معرفی انواع دوربین مدار بسته + ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها فنون برق | arya-cctv

همچنین باعث می شود تا نیاز به نیروی کار کمتری برای کار کردن در خطوط تولید و مکان هایی که پر خطر می باشند، باشد. با توجه به وقوع سرقت در اماکن مختلف مسکونی و تجاری نیاز است تا افراد از مال و جان خود محافظت نمایند. دوربین های کیوب یا Cube به صورت دوربین های پایه دار و رومیزی هستند. جنس بدنه بیرونی دوربین برای محافظت از دوربین در محیط های مختلف بسیار کارآمد است. بدنه دوربین بسیار مقاوم در مقابل تغییرات آب و هوایی بوده، و همین موضوع آن را برای استفاده در فضای باز مناسب می کند.

انواع دوربین براساس محل نصب

قطعا دوربین های پیشرفته و حرفه ای به دلیل قیمت بالاتر و هزینه های نصب بیشتر انتخاب مناسبی برای نصب در منزل نیستند. از تفاوت‌های دیگر بین این دو سیستم امنیتی، میزان کیفیت آنها می‌باشد. دوربین‌های مداربسته دیجیتال کیفیت بسیار بالاتری نسبت به آنالوگ دارند.

http://66toolkit.ir

با توجه به تفاوت بین کسب و کار ها، تهدیدات و خطرات امنیتی مختلفی برای هر یک وجود دارد. تعیین این تهدیدات در کسب و کار یا تجارتتان، به شما کمک خواهد کرد که از سیستم امنیتی نظارت تصویری خود بیشترین بهره را بگیرید. دوربین حرارتی یا ترمال همانطور که از نامش پیداست، گرمای اشیاء موجود در محیط را تشخیص داده و هر دما را با رنگ خاصی نمایش می‌دهد. در این نوع دوربین های مدار بسته معمولاً اجسام گرم به‌ترتیب با رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد، و اجسام سردتر به‌ترتیب با رنگ‌های سبز، بنفش و آبی نمایش داده می‌شوند. با استفاده از کابل cat5 قادر خواهید بود که تصاویر رنگی را تا فواصل طولانی بین دوربین و دستگاه تحت شبکه منتقل کنید. کابل cat6 نوع دیگری از کابل شبکه است که از لحاظ سرعت انتقال داده بهتر عمل می کند.

معایب دوربین مدار بسته تحت شبکه IP

دوربین Cube با تکنولوژی تحت شبکه و HD در بازار موجود است و به راحتی می توانید آن را در فضاهای داخلی نصب کرده و علاوه بر تصویر محیط، صدا را از طریق میکروفون موجود در آن دریافت کنید. از دیگر ویژگی های این دوربین مداربسته می توان به لنز ثابت، وجود کارت حافظه داخلی برای ضبط و امکان اتصال به wifi در برخی از آن ها اشاره مجله خبری دوربین مداربسته آریا کرد. این نوع دوربین ها ظاهری شبیه به گلوله یا لوله دارند و عموما برای فضاهای باز و بدون سقف کاربرد دارند. دوربین های بولت می توانند فضای بزرگتری را تحت پوشش قرار دهند و مشاهده فواصل طولانی تر از طریق آن ها امکان پذیر است. محل نصب این نوع دوربین ها روی دیوار است به همین علت به آن ها دوربین های دیواری نیز می گویند.

  • البته باید توجه داشت که نصب دوربین مداربسته کوچک و مخفی احتیاج به تهیه مجوز دارد.
  • انواع دوربین مدار بسته دام، کیوب، باکس صنعتی و بالت صنعتی دید در شب.
  • مکانیزم DNR با شناسایی دیجیتالی این نویز ، در کاهش آن تاثیر گذار می باشد.
  • در صورتی که امکان پرداخت هزینه های سیستم شبکه را داشتید حتما از این سیستم استفاده کنید اما اگر این هزینه ها برای شما زیاد بود و نیاز به یک سیستم ساده و اولیه داشتید دوربین های آنالوگ را انتخاب کنید.
برای مثال لزومی ندارد که دوربینی بخرید که تحمل دمای سرد آن تا منفی 60 تا 80 در جه است زمانی که سردترین دمای منطقه سکونتتان تنها تا منفی 5 درجه است. در سیستم های HDtvi و HDcvi نواقص AHD رفع شده و قابلیت های بیشتری به آن افزوده شده است. دوربین مداربسته داهوا مدل DH-HAC-HFW1400RP-VF-IRE6 از سنسور ۴٫۱Megapixel CMOS بهره می برد.دوربین مدل DH-HAC-HFW1400RP-VF-IRE6 جهت نصب در فضای بیرونی ساختمان طراحی شده و در برابر نفوذ آب و سرما و گرما مقاوم می باشد. دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی و با توجه به نوع ارسال اطلاعات به سه دسته آنالوگ، آنالوگ HD و تحت شبکه تقسیم می شوند. اکثر دوربین های رومیزی از یک میکروفون داخلی برخوردار هستند که قابلیت ضبط صدا را نیز دارند. همچنین به دلیل عدم مقاومت در برابر آب و ضربه دوربین رومیزی CUB انتخاب مناسبی برای محیط های صنعتی نیست.