من به مانیتور 16:18 تغییر دادم. در اینجا این است که چرا شما نیز باید

lg-dualup-monitor-ports

منفی

  • کیفیت ساخت با قیمت 699 دلار مطابقت ندارد
  • با نرخ نوسازی 60 هرتز محدود شده است
  • سنسور محیط غیر قابل اعتماد است

چرخش مانیتور DualUp نسبت تصویر 18:16 ایجاد می کند، به این معنی که ضلع پایین و بالا پهن تر می شود.

ژوئن Wan/ZDNET lg-dualup-monitor-windows-demo

نمایش دادن

همچنین: بهترین مانیتورهای بزرگ برای کار و بازی

به همان اندازه که مانیتور بلند است، تنها قسمتی که DualUp در آن کوتاه است، پخش ویدیوی تمام صفحه است. ویدیوی استاندارد YouTube قابل قبول به نظر می رسد — با مقدار مناسبی از جعبه نامه (نوارهای سیاه در بالا و پایین). اما پس از آن به فیلم های آنامورفیک 21:9 می رسید – اساساً اکثر فیلم های امروزی – و به سرعت متوجه می شوید که به سمت عجیب و غریب تجربه DualUp رفته اید.

اگر در مورد قرار دادن مانیتور خود دقیق هستید، پایه Ergo عالی است.

ژوئن Wan/ZDNET

سپس وجود دارد پایه ارگو ال جی که از طریق یک پایه VESA به مانیتور متصل می شود و به صفحه نمایش اجازه می دهد تا 335 درجه بچرخد، جمع شود، کج شود و بچرخد – در صورت داشتن اتاق. برای یکی، پایه مانیتور ارائه شده به طور ایمن بر روی تقریباً هر میزی محکم می شود. من آن را با یک میز ضخیم 3 اینچی از Flexispot و یک میز فلزی نازک تر از Secretlab تست کردم و با هیچ کدام مشکلی نداشتم. ثانیاً، پایه با گیره های بسیار خوبی تزئین شده است تا کابل های آویزان شما را از دید دور نگه دارد. این یک لمس ساده است که مدیریت کابل را آسان می کند.

طرفداران

بیشتر: نحوه انتخاب چیدمان مانیتور مناسب برای کار در خانه

VESA

lg-dualup-monitor-windows-demo2

lg-dualup-monitor-vertical

699 دلار


طرح

طرح اولیه من (به زیر مراجعه کنید) شامل یک برگه کامل مرورگر در سمت راست و دو پنجره دیگر در سمت چپ است — یکی برای مرور و بررسی واقعیت و دیگری برای پخش موسیقی و ویدیو. با یک مانیتور بلندتر، می‌توانم تعداد بیشتری مثلاً یک پست وبلاگ را بدون نیاز به پیمایش ببینم. به طور طبیعی، هنگام نوشتن و ویرایش مقالات و تمایل به دستیابی به محدوده ساختار و ظاهر کلی بسیار سودمند است. اینکه بتوانید اطلاعات زیادی را با حداقل حرکت سر تجسم کنید، بسیار شاداب است.

27.6 اینچ IPS (2560 x 2880) در 60 هرتز

DisplayPort 1.4، USB-C، جک صوتی USB-AB، 2x USB-A، 2x HDMI

نمونه ای از طرح بندی سه پنجره ای.

ژوئن Wan/ZDNET

کوه

با DualUp هیچ کمبودی در پورت وجود ندارد.

ژوئن Wan/ZDNET

کارایی

همانطور که در مورد سایر حرفه ها، صفحه نمایش DualUp برای اسکن صفحات گسترده، توسعه و کدنویسی، و حتی ویرایش لایه ها بر روی لایه های دارایی عالی است. اساسا، این یک مانیتور قاتل برای مصرف محتوای عمودی است.

علاوه بر مانیتور ال‌جی DualUp، در اینجا جایگزین‌های عالی وجود دارد که خواسته‌های شما را در صفحه‌نمایش بلند برآورده می‌کند:


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/smart-office/lg-dualup-monitor-review/#ftag=RSSbaffb68

مهم نیست تخیل شما را به کجا برد، احتمالاً هیچ شباهتی به آن نداشت مانیتور DualUp ال جی. ال‌جی در دهه گذشته در بازار مانیتورها قهرمان شده است، با نام تجاری UltraFine آن که نمایشگر انتخابی بسیاری از متخصصان حرفه‌ای بوده است، و UltraGear گیمرها را برای پیروزی آماده کرده است. DualUp با نسبت تصویر غیرمعمول 16:18 خود، مسیر خود را مشخص می کند. یکی که دانش موجود شما از تعامل دسکتاپ را می گیرد و آن را به یک مربع فشرده می کند.

من معمولاً از استفاده از یک برنامه در یک زمان روی مانیتور اجتناب می کنم، مگر اینکه مانیتور به عنوان نمایشگر ثانویه عمل کند. در غیر این صورت، املاک و مستغلات صفحه نمایش بسیار زیادی وجود دارد نه حداقل دو برنامه را همزمان باز کنید. این زیبایی آن است، درست است؟ عامل شکل جعبه ای شما را به انجام کارهای بیشتر و بهره وری سوق می دهد.

18.9 x 33.19 x 1.76 (بدون پایه)

وقتی در کنار پنل‌های فوق عریض 34 اینچی که بازار 300 تا 500 دلاری را پر می‌کنند، چندان مقرون به صرفه نیست، اما مانیتور ال‌جی – با نسبت تصویر جذاب 16:18 – می‌تواند به شل شدن میز من کمک کند و در عین حال تمام اطلاعات را در آن قرار دهد. به جلو و وسط نیاز دارم.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

این روزها چیز زیادی برای هیجان زده شدن با مانیتورها وجود ندارد، اما LG DualUp متفاوت ساخته شده است. من شخصاً در طول یک سال گذشته به یک مانیتور بلندتر نگاه کرده‌ام و تنها زمانی که هواوی از MateView 28 اینچی انحصاری انگلستان خود رونمایی کرد، ناامید شدم. در 699 دلار، DualUp نسبتاً ارزان‌تر، به‌طور گسترده در دسترس است و دقیقاً همان چیزی است که روزنامه‌نگار در من آرزوی آن را داشته است.

آخرین موردی که باید به آن اشاره کرد LG است کنترل روی صفحه نرم افزار، یک افزونه اختیاری که به شما امکان می دهد بین ترتیبات از پیش تعیین شده ویندوز (حداکثر هشت) انتخاب کنید. می دانید، در صورتی که نمی خواهید هر بار به صورت دستی بیش از 3 برگه خود را بکشید و اندازه آن را تغییر دهید. اگر می‌خواهید از مانیتور 699 دلاری خود نهایت استفاده را ببرید، استفاده از این سرویس آسان است و ارزش دانلود را دارد.

تمام اطلاعات مورد نیاز شما در یک نگاه.

ژوئن Wan/ZDNET

این روزها چیز زیادی برای هیجان زده شدن با مانیتورها وجود ندارد، اما LG DualUp متفاوت ساخته شده است.

lg-dualup-monitor-swivel-stand

قبل از اینکه قابلیت‌های ضریب فرم عجیب و غریب را نشان دهم، اجازه دهید ابتدا پایه‌های طراحی مانیتور را پوشش دهم، زیرا کیفیت ساخت واقعی DualUp چندان چشمگیر نیست، اگرچه هنوز کاربردی است. بخش خوبی از مانیتور از پلاستیک سبک و سست ساخته شده است که به نظر ارزان است، اما جابجایی آن را به یک کار بی دردسر تبدیل می کند. DualUp دارای بلندگوهای داخلی است – یک شاهکار غیر معمول حتی برای مانیتورهای 1000 دلاری – و کنترلر جوی استیک آزمایش شده و واقعی ال جی در پایین (یا در سمت راست اگر مانیتور را 90 درجه بچرخانید) برای پیمایش تنظیمات نمایشگر. اگر قبلاً از یک جوی استیک برای بازی استفاده کرده اید، برای هدایت آن مشکلی نخواهید داشت.

من در چند هفته گذشته از مانیتور مذکور استفاده می‌کردم، روال روزانه‌ام از نوشتن، ویرایش، و پیمایش را انجام می‌دادم، در حالی که با ابعادی آشنا و در عین حال دست‌نخورده محاسبات سازگار شدم. اعتراف می کنم: فکر نمی کنم به این زودی ها به یک مانیتور سنتی برگردم.

مشخصات فنی

ابعاد

بیشتر: مانیتور گیمینگ Odyssey Ark سامسونگ با قیمت 3499 دلار یک منظره دیدنی است

همچنین در پشت کاتالوگ پورت ها برای تنظیمات نمایش و صدا وجود دارد. تنها درگاه USB-C (بالا جریان) تمام آن چیزی بود که برای اتصال مک بوک پرو خود (و گسترش آن) نیاز داشتم، در حالی که لپ تاپ با خروجی 80 وات ال جی شارژ می شد. اسلات‌های استاندارد USB-A و HDMI نیز در دسترس هستند و اگر بخواهید دو دستگاه را به طور همزمان با مانیتور جفت کنید، بسیار مفید خواهند بود. به عنوان مثال، می‌توانید یک نینتندو سوییچ را برای پخش در نیمه پایینی مانیتور وصل کنید، در حالی که یک مک بوک نیمه بالایی را برای مدیریت پخش زنده پشتیبانی می‌کند. این یک صفحه نمایش 16:18 است، بنابراین از نظر فنی می تواند صفحه نمایش دوگانه با ابعاد 21.5 اینچی، 16:9 را ارائه دهد. (فکر کنید دو نمایشگر کوچکتر روی هم چیده شده اند.)

همانطور که گفته شد، در حالی که مانیتور با حداکثر روشنایی 300 نیت روشنایی مناسبی دارد، لحظاتی وجود دارد که حسگر نور محیط محیط را اشتباه محاسبه می کند و روشنایی را خیلی زیاد یا خیلی کم می کند. با این حال، اگر در فضایی با نور ثابت کار می کنید، این نباید مشکلی ایجاد کند.

بین نمایشگرهای براق و مات، من دومی را ترجیح می دهم — و ال جی نیز این کار را می کند. روکش مات روی DualUp باعث می‌شود که حتی در روشن‌ترین روزها نیز به‌راحتی جلوه‌های بصری آن را ببینید. لکه های اثر انگشتی که از چرخاندن مانیتور به اطراف ایجاد می شوند نیز وجود ندارند.

بیشتر: بهترین مانیتورهای 4K برای ارتقاء تنظیمات رایانه شما

خط پایین

بیایید در مورد فیل در اتاق صحبت کنیم: آن پنل جعبه ای و 27.6 اینچی IPS. LG DualUp مانند مانیتور فوق عریض سنتی شما نیست، که به نظر می‌رسد امروزه برای اکثر تنظیمات خانه و محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسبت تصویر 16:18 ال‌جی به جای اینکه از یک سر میز به سر دیگر بچرخد، فضای افقی کمتری را اشغال می‌کند و بنابراین فشار کمتری به پایه مانیتور وارد می‌کند – و گردن شما مجبور به چرخش یک طرفه نمی‌شود. آیا آن برقی است که من قبلاً در چشمان شما می بینم؟

پورت های اتصال

قیمت

اکنون، برای بخش سرگرم کننده: استفاده از چیز واقعی. واقعاً هیچ “راه درستی” برای استفاده از یک مانیتور 16:18 وجود ندارد، بنابراین تجربه DualUp با باز کردن یک یا دو برنامه و تب و جابجایی آنها تا زمانی که بهترین مناسب را پیدا کنید شروع می شود.

این را تصور کنید: شما پشت میز اداری نشسته اید و یک مانیتور در مقابل شماست. پهنای مانیتور چقدر است؟ صاف است یا منحنی؟ آیا یک صفحه نمایش براق دارد که نگاه خالی شما را منعکس می کند، یا یک پوشش مات دارد که به اندازه کافی انعکاس شما را پخش می کند؟