نقد و بررسی: آیفون 14 دقیقاً به همان خوبی است که باید باشد

در مورد دوربین اصلی، من تعداد زیادی عکس گرفته ام و دوربین اصلی آیفون 14 قطعاً نسبت به آیفون 13 پیشرفت کرده است. از یک عکس با حالت پرتره سریع که از بولداگ ام، ایموجی، گرفتم تا عکس غروب خورشید. در زیر مشاهده می کنید، دوربین آیفون 14 کار بسیار خوبی در ثبت و بازتاب رنگ ها، نور و جزئیات انجام می دهد.

جدا از گزینه های رنگی، آیفون 14 از نظر طراحی تقریباً مشابه آیفون 13 است. واقعاً تنها یک تغییر قابل توجه در چشم من وجود دارد و آن عدم وجود سینی سیم کارت در آیفون 14 است. اپل تصمیم گرفته است که از eSIM، نسخه دیجیتال کارت پلاستیکی کوچکی که همه آن را جابجا کرده ایم، به صورت all-in استفاده کند. بین گوشی ها

به راحتی می توان از اپل نام برد که قسمت های داخلی آیفون 13 را تغییر داده است، اینجا و آنجا تغییرات کوچکی ایجاد کرده و آن را آیفون 14 نامیده است. امسال، اپل خط عمیق تری را برای متمایز کردن آیفون 14 از آیفون 14 پرو ترسیم کرد. به صف شدن. خط تولید آیفون 14 پرو به وضوح برای کسانی است که خواهان تغییر اساسی نسبت به طراحی سال گذشته هستند.

همچنین: باتری خراب بعد از نصب iOS 16؟ نترسید، در عوض این کار را انجام دهید

چگونه و چرا به این نتیجه رسیدم؟ بیایید حفاری کنیم.

هنگامی که فعال باشد، حالت Action ویدیوی ضبط شده شما را به روشی مشابه دوربین های GoPro تثبیت می کند. شما می خواهید از حالت جدید در خارج از منزل یا حداقل در منطقه ای با نور زیاد استفاده کنید. من چند دویدن تصادفی در اطراف خانه و حیاط خلوت خود انجام داده ام و می توانم تأیید کنم، حالت Action در واقع ویدیوی آیفون را صاف و پایدار نگه می دارد.

اگر بازدید کردید ابزار مقایسه اپلبا قرار دادن آیفون 13 در مقابل آیفون 14، متوجه خواهید شد که گوشی ها از همان پردازنده A15 Bionic استفاده می کنند. این اولین باری است که اپل از پردازنده نسل قبلی در مدل جدید آیفون استفاده می‌کند و سازنده آیفون بر عملکردی که A15 Bionic برای آیفون 13 ارائه کرده است، تکیه کرده است.

قرار است عمر باتری کمی بهتر شود و آیفون 14 یک ساعت بیشتر پخش ویدیو را به دست آورد. پس از بیش از یک هفته آزمایش، عمر باتری تنها نگرانی من برای آیفون 14 است. شاید به این دلیل است که من از آیفون 13 پرو مکس با باتری بزرگتر آمده ام، اما شارژ باتری آیفون 14 را به حد مجاز رساندم. به صورت روزانه. در یک روز شلوغ، یا حتی یک روز پر از سفر برای یک سفر کاری، شک ندارم که باید قبل از پایان روز باتری را شارژ کنم تا مطمئن شوم که انرژی کافی برای انجام آن را دارم.

یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی جدید با سنسور بزرگتر وجود دارد که از موتور Photonic جدید اپل برای عملکرد بهتر استفاده می کند. اپل قول بهبود عملکرد موتور در نور کم و افزودن یک حالت اکشن جدید برای فیلم برداری را داده است.

همچنین: چگونه می توان بهترین معامله را در مدل های جدید آیفون 14 دریافت کرد

مشخصات فنی

پردازنده Apple A15 Bionic
نمایش دادن 6.1 اینچی Super Retina XDR
حافظه 6 گیگابایت
ذخیره سازی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت
دوربین ها 12 مگاپیکسل اصلی، 12 مگاپیکسل فوق عریض، 12 مگاپیکسل TrueDepth
باتری تا 20 ساعت
قابلیت اتصال 802.11ax، بلوتوث 5.3، 5G (Sub6/mmWave)
سیستم عامل iOS 16
رنگ ها نیمه شب، نور ستاره، آبی، بنفش، محصول قرمز


همانطور که در بالا گفتم، آیفون 14 یک گوشی عالی است و برای کسی که از آیفون 11 یا بالاتر می آید، آیفون 14 یک ارتقاء بزرگ است. دوربین، طراحی و عملکرد کلی ارزش سرمایه گذاری در جدیدترین نسخه اپل را دارد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/iphone-14-review/#ftag=RSSbaffb68

همچنین: آیفون 14 پرو با قیمتی مشابه سال گذشته، نوآوری های بیشتری را در خود جای داده است

خط پایین

بزرگترین تغییرات اپل در آیفون 14 همگی مربوط به دوربین است. اپل سیستم دوربین آیفون 14 را “سیستم دوربین دوگانه پیشرفته” می نامد، که بخشی از آن به لطف برخی ارتقاء سخت افزاری و همچنین به دلیل برخی از ویژگی های نرم افزار دوربین iOS است که امسال جدید هستند.

من نسبت به آیفون 13 پرو مکس پیشرفت چشمگیری در عملکرد مشاهده نکرده ام، اما به طور کلی هیچ شکایتی در مورد عملکرد آیفون 13 نداشتم. به این معنا که — فکر نمی‌کنم عملکرد مشکلی در آیفون 14 باشد. هنگام انجام چند کار بین برنامه‌ها یا بازی بالستیک بیسبال مشکلی نداشتم. اپل چندین سال سابقه پشتیبانی از دستگاه‌ها از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دارد، بنابراین نگران این نیستم که این شرکت به این زودی پشتیبانی از آیفون 14 را کنار بگذارد، علیرغم داشتن پردازنده مشابه با آیفون 13 که اکنون یک ساله است.

با این حال، اگر کسی هستید که یک تلفن بزرگتر می خواهید، می توانید آن را بردارید آیفون 14 پرو مکس در حال حاضر (با فرض اینکه بتوانید آن را در انبار پیدا کنید) یا منتظر بمانید 899 دلار آیفون 14 پلاس در تاریخ 7 اکتبر عرضه می شود. پیش خریدهای مدل آیفون 14 با صفحه نمایش بزرگتر در حال حاضر فعال هستند.

کناره آیفون دیگر درگاه سیم کارت ندارد.

جیسون سیپریانی/ZDNET

عملکرد و عمر باتری

همچنین: در اینجا نحوه کار اپراتورهای اصلی با آیفون 14 eSIM آورده شده است

در مورد رنگ‌ها، می‌توانید آیفون 14 را در رنگ‌های Midnight، Starlight، آبی، بنفش یا Product RED با فضای ذخیره‌سازی از 128 گیگابایت با گزینه‌های 256 و 512 گیگابایتی تهیه کنید.

بیایید همین الان این را از سر راه برداریم — 799 دلار آیفون 14 یک گوشی هوشمند فوق العاده با عملکرد دوربین قوی و عملکرد کلی قابل اعتماد و عمر باتری کمی نگران کننده است. من حدود 10 روز است که از آخرین مدل پایه آیفون اپل یعنی آیفون 14 در کنار آیفون 14 پرو مکس استفاده می کنم. آیفون 14 و 14 پرو مکس بسیار شبیه به هم هستند اما در عین حال کاملاً متفاوت هستند.

غروب خورشید انتهای یک خیابان را روشن می کند

جیسون سیپریانی/ZDNET

یکی دیگر از تفاوت های داخلی بین دو نسل افزایش حافظه است، از 4 گیگابایت در آیفون 13 به 6 گیگابایت در آیفون 14. این حافظه اضافه به باز نگه داشتن برنامه ها و برگه ها در حافظه برای مدت طولانی تری کمک می کند و به طور کلی چند وظیفه ای را بهبود می بخشد.

برای افرادی که از آیفون 11 یا بالاتر استفاده می کنند، دوربین، طراحی و عملکرد کلی ارزش سرمایه گذاری در جدیدترین نسخه اپل را دارند.

آیفون 14 روی میز

جیسون سیپریانی/ZDNET

پس از انتخاب اینکه می‌خواهم آیفون 14 از شماره تلفن من استفاده کند، اپل و اپراتور من در پشت صحنه جادویی انجام دادند و شماره من در کمتر از دو دقیقه به آیفون جدید منتقل شد. واقعا تجربه آسانی بود.

در طول راه اندازی اولیه آیفون 14، از من پرسیده شد که آیا می خواهم شماره تلفن فعلی خود را از آیفون 13 پرو مکس شخصی خود به آیفون 14 منتقل کنم یا خیر. به خاطر داشته باشید، قبل از روشن کردن آیفون 14 و ورود با اپل آیدی خود به سیستم وارد شوید. ، هیچ راهی برای آیفون 14 وجود نداشت که بداند من کدام شماره تلفن را دارم یا به آن اختصاص داده می شود.

من شیفته این هستم که ببینم عمر باتری آیفون 14 پلاس، نسخه 6.7 اینچی آیفون 14 چگونه است. عمر باتری معمولاً در مدل های آیفون با صفحه نمایش بزرگتر بهتر است، و اگر امسال نیز چنین است، پس پلاس ممکن است در نهایت بسیار محبوب شود.

ویژگی جدید ارتباط اضطراری در کنار یک ویژگی اختصاصی تشخیص تصادف است که به طور خودکار زمانی که در تصادف اتومبیل هستید شناسایی می‌کند و با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد تا از شما کمک بگیرد.

من جزئیات بیشتری در مورد تغییر سیم کارت به سیم کارت آیفون 14 در اینجا توضیح دادم که به شما در شروع کار کمک می کند.

عکس فوق به جز برش دادن تصویر به منظور انتشار آن ویرایش نشده است. تمام تنظیمات رنگ و اشباع دست نخورده باقی مانده اند.

اول ایمنی

ارتقاء از آیفون 13 به آیفون 14 یا حتی از آیفون 12 قانع کننده ترین حرکت نیست، اما برای هر کس دیگری که فقط به یک آیفون جدید نیاز دارد – آیفون 14 ارزش سرمایه گذاری را دارد.

برای واضح تر بودن، تفاوت جزئی بین A15 Bionic که در آیفون 14 استفاده می شود وجود دارد. این پردازنده گرافیکی پنج هسته ای دارد، برخلاف چهار هسته ای در نسخه 13 آیفون. اپل می گوید که هسته اضافی تقریباً 18 درصد عملکرد GPU را برای آیفون 14 افزایش می دهد.

من نمی‌توانم منتظر بمانم تا بیشتر با این ویژگی بازی کنم تا ببینم واقعاً کجا برتر است و کجا کوتاه است. این واقعیت که به محیطی با نور مناسب نیاز دارد، کمی ناامیدکننده است.

آیفون 14 پشت دوربین ها را نشان می دهد

جیسون سیپریانی/ZDNET

ارتقاء دوربین

منفی

  • نبود سینی سیم کارت برای برخی مشکل ساز خواهد بود
  • عمر باتری یک نگرانی است

طراحی آشنا، با یک استثنا

می توانید انتظار داشته باشید که در آینده ویژگی های بیشتری در آیفون 14 فعال شود. برای مثال، ویژگی جدید Emergency SOS از طریق ماهواره، هنوز در دسترس نیست. قرار است این سرویس در ماه نوامبر فعال شود و تا دو سال آینده یک سرویس رایگان باقی بماند. قیمت پس از آن هنوز مشخص نیست. Garmin خدمات مشابهی را ارائه می دهد در دستگاه‌های مستقل با برنامه‌های قیمتی از ۱۵ دلار در ماه، اما تصور می‌کنم اپل راهی برای جمع‌آوری آن در برنامه‌های Apple One خود بیابد.

آیفون 14 روی لبه ایستاده و عدم وجود شیار سیم کارت را نشان می دهد