ناسا و اسپیس ایکس ماموریت خصوصی برای افزایش عمر تلسکوپ هابل را بررسی می کنند

همچنین: ناسا: این صدای عجیب برخورد یک شهاب سنگ به مریخ است

مسئله هزینه برای ناسا یک مسئله خاردار است که ماموریت آرتمیس I برای شروع مجدد اکتشافات انسانی در ماه در حدود سال 2024 تاکنون 40 میلیارد دلار برای این آژانس هزینه داشته است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/nasa-and-spacex-explore-private-mission-to-extend-hubble-telescopes-life-by-decades/#ftag=RSSbaffb68

توماس زوربوخن، رئیس علوم ناسا گفت: «این مطالعه نمونه هیجان انگیزی از رویکردهای نوآورانه ای است که ناسا از طریق مشارکت خصوصی و دولتی در حال بررسی است.

زوربوخن ناسا گفت: «به دلیل ارزش فوق‌العاده‌ای که این دارایی تحقیقاتی برای ما و دیگران دارد، برای ما مناسب است که به این موضوع نگاه کنیم.» طبق گزارش CNBC.

همانطور که ناوگان ما رشد می کند، ما می خواهیم طیف گسترده ای از فرصت ها را برای پشتیبانی از قوی ترین و عالی ترین ماموریت های علمی ممکن کشف کنیم.

بر اساس کاهش مداری کنونی هابل، ناسا فکر می کند که تا سال 2030 از رده خارج می شود. با این حال، در ارتفاع بالاتر، تلسکوپ فضایی می تواند 15 تا 20 سال دیگر زنده بماند.

دفع نگرانی ناسا است که از چندین مطالعه برای درک تأثیر زباله های مداری حمایت می کند زیرا مدار پایین زمین (LEO) با ماهواره های فعال، سنگ ها، مراحل قدیمی موشک ها و ماهواره های عمدی منفجر شده شلوغ تر می شود.

ناسا و اسپیس ایکس روز پنجشنبه “توافقنامه قانون فضایی” را امضا کردند، پیمانی که هیچ هزینه ای بر دولت ایالات متحده تحمیل نمی کند، اما اگر مطالعه به نفع آن باشد، می تواند از فضاپیمای SpaceX Dragon با بودجه خصوصی برای انجام این کار استفاده کند.

hubble.jpg

تلسکوپ فضایی هابل 32 سال پیش زمین را ترک کرد و اخیراً تلسکوپ فضایی قدرتمندتر جیمز وب جانشین آن شد. اما زندگی هابل هنوز تمام نشده است.

FCC به اندازه کافی در مورد حجم زباله های فضایی نگران است که دیروز به قانون جدید پنج ساله رای داد که اپراتورها را ملزم می کند تا به جای قانون 25 ساله فعلی، مسئولانه ماهواره ها را ظرف پنج سال پس از تکمیل یک ماموریت از LEO پایین بیاورند.

ایده این است که Dragon را به هابل متصل کنیم و آن را به مداری با ثبات تر منتقل کنیم. این مطالعه با مشارکت برنامه Polaris، a ابتکار سرمایه‌گذاری خصوصی توسط کارآفرین میلیاردر جرد آیزاکمن که بر ماموریت های فضایی انسانی تمرکز دارد.

اسپیس ایکس می تواند عمر تلسکوپ فضایی هابل ناسا را ​​افزایش دهد.

ناسا و اسپیس ایکس بررسی خواهند کرد که آیا امکان افزایش عمر تلسکوپ فضایی هابل با استفاده از کاوشگر اسپیس ایکس دراگون برای هدایت آن به مداری بالاتر وجود دارد یا خیر.

مدار هابل در فاصله 335 مایلی از زمین، درست بالای جو قرار دارد، اما به مرور زمان رو به زوال است. ناسا گفت، تقویت مجدد هابل در مداری بالاتر و پایدارتر می تواند سال ها به عمر عملیاتی آن بیافزاید. پس از منحل شدن هابل، ناسا قصد دارد ماهواره را از مدار خارج کند یا آن را از بین ببرد.