مایکروسافت اولویت های استراتژی مصرف کننده خود را تنظیم می کند (دوباره)

مایکروسافت تلاش زندگی مدرن خود را در سال 2018 با هدف تلاش برای جلب مجدد مشتریان آغاز کرد و با تعدادی از خدمات “زندگی مدرن” شروع شد. مخاطبین هدف این ابتکار «مصرف‌کنندگان حرفه‌ای» یا فروشندگان بودند، یعنی افرادی که قبلاً می‌دانستند چگونه از فناوری استفاده کنند اما می‌خواستند از آن در راه‌هایی برای بهره‌وری بیشتر استفاده کنند. در سال 2021، به نظر می رسید که مایکروسافت قصد دارد ابتکار زندگی مدرن خود را که به شدت حول “خانواده ها” متمرکز شده بود، گسترش دهد تا محصولات و خدمات آموزشی/آموزشی بیشتری را شامل شود.

آیا مایکروسافت باید از خدمات و محصولات مصرفی خارج از ایکس باکس/بازی عقب نشینی کند؟ این یک سوال برای یک روز دیگر است، اما به نظر می رسد یکی از مقامات مایکروسافت هنوز در نظر ندارد …


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/microsoft-adjusts-its-consumer-strategy-priorities-yet-again/#ftag=RSSbaffb68

کاهش شغل MLX به دنبال تصمیم شرکت به کاهش استخدام در بخش های آفیس و ویندوز و یک درصد از 180000 نفر نیروی کار خود را در ماه جولای کاهش داد. این هفته، روزنامه وال استریت گزارش کرد که مایکروسافت همچنین در حال کاهش هزینه های سفر، آموزش و گردهمایی های مرتبط با کار است. همانطور که مقامات مایکروسافت در تماس درآمد سه ماهه چهارم سال مالی 22 شرکت اذعان کردند، درآمدهای رایانه های شخصی مصرف کننده، محتوا و خدمات ایکس باکس و هزینه های تبلیغاتی همگی تحت تأثیر تعطیلی تأمین کنندگان در چین، جنگ مداوم روسیه و اوکراین و نرخ نامطلوب ارز خارجی قرار گرفتند.

مقدمات این کاهش ها قبلا فراهم شده بود. مایکروسافت بی سر و صدا از MileIQ، سرویس ردیابی مایل که با خرید Mobile Data Labs در سال 2015 به دست آورد، فاصله گرفته بود. در سال 2021، مایکروسافت این شرکت را با نام MileIQ LLC به بنیانگذاران فروخت. پول در اکسل، که مایکروسافت در سال 2020 برای پیگیری حساب های مالی شخصی راه اندازی کرد، در حال برچیده شدن است و قرار است در ژوئن 2023 متوقف شود.

مایکروسافت با تعطیل کردن تیم Modern Life Experience (MLX) که بر روی تعدادی از محصولات و خدمات مصرف کننده متمرکز بود، 200 شغل را حذف کرده است. بیزینس اینسایدر گزارش. تیم MLX بر برندهای Mile IQ، Money in Excel و Family Safety نظارت داشت.

آیا کاهش MLX به این معنی است که مایکروسافت از مصرف کنندگان عقب نشینی می کند و تمام تخم های خود را در سبد سازمانی قرار می دهد؟ خوب یا بد: خیر. تعدادی از زمینه‌های متمرکز بر مصرف‌کننده وجود دارد که مایکروسافت به سرمایه‌گذاری خود ادامه می‌دهد.

microsoftconsumerjobcuts

اعتبار: مایکروسافت
بازی همچنان تاج تلاش‌های مایکروسافت در ارتباط با مصرف‌کنندگان است. اما مایکروسافت همچنان با اشتراک‌های خانوادگی و شخصی مایکروسافت 365 و تلاش مصرف‌کنندگان تیم‌ها به پیش می‌رود. تیم WebXT (Web Experiences) در این شرکت به افزودن ویژگی های مصرف کننده محور به مرورگر Edge و خود ویندوز با ویجت های مختلف ادامه می دهد.

تعدادی از افراد در تیم MLX که روی Family Safety، سرویس کنترل والدین مایکروسافت کار می‌کردند، پست می‌کنند که مشاغلشان حذف شده است، اما من می‌شنوم (حداقل در حال حاضر) محصول Family Safety حذف نمی‌شود. در واقع، مایکروسافت اوایل سال جاری، Family Safety را به عنوان «برنامه صندوق ورودی» برای ویندوز 11 تعیین کرد.

(بر اساس تعداد فزاینده ای از پست های “باز برای کار” توسط کسانی که تحت تأثیر برش ها و تغییر موقعیت MLX قرار گرفته اند، تعداد افراد مبتلا ممکن است نزدیک به 125 یا بیشتر باشد.)