نگران ترک بی سر و صدا هستید؟ این بایدها و نبایدها می تواند مانع از تبدیل شدن آن به یک مشکل شود

پلتفرم‌های پیام‌رسانی مستقیم را برای پیام‌های غیررسمی اما ضروری و ایمیل‌ها برای پیام‌های رسمی و کمتر فوری تشویق کنید. همچنین برای کارمندان خوب است که اعلان‌ها را بعد از یک زمان خاص به تعویق بیندازند، و – به عنوان مثال – Slack یا سایر اعلان‌ها را در طول جلسات به تعویق بیاندازند تا فشار پاسخگویی فوری را کاهش دهند.

Deal پیشنهاد می‌کند در فرصت‌هایی سرمایه‌گذاری کنید تا کارمندان در خارج از دفتر کار کنند، اگر در شهرهای مرکزی اداره زندگی نمی‌کنند، و بودجه را برای آموزش کارمندان افزایش دهید. افزایش جلسات حضوری برای کارکنانی که مرتبط با کار نیستند، می تواند روابط را تقویت کند و ایجاد یک خط لوله استخدام فارغ التحصیلان که می تواند به هدایت استعدادهای جدید کمک کند ورود به کسب و کار نیز کلیدی است، نه فقط برای جایگزینی کسانی که ترک می کنند، بلکه برای آوردن روش های جدید تفکر به سازمان.


منبع: https://www.zdnet.com/article/worried-about-quiet-quitting-these-dos-and-donts-could-stop-it-becoming-a-problem/#ftag=RSSbaffb68

به دلیل ماهیت آرام ترک بی سر و صدا، تشخیص و مقابله با آن برای مدیران دشوار است. برای برخی از کارکنان، ترک بی سر و صدا پاسخ آنها به کار بیش از حد و نادیده گرفتن تعادل بین کار و زندگی توسط مدیران مزاحم است. در موارد دیگر، کارکنان ممکن است به سادگی با دنیای در حال تغییر کار دست و پنجه نرم کنند و به حمایت بیشتری برای تعامل مجدد با کسب و کار نیاز داشته باشند تا کار را انگیزه‌بخش و شاید سرگرم‌کننده بیابند.

اما مراقب باشید: برخی از کارمندان ممکن است در درخواست دوباره مشاغل قدیمی خود تردید کنند. آنها ممکن است از پاسخ همکاران سابق خود که از رفتن خود ناراضی بودند بترسند، یا ممکن است نگران کارمندی باشند که دوست ندارند و هنوز در کار است. اما اگر خوش شانس باشید، این فرصتی است برای بازگشت استعدادهای عالی به شرکتتان.

انجام دهید: برنامه کاری انعطاف پذیر را ارائه دهید

البته ساعاتی در روز کاری وجود دارد که انتظار می رود کارکنان در جلسات شرکت کنند یا با سایر کارمندان همکاری کنند و کارمندان باید به این ساعات کاری احترام بگذارند. اما اگر کارمندان نیازی به کار کردن در ساعات خاصی ندارند، به آنها اجازه دهید روی انجام کار تمرکز کنند و ساعات کاری بیش از حد را در کار نگذارند. Deal نشان می‌دهد که به جای ساعت‌هایی که کار می‌کنند، روی کاری که کارمندان انجام می‌دهند تمرکز کنید.

دیل می گوید: «می دانی، زندگی همین است. “پس، رهبران [need] به مدل: «من فرزندم را به تمرین فوتبال می‌برم، بعداً برمی‌گردم. این به مردم اجازه می‌دهد بگویند، “اشکال ندارد.”

انجام دهید: به کارمندان خود اجازه دهید تا در محل کار خود حد و مرزی برای ارتباط ایجاد کنند

دیل می‌گوید: «چه میزان حسن نیت ایجاد کردید و چگونه در مورد حمایت از کووید، امداد، مرخصی، فرسودگی شغلی، سلامت روان، همه چیزهایی که همه با آن مواجه بودند فکر می‌کردید». من فکر می‌کنم برای شرکت‌هایی که حسن نیت بیشتری ایجاد کرده‌اند، احتمالاً کمتر شاهد ترک کار هستند.»

نگذارید: به کارمندان خود اجازه دهید به نام کار از زندگی شخصی خود غافل شوند

این شکاف به ویژه برای محیط های کاری ترکیبی و از راه دور صادق است، جایی که کارکنان تعاملات رو در رو کمتر و فرصت های کمتری برای ارتباط با سایر کارمندان دارند.

این احساس به‌ویژه برای شرکت‌هایی صادق است که کارمندانی در مناطق زمانی زیادی دارند. Deal پیشنهاد می‌کند که شرکت‌ها باید به کارمندان اجازه دهند تا به خوبی روشن کنند که چه زمانی به همکاران پاسخ می‌دهند، کدام روش‌های ارتباطی برای موقعیت‌های فوری بهترین هستند، و کدام رسانه‌ها برای زمانی که چیزی می‌تواند منتظر بماند، بهترین است.

اگر شرکت شما با استعفای بی سر و صدا و استعفای مداوم گرفتار است، زمان آن رسیده است که رویه های قدیمی منابع انسانی را اصلاح کنید و در مورد روش های جدید خلاق باشید. فرهنگ شرکت چسبی است که کارکنان را با شرکت در ارتباط نگه می دارد. بدون فرهنگ قوی، کارکنان احساس می کنند کمتر به ارزش های شرکت وابسته هستند.

برای درک خطر ترک بی سر و صدا در کارمندان فعلی، با کارمندان سابق در تماس باشید و دریابید که چه چیزی باعث ترک شرکت آنها شده است. بینش آنها می تواند به شما در بهبود فرهنگ کارمندان فعلی و کاهش استعفای بیشتر کمک کند. دیل پیشنهاد می‌کند با کارمندانی که شرکت را ترک می‌کنند، مصاحبه‌های خروج کامل انجام دهید و شش ماه بعد برای ارزیابی تجربه‌شان در شغل جدیدشان در صورت داشتن چنین کاری، تماس بگیرید.

ترک بی سر و صدا و اخراج بی سر و صدا به طور ناگهانی تاثیر زیادی در محل کار مدرن می گذارد.

ترک بی سر و صدا به کارکنانی اطلاق می شود که – به هر دلیلی – از کار کناره گیری می کنند، به طوری که فقط به اندازه کافی کار می کنند تا از پس کار برآیند – و مطمئناً آنطور که برخی کارفرمایان می خواهند «بالاتر و فراتر» نمی روند. اخراج بی سر و صدا نسخه کارفرمایان از این روند است – عدم تعامل با کارکنان و ارائه نکردن فرصت های توسعه به آنها به این امید که پیام را دریافت کنند و ترک کنند.

همچنین: کارگران فنی بسیار ماهر در حال تبدیل شدن به امری نادر هستند و شرکت ها باید تصمیمات سختی بگیرند

دیدن: کارگران هیبریدی نمی خواهند به دفتر بازگردند. اما به زودی، ممکن است مجبور شود

در بدترین حالت، مدیرانی که حمایت نمی‌شوند ممکن است کارمندانی را که در حال تلاش هستند نادیده بگیرند، به این معنی که استعفای بی‌صدا و اخراج بی‌صدا همزمان اتفاق می‌افتد. این ترکیب یک چرخه اسفبار ایجاد می کند که هیچ مشکلی را حل نمی کند و مشکلات جدیدی ایجاد می کند.

عوامل غیرقابل کنترل زندگی اغلب بر روز کاری ما تأثیر می گذارد، مانند کودکان بیمار یا مشکلات ماشین. اگر رسیدگی به یک وضعیت اضطراری شخصی برای کارمندان آسان نباشد، این وضعیت ممکن است باعث شود آنها احساس بی‌تفاوتی و عدم احترام کنند. دیل توضیح می دهد که این به مدیریت بستگی دارد که این رفتارها را برای کارمندان خود نشان دهد تا نشان دهد که طبیعی است که گاهی اوقات برای رسیدگی به چیزی نیاز به ترک کار داشته باشیم.

زنی در حال بحث در مورد کار در تماس ویدیویی با اعضای تیم در دفتر

تصویر: Getty Images

مرزهای بین کار و زندگی شخصی همیشه محو شده است، حتی قبل از اینکه کار از راه دور و ترکیبی عادی شود. توانایی بردن کار به همه جا – و داشتن همکارانی که می توانند در هر ساعتی با شما تماس بگیرند – می تواند بر استرس های کاری بیفزاید.

دیل می‌گوید: «یک چیز، یک چیز بسیار ساده، مردم در ایمیل خود می‌نویسند: «ممکن است در این مدت چیزهایی بفرستم، این به این معنا نیست که انتظار پاسخ دارم». “با مردم واقعاً شفاف باشید. زیرا ترک بی سر و صدا به معنای ترک نیست، بلکه انجام یک مقدار معقول کار است. به مردم کمک کنید تا بفهمند معقول چیست.”

نباید: ارتباط خود را با کارمندان سابق قطع کنید

یکی از زمینه هایی که باید در نظر گرفت، رفتار کارفرمایان با کارکنان آن در چند سال گذشته است. شرکت هایی که در این زمان چالش برانگیز حمایت مناسبی از کارمندان خود ارائه کردند احتمالاً استعفای آرام و استعفای کمتری را تجربه کرده است در بحبوحه استعفای بزرگ

دیل می گوید: «مدیران نیز بی سر و صدا از کار کنار می روند. قرار دادن این بار بر دوش مدیران برای رفع آن برای کارمندان کمی خطرناک است زیرا شما فقط بار گروهی را که در حال مبارزه هستند سنگین می کنید.

DO: در فرهنگ شرکت و ابتکارات جدید منابع انسانی سرمایه گذاری کنید

کار انعطاف پذیر استعدادها را جذب می کند، روحیه کارکنان را تقویت می کند، بهره وری را افزایش می دهد و حفظ کارکنان را افزایش می دهد. این عوامل احتمال ترک بی سر و صدا را کاهش می دهد و اگر به خوبی رفتار شود، کارمندان را درگیر می کند.

نکن: بار کناره گیری بی سر و صدا را بر دوش مدیران بگذارید

این فرصت شش ماهه ارتباطی می تواند مسیر بازگشت به محل کار سابق برای برخی از کارمندان باشد. اگر کارمندی از شغل جدید خود ابراز نارضایتی می کند و علاقه مند به بازگشت به شرکت شما است، ببینید چه کاری می توانید برای او انجام دهید.

برخلاف تصور رایج، تصمیم به ترک بی سر و صدا در محل کار به تنهایی به عهده مدیران میانی نیست. در واقع، مدیران شرکت شما نیز احتمالاً به آرامی دست از کار می کشند و به اندازه کارکنان احتمال دارد که از شغل خود استعفا دهند. این بدان معناست که مدیران ممکن است به حمایت بیشتری نیز نیاز داشته باشند، چیزی که اغلب فراموش می شود.

کارمندانی که شرکت شما را با شرایط خوب ترک کردند و بعداً می خواهند به مشاغل قبلی خود بازگردند، کارکنان بومرنگ نامیده می شوند و می توانند برای شرکت شما بسیار مفید باشند. کارکنان بومرنگ برای سوار شدن و آموزش هزینه کمتری دارند و از قبل به مهارت های لازم برای کار مجهز شده اند.

جو دیل، مدیر ارشد در GoTo، ایده هایی برای کاهش دفعات ترک بی سر و صدا در محل کار دارد.