نحوه استفاده از حالت محرمانه در جیمیل برای محافظت از اطلاعات حساس

شکل 1: نماد حالت محرمانه سومین نماد از سمت راست است.

تصویر: جک والن

3. تنظیمات حالت محرمانه را پیکربندی کنید

مرورگر وب خود را باز کنید، به جیمیل بروید و وارد شوید.

2. یک ایمیل بنویسید

اگر می خواهید یک رمز عبور اضافه کنید، روی SMS passcode کلیک کنید و روی Save کلیک کنید، که شما را به پنجره Compose باز می گرداند.

4. ایمیل خود را بنویسید و ارسال کنید

با این حال، چند سال پیش گوگل یک ویژگی خوب به Gmail به نام حالت محرمانه اضافه کرد که به محافظت از اطلاعات حساس در برابر دسترسی مجاز کمک می کند. با حالت محرمانه، می توانید تاریخ انقضا و رمز عبور برای پیام ها تعیین کنید و حتی هر زمان که بخواهید دسترسی را لغو کنید. و هنگامی که یک گیرنده یک پیام محرمانه دریافت می کند، نمی تواند پیام را فوروارد، کپی، چاپ یا دانلود کند.

یکی از نکاتی که در مورد حالت محرمانه وجود دارد این است که هیچ راهی برای جلوگیری از گرفتن اسکرین شات از آن ایمیل های محرمانه و ارسال آن تصاویر برای افراد دیگر وجود ندارد. بنابراین، کامل نیست، اما گامی در مسیر درست است.

روی ارسال کلیک کنید و پیام ایمیل شما در ماموریت خود خاموش است. گیرنده یک ایمیل با لینکی برای مشاهده محتوای آن دریافت می کند. هنگامی که آنها روی پیوند کلیک می کنند، یک صفحه مرورگر وب جدید باز می شود که در آن باید روی پیوند کلیک کنند تا رمز عبور برای آنها ارسال شود. هنگامی که آنها رمز عبور را دریافت کردند، آن را در پاپ آپ مرورگر وارد کرده و روی SUBMIT کلیک می کنند و سپس می توانند پیام را مشاهده کنند.

روی Compose کلیک کنید تا پنجره نوشتن Gmail باز شود. در پایین آن پنجره، روی نماد قفل و ساعت کلیک کنید (شکل 1).

و این تمام چیزی است که برای استفاده از حالت محرمانه جیمیل وجود دارد. استفاده از این ویژگی را برای آن دسته از پیام‌هایی که حاوی اطلاعات حساس هستند، در نظر بگیرید تا در دستان اشتباه قرار نگیرد.

جک والن: در اینجا نحوه …


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-use-confidential-mode-in-gmail-to-protect-sensitive-information/#ftag=RSSbaffb68 پنجره نوشتن جیمیل.

شکل 2: در حال پیکربندی تنظیمات حالت محرمانه برای این ایمیل.

تصویر: جک والن

در پنجره بازشو (شکل 2، روی منوی کشویی Expiration کلیک کنید و یک روز، یک هفته، یک ماه، سه ماه یا پنج سال را انتخاب کنید.

من باید به طور مرتب اطلاعات حساس را برای دیگران ارسال کنم. اگرچه من ترجیح می‌دهم از رمزگذاری GPG موجود در امثال Thunderbird استفاده کنم، اما همیشه این گزینه را ندارم… مخصوصاً هنگام استفاده از Gmail.

تنها چیزی که برای استفاده از حالت محرمانه به آن نیاز دارید، یک حساب جیمیل در سرویس گیرنده Gmail مبتنی بر وب یا برنامه تلفن همراه است (این برنامه در Android و iOS کار می کند). من قصد دارم استفاده از کلاینت مبتنی بر وب را نشان دهم، که تقریباً روی هر مرورگر وب کار می کند، اما سرویس گیرنده ایمیل به طور مشابه کار می کند.

پنجره شماره تلفن SMS برای حالت محرمانه.

مهم نیست که پیام حالت محرمانه را به چه نوع حساب ایمیلی ارسال می کنید، گیرنده باید آن را در یک مرورگر وب باز کند و محتوا به این شکل نمایش داده می شود (شکل 4) که آنها نمی توانند با آن کاری انجام دهند جز خواندن آن (یا همان طور که قبلاً توضیح دادم از آن عکس بگیرید).

شکل 4: یک ایمیل آزمایشی که در حالت محرمانه ارسال کردم.

تصویر: جک والن

با این گفته، بیایید محرمانه باشیم.

نحوه ارسال ایمیل در حالت محرمانه

1. جیمیل را باز کنید

نمونه ایمیل حالت محرمانه.

همچنین: چگونه طرح‌بندی صندوق ورودی جیمیل خود را تغییر دهید و چرا ممکن است بخواهید

شکل 3: افزودن شماره تلفن برای گیرنده تا بتواند پیام را بازیابی کند.

تصویر: جک والن

Gmail توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان استفاده می شود. تا جولای، 28.13٪ بسیاری از مردم از جیمیل به عنوان مشتری ایمیل اصلی خود استفاده می کنند. من خودم را در این عدد حساب می‌کنم (فقط جی‌میل تنها حساب کاربری من نیست) و در واقع برای ارتباطات کاری به جی‌میل وابسته هستم.

چگونه از حالت محرمانه استفاده می کنید؟ بگذار نشانت دهم.

الزامات

تنظیمات حالت محرمانه جیمیل.

ایمیل را همانطور که می خواهید بنویسید و سپس روی Send کلیک کنید. با این کار یک پاپ آپ دیگر ظاهر می شود (شکل 3، جایی که از شما خواسته می شود یک شماره تلفن برای گیرنده تایپ کنید.