چگونه اپل واچ خود را در 5 مرحله تمیز کنیم

بند های اپل واچ را با یک پارچه مرطوب پاک کنید

تمام آن کثیفی، گرد و غبار، پوست مرده و عرق هنوز در شکاف های ساعت شما پنهان می شود و حتی می تواند در عملکرد اپل واچ شما اختلال ایجاد کند.

تمیز کردن پورت اسپیکر با برس

فقط از کناره های مسواک بین دندانی استفاده کنید، هرگز از نوک تیز آن استفاده نکنید.

ماریا دیاز/ZDNET

تا زمانی که بند چرمی ندارید، می توانید بند اپل واچ خود را با همان پارچه مرطوب پاک کنید یا حتی بند را با صابون دستی ملایم بشویید. اپل تمیز کردن بند ساعت خود را با صابون های ساینده یا مواد پاک کننده توصیه نمی کند.

من ترجیح دادم به سادگی باندم را پاک کنم، چون خیلی کثیف نبود.

ماریا دیاز/ZDNET

استفاده از Q-tip برای تمیز کردن اپل واچ

ماریا دیاز/ZDNET

با برداشتن باند اپل واچ خود شروع کنید. آنها را جداگانه تمیز می کنیم.

در حالی که این دکمه ها را فشار می دهید، باند را به بیرون بکشید.

ماریا دیاز/ZDNET

اگر در چند سال گذشته صاحب اپل واچ بوده اید، احتمالاً از خود پرسیده اید که آیا ضدعفونی کردن اپل واچ بدون آسیب رساندن به آن بی خطر است یا خیر. اپل استفاده از برخی مواد ضدعفونی کننده را برای تمیز کردن ایمن ساعت شما تایید کرده است:

این بدیهی است که به این معنی نیست که می توانید اپل واچ خود را با دستمال مرطوب کلروکس تمیز کنید، اما می توانید به آرامی قسمت بیرونی اپل واچ و بند را با یکی از این دستمال ها پاک کنید، به استثنای نوارهای چرمی و پارچه ای.

چگونه بند بد بو اپل واچ خود را تمیز کنم؟

اگر بو باقی ماند، آن را با دستمال مرطوب ایزوپروپیل الکل، به خصوص قسمت زیرین آن پاک کنید و بگذارید کاملاً در هوا خشک شود.

یکی از دو پارچه تمیزکننده را با آب تمیز خیس کنید و اپل واچ خود را از جلو و عقب پاک کنید. قبل از استفاده از آن روی ساعت، با فشار دادن آب اضافی، از مرطوب بودن پارچه‌تان مطمئن شوید اما نریزد. مراقب هرگونه کثیفی باشید که ممکن است با برس شل کرده باشید و آن را پاک کنید.

اگر احساس می کنید می توانید بسیار ملایم باشید، می توانید این روش را در اطراف Digital Crown و درگاه بلندگو (در عکس زیر نشان داده شده است) امتحان کنید. با استفاده از یک برس بین دندانی تمیز کردن فضاهای کوچک در دستگاه های الکترونیکی شما ایده بسیار خوبی است، البته به شرطی که بسیار مراقب آن باشید. فقط از کناره های برس استفاده کنید، نه از نوک آن. و مهم نیست که چقدر وسوسه شده اید، از هوای فشرده برای تمیز کردن اپل واچ خود استفاده نکنید.

به عنوان مثال، اپل واچ می تواند زباله های زیادی را در اطراف تاج دیجیتال جمع کند و باعث گیرکردن آن شود. درگاه‌های بلندگوی اپل واچ نیز مانند پورت‌های آیفون شما، یکی دیگر از قربانیان معمول آلودگی هستند و اگر صدای بلندگوی شما ناگهان خیلی کم شود، پاک کردن آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند.

در حالی که دکمه های رها کردن را فشار می دهید، بند را از جای خود خارج کرده و آن را کاملا جدا کنید.

همچنین: بهترین باندهای اپل واچ سری 8

من اپل واچ خود را در سینک نمی شوم، اما هر شب قبل از خواب، آن را در می آورم و با دستمال مرطوب کلروکس پاک می کنم، سپس قبل از اینکه آن را شارژ کنم یا دوباره بپوشم، اجازه می دهم کاملاً در هوا خشک شود.

آیا می توانم بند چرمی اپل واچ را تمیز کنم؟

برای برداشتن بند، ساعت را رو به پایین روی سطح صاف و تمیز قرار دهید. دکمه های آزاد کردن باند را فشار دهید. این دو دکمه در وسط محل ملاقات باند با ساعت هستند.

سعی کنید کثیفی های گیر کرده را از شکاف های ساعت خود با سواب پنبه ای پاک کنید. اگر کثیفی تکان نمی خورد، سعی کنید ساعت خود را زیر آب روان نگه دارید تا شل شود (نگاه کنید به صفحه پشتیبانی اپل برای اطلاع از اینکه مدل اپل واچ خاص شما چقدر در برابر آب مقاوم است و هرگز از آب صابون استفاده نکنید). سپس یک ضربه دیگر به سواب پنبه بدهید.

همچنین: من اپل واچ اولترا را در یک گلوله سخت قرار دادم

چگونه اپل واچ خود را در 5 مرحله تمیز کنیم

شما فکر می کنید ما از آن در امان خواهیم بود اپل واچ، از آنجایی که برای شارژ کردن دائماً باید آن را برداریم، اما اشتباه می کنید.

اپل واچ و قطعات باند را روی پارچه میکروفیبر خشک کنید

ساعت من بعد از خشک کردن تک تک تکه ها با پارچه میکروفیبر.

ماریا دیاز/ZDNET

سوالات متداول

آیا می توانم اپل واچ خود را ضدعفونی کنم؟

باند برداشتن دست در اپل واچ

ماریا دیاز/ZDNET

نوارهای چرمی ضد آب نیستند و در صورت تمیز کردن اشتباه ممکن است تغییر رنگ دهند. اگر یک بند چرمی برای اپل واچ خود دارید و باید آن را تمیز کنید، می توانید از یک پارچه کمی مرطوب برای تمیز کردن آن استفاده کنید و دقت کنید که چرم خیس نشود. قبل از پوشیدن مجدد، اجازه دهید کاملاً در هوا خشک شود، اما برای این کار آن را در معرض آفتاب قرار ندهید، زیرا آسیب می بیند. خشک کردن نوار چرمی در داخل آن کافی است.

هنگام تمیز کردن اپل واچ از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

  • از هر نوع پاک کننده خشن و همچنین محصولات حاوی سفید کننده یا پراکسید هیدروژن اجتناب کنید.
  • اپل واچ خود را در محلول های تمیز کننده یا آب صابون غوطه ور نکنید. مدل های قدیمی را به هیچ وجه در آب غوطه ور نکنید.
  • از هوای فشرده یا تمیز کردن اولتراسونیک استفاده نکنید.
  • اپل واچ خود را با سشوار خشک نکنید و آن را در معرض نور خورشید قرار ندهید تا خشک شود.
  • هرگز اپل واچ خود را جلا یا صاف نکنید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-clean-your-apple-watch-in-5-steps/#ftag=RSSbaffb68 تمیز کردن اپل واچ با یک پارچه میکروفیبر مرطوب

ماریا دیاز/ZDNET

آن کثیفی را که در روز زیر ساعت ماشین حساب کاسیو خود گیر می کردید به خاطر دارید و هرگز آن را از بین نمی بردید؟

همچنین: باندهای جدید اپل واچ اولترا با مدل های دیگر اپل نیز کار می کنند

آیا می توانم اپل واچ خود را در سینک بشوییم؟

همچنین: خرابی اپل واچ اولترا: باتری بسیار بزرگتر، اما تعمیر آن دشوار است

برای مونتاژ مجدد اپل واچ، آن را دوباره روی یک سطح تمیز به سمت پایین قرار دهید، سپس بند را با حروف و اعداد رو به خود نگه دارید و هر کدام را داخل شکاف بلغزانید تا صدای کلیک ضعیفی بشنوید.

از پارچه خشک و بدون پرز برای خشک کردن قسمت های تمیز ساعت خود استفاده کنید. قبل از اینکه بند خود را بر روی اپل واچ خود قرار دهید، مطمئن شوید که هر قسمت روی ساعت و بند کاملاً خشک شده باشد.

چه باند خود را تمیز کنید یا نه، به مرور زمان و با استفاده مکرر رنگ آن کمرنگ یا تغییر می کند. استفاده از محصولات پاک کننده به جز صابون ملایم دست، محو شدن و تغییر رنگ را تشدید می کند، بنابراین باز هم از آنها دوری کنید.

اپل شستن ساعت‌های هوشمند خود را با صابون توصیه نمی‌کند، زیرا باقیمانده‌های صابون می‌توانند در قسمت‌های کوچک ساعت گیر کرده و مشکلاتی را ایجاد کنند. بسته به مدل، این بدان معنا نیست که نمی توانید با ساعت خود دوش بگیرید یا با آن ظرف بشویید. دوباره، بررسی کنید درجه مقاومت در برابر آب از مدلی که شما دارید

متأسفانه بند ورزشی اپل واچ اغلب با بوی بدی مواجه می شود، مخصوصاً زمانی که در حین ورزش از آن استفاده می شود. یک راه خوب برای از بین بردن چنین بوهایی این است که آن را از ساعت خارج کنید و با صابون دستی به خوبی بشویید، سپس با یک حوله میکروفایبر خشک کنید و قبل از پوشیدن مجدد مطمئن شوید که کاملا خشک شده است.

اپل واچ با مواد تمیز کننده

ماریا دیاز/ZDNET

اپل واچ خود را به دقت بررسی کنید و به دنبال آلودگی هایی باشید که ممکن است در همه مناطق صعب العبور ایجاد شده باشد. به درگاه های بلندگو، اطراف دکمه و Digital Crown و در شیار باند دقت کنید.

در زیر دکمه هایی وجود دارد که باید هنگام بیرون کشیدن بند ساعت به سمت پایین فشار دهید.

می‌توانید باند را در سینک با مقداری صابون دستی ملایم بشویید، البته به شرطی که چرمی نباشد.

باز هم، مهم است که هنگام تمیز کردن اپل واچ خود از هیچ صابون یا مواد شوینده ای استفاده نکنید و ساعت خود را برای تمیز کردن آن در آب غوطه ور نکنید، مخصوصاً مدل های قدیمی تر.

دکمه های برجسته در پشت اپل واچ

الزامات