نحوه جستجوی ما در وب در حال تغییر است، بنابراین جستجوی Google نیز در حال تغییر است

ادواردز گفت: «افرادی هستند که آشکارا مشتاق دیدن نتایج بیشتر از Reddit و دیگر انجمن‌های انجمن در نتایج ما هستند. اساساً، این فقط برای دادن چیزی است که به مردم می‌خواهند، چه زمانی و چه زمانی که به سراغ ما می‌آیند برایشان مفیدتر است.»

کتی ادواردز، معاون Google و GM of Search، پیش از رویداد Search On گوگل در روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «روشی که مردم جستجو می‌کنند و اطلاعات نویسنده هرگز محدود به تایپ کلمات نبوده است». اطلاعات زیادی در وب وجود دارد که در قالب‌های مختلف و از صداهای مختلف که اختیارات و تخصص‌های متفاوتی دارند ارائه می‌شود.»

ادواردز توضیح داد: «به‌جای پوشاندن متن اصلی، در واقع آن را پاک می‌کنیم و سپس پیکسل‌های زیر را با پس‌زمینه‌ای که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود، بازسازی می‌کنیم». “و سپس متن ترجمه شده را در بالای تصویر قرار می دهیم. بنابراین واقعاً احساس می شود که شما فقط به آن بسته محصول با متن ترجمه شده نگاه می کنید.” این ویژگی اواخر امسال راه اندازی می شود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-we-search-the-web-is-changing-so-google-search-is-changing-too/#ftag=RSSbaffb68

ما واقعاً می‌توانیم ببینیم، همانطور که وارد این دوره جدید جستجو می‌شویم، می‌توانیم دقیقاً با ترکیب تصاویر، صداها، متن و گفتار، دقیقاً آنچه را که به دنبال آن می‌گردید، بیابید، سازمان‌دهی شده به گونه‌ای که برای شما منطقی باشد. “ادواردز گفت. “و این در نهایت به شما کمک می کند تا دنیا را درک کنید.”

در اوایل سال جاری، گوگل جستجوی چندگانه را به صورت بتا معرفی کرد که به کاربران امکان می داد یک موضوع را با استفاده از تصاویر و متن به طور همزمان جستجو کنند. اکنون، در ماه های آینده، گوگل این قابلیت را به بیش از 70 زبان گسترش خواهد داد.

موتور جستجوی گوگل از همان ابتدا یک رابط کاربری ساده ارائه کرده است: عبارت جستجوی خود را در یک کادر تایپ کنید، و می توانید دریابید که اینترنت چه چیزی به شما ارائه می دهد. نتایج تا حد زیادی به شکل متن آبی ارائه می شود که به سایت های دیگر پیوند داده شده است. در سال های اخیر، نتایج با نتایج بصری، اخبار مرتبط و سایر اشکال محتوای مرتبط ارتقا یافته است.

او گفت: «ما همچنین در تحقیقات خود می‌بینیم که افراد به‌طور خاص به گوگل می‌آیند تا ادعاهای خود را تأیید کنند و به آنها کمک کنند تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند چیزی را که ممکن است در یک فید اجتماعی یافته‌اند باور کنند یا خیر. “آنها واقعاً اعتماد دارند که می توانند اطلاعات با کیفیت بالا را در گوگل بیابند، و من فکر می کنم این نیز بسیار مهم است.”

در جریان رویداد روز چهارشنبه، گوگل اعلام کرد که محتوای «سازندگان در وب باز» را به کاربران جستجو ارائه خواهد کرد. به عنوان مثال، اگر کاربر نام یک شهر خاص را جستجو کند، ممکن است به نتایجی دست یابد که شامل داستان های بصری و ویدیوهای کوتاه افرادی است که از آن مکان بازدید کرده اند.

تمرکز فزاینده گوگل بر روی جستجوی چند وجهی فقط به نتایج مربوط نمی شود — بلکه به این موضوع نیز می پردازد که چگونه افراد می توانند سوال بپرسند.

“عصر جدید جستجو” گوگل همچنین تاکید بیشتری بر مکالمات تحت رهبری جامعه در انجمن هایی مانند Reddit دارد — پلتفرم دیگری که به عنوان یک جایگزین عمل می کند به جستجوی گوگل گوگل در حال راه اندازی یک ویژگی جدید در جستجو به نام بحث در انجمن ها است که این نتایج را به ارمغان می آورد.

در همین حال، گوگل نیز در حال بهبود قابلیت های لنز خود است. مردم در حال حاضر از گوگل برای ترجمه متن در تصاویر بیش از 1 میلیارد بار در ماه، به بیش از 100 زبان استفاده می کنند. اکنون، اگر دوربین خود را به سمت تصویری با متن روی آن بگیرید، لنز می‌تواند متن را ترجمه کرده و متن ترجمه شده را روی تصاویر زیر قرار دهد. به عنوان مثال، اگر برچسب روی کیسه چیپس را می خوانید، متن به زبان دلخواه شما روی آن کیسه چیپس ظاهر می شود.

search-explore-visually.png

گوگل

در همان زمان، ادواردز گفت که گوگل روی اطمینان از اینکه کاربران می توانند “اطلاعات معتبر و اطلاعات معتبر” را در ابزارهای جستجوی خود بیابند، متمرکز است.

ادواردز اذعان کرد که «محتوای واقعاً خوبی» در TikTok وجود دارد، زیرا موانع ورود برای تولید محتوا را کاهش داده است. او گفت: “ما به دنبال راه های بیشتری برای وارد کردن آن به نتایج جستجوی خود هستیم.”

با این حال، تحقیقات داخلی خود گوگل نشان داده است که بخش قابل توجهی از کاربران جوان اینترنت هستند جستجو برای اطلاعات در برنامه های اجتماعی را ترجیح می دهندمانند اینستاگرام و TikTok، روی محصولات Google. این اولویت‌های کاربر در حال تکامل به توضیح اینکه چرا گوگل ابزارهای جستجوی اصلی خود را برای گنجاندن شکل‌های ارتباطی چندوجهی‌تر و گنجاندن اطلاعات از منابع «معتبرتر» مانند پست‌های رسانه‌های اجتماعی تکامل می‌دهد، کمک می‌کند.