بود. امروزه، 15 درصد از آنها این کار را انجام می دهند، اما این میزان نسبت به 20 درصد چند ماه پیش کاهش یافته است.

مایکروسافت ترکیبی را در محوطه‌های دانشگاهی خود پذیرفته است و برنامه‌های آفیس خود، به ویژه Teams را به کار هیبریدی مجهز کرده است. دیروز همچنین ماژول‌های جدیدی را برای پلتفرم تجربه کارمند Viva خود اعلام کرد که هدف آن کمک به شرکت‌ها در ورود و تعامل با کارمندان در دفتر و از راه دور است.

حدود 85 درصد از رهبران کسب و کار مشکوک هستند که کارگرانشان در خانه شانه خالی می کنند در حالی که تنها 12 درصد از آنها «اعتماد کامل» به کارآمد بودن کارمندان دارند. بر اساس نتایج نظرسنجی مایکروسافت از 20000 نفر در 11 کشور.

در حالی که مایکروسافت، گوگل و اپل در حال اجرای کار ترکیبی هستند، شرکت‌های دیگری مانند Red Hat، Airbnb و Atlassian به کارمندان اجازه می‌دهند مکان کار را برای مدت نامحدود انتخاب کنند. جنیفر دادک، مدیر ارشد ردهت، می‌گوید: «دفتر جایی است که قبلاً کار می‌کردیم» و اکنون به دنبال این است که چگونه آمدن به دفتر را برای کارکنان «لذت‌آمیز و سرگرم‌کننده» کند.

داده‌های مایکروسافت نشان می‌دهد که در یک هفته، ۴۲ درصد از افرادی که در یک جلسه ویدیویی شرکت می‌کنند نیز ایمیل ارسال می‌کنند. این شکل شامل فعالیت‌هایی مانند خواندن ایمیل، کار بر روی فایل‌های غیر جلسه و مرور وب نمی‌شود.

مایکروسافت دریافت که 55 درصد از کارمندان فکر می کنند بهترین راه برای توسعه مهارت های خود تغییر شرکت است. با این حال، 68٪ گفتند که اگر بتوانند به راحتی در داخل حرکت کنند، می مانند، در حالی که 76٪ گفتند اگر بتوانند از یادگیری و پشتیبانی بیشتر برای توسعه برخوردار شوند، می مانند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/remote-workers-insist-theyre-very-productive-at-home-paranoid-bosses-dont-agree/#ftag=RSSbaffb68

برداشت مایکروسافت در مورد پارانویای بهره‌وری این است که «رهبران می‌ترسند که بهره‌وری از دست رفته به دلیل کار نکردن کارکنان باشد، حتی اگر ساعات کار، تعداد جلسات و سایر معیارهای فعالیت افزایش یافته باشد».

از آنجایی که شرکت‌ها شروع به جذب یا بازگرداندن کارگران به دفتر کار تمام وقت یا به صورت ترکیبی می‌کنند، مایکروسافت به ظهور «پارانویای بهره‌وری» توجه می‌کند و می‌گوید رهبران کسب‌وکار باید بر آن غلبه کنند زیرا ممکن است آینده کار ترکیبی را به خطر بیندازند.

همچنین: MBA و توسعه حرفه ای: آیا مزایا بر هزینه ها بیشتر است؟

مایکروسافت پارانویای بهره وری را به عنوان یک دایره باطل به تصویر می کشد. کسب‌وکارهایی که از فناوری ردیابی کارمندان استفاده می‌کنند اعتماد کارکنان را تضعیف می‌کنند، که به نوبه خود می‌تواند منجر به «تئاتر بهره‌وری» شود، جایی که کارگران آگاهانه به جلسات ویدیویی بی‌معنی می‌پیوندند و در زمان‌هایی که به نظر خوب می‌آیند به ایمیل‌ها پاسخ می‌دهند.

remote-worker.jpg

تصویر: iStock/Drazen Zigic

آ مطالعه توسط GitLab دریافتند که کارگران از راه دور به طور متوسط ​​هر روز 67 دقیقه را صرف تظاهر به بهره وری می کنند.

ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت این هفته به بی بی سی گفتما باید از آنچه به عنوان «پارانویای بهره‌وری» توصیف می‌کنیم بگذریم، زیرا همه داده‌هایی که در اختیار داریم نشان می‌دهد که 80 درصد افراد به‌علاوه احساس می‌کنند بسیار مولد هستند – به جز اینکه مدیریت آن‌ها فکر می‌کنند که مولد نیستند. این بدان معناست که یک گسست واقعی از نظر انتظارات و احساس آنها وجود دارد.”

یک نظرسنجی اخیر توسط پلتفرم استخدام Hired نشان داد که 57.1٪ از کارمندان فناوری در حال برنامه ریزی برای جستجوی شغل جدید در شش ماه آینده هستند. اگر افزایش دستمزد لغو شود، حتی تعداد بیشتری نیز ترک خواهند کرد. امسال، 61.7 درصد از کارکنان فناوری در شرکت‌های «اول از راه دور» به کار گرفته شدند. بیش از نیمی از پاسخ دهندگان گفتند که اگر کارفرمای آنها تقاضای بازگشت به دفتر را داشته باشد، بلافاصله به دنبال کار جدید می گردند.

نگرش کارمندان نسبت به هدف دفتر نیز تغییر کرده است. مایکروسافت دریافته است که 73 درصد از کارمندان دلیل بهتری برای بازگشت می‌خواهند تا صرفاً درخواست شرکت. اکثر آنها (حدود 85٪) گفتند که می خواهند برای معاشرت با همکاران و بازسازی پیوندهای تیم به دفتر بروند.

همچنین: چهار راه برای جلب توجه در دنیای در حال تغییر کار