مایکروسافت اج را با افزونه های مورد علاقه من تقویت کنید

افزونه Microsoft Editor تصحیح یک اشتباه تایپی

اسکرین شات/لنس ویتنی

چاپ یک صفحه وب اغلب مشکل ساز است، زیرا اکثر صفحات برای چاپ طراحی نشده اند. به جای تلاش برای چاپ یک صفحه غیر همکار، به صفحه مراجعه کنید افزونه Print Friendly & PDF. این یک نسخه قابل چاپ از صفحه فعلی شما ایجاد می کند. از آنجا می توانید مستقیماً صفحه را چاپ کنید یا آن را به صورت PDF ذخیره کنید. اگر فرمت را دوست ندارید، به سادگی فونت، اندازه، تراز و ارتفاع خط را تنظیم کنید و تصاویر را روشن یا خاموش کنید.

ارواح

راهی سریع برای مشاهده و باز کردن نشانک‌های خود در Edge می‌خواهید؟ را افزونه نوار کناری نشانک می تواند کمک کند. با این یکی، نشانک های شما در یک نوار کناری ظاهر می شوند تا به راحتی در دسترس باشند. می‌توانید بین موقعیت نوار کناری چپ و راست انتخاب کنید و سبک را بین روشن و تاریک تغییر دهید. سپس تصمیم می گیرید که چگونه می خواهید نوار کناری را فعال کنید – کلیک چپ، کلیک راست، ماوس یا کلیک کردن بر روی یک نماد. بعد از اینکه نوار کناری را فعال کردید، فقط روی یک نشانک کلیک کنید تا صفحه راه اندازی شود. می‌توانید فهرست نشانک‌ها را بر اساس حروف الفبا، بر اساس موارد استفاده شده، اخیراً استفاده شده یا اخیراً اضافه شده، مرتب کنید. و می توانید پوشه ها و نشانک ها را اضافه یا حذف کنید.

تب جدید بی نهایت

یکی دیگر از برنامه‌های افزودنی حفظ حریم خصوصی، افزونه DuckDuckGo Privacy Essentials بسیاری از ویژگی های مفید را ارائه می دهد. DuckDuckGo ردیاب‌های شخص ثالث پنهان را مسدود می‌کند، ردیاب‌های ایمیلی را که سعی می‌کنند آدرس ایمیل شما را در فعالیت مرور شما ردیابی کنند، متوقف می‌کند، وب‌سایت‌های رمزگذاری نشده را مجبور می‌کند از اتصال رمزگذاری شده (HTTPS) استفاده کنند، موتور جستجوی شما را به DuckDuckGo Search تغییر می‌دهد و به کنترل حریم خصوصی جهانی (GPC) به وب‌سایت‌ها بگویید که اطلاعات شخصی شما را نفروشند یا به اشتراک نگذارند. برای مشاهده کارکرد آن، به یک وب سایت بروید و روی نماد DuckDuckGo در نوار ابزار کلیک کنید. این افزونه به شما می گوید که چند ردیاب مسدود شده اند و به سایت نمره حریم خصوصی می دهد. روی پنجره کلیک کنید تا ببینید چرا نمره مشخصی دریافت کرده و نام ردیاب‌های خاصی که مسدود شده‌اند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/beef-up-microsoft-edge-with-my-favorite-add-ons/#ftag=RSSbaffb68

بسیاری از مسدودکننده‌های تبلیغاتی را در فروشگاه افزونه Edge پیدا خواهید کرد. یکی که همیشه دوست داشتم این بود ارواح. نسخه رایگان Ghostery تبلیغات را از هر صفحه وب حذف می کند و ردیاب های وب سایت را مسدود می کند، در نتیجه از حریم خصوصی شما محافظت می کند و به طور بالقوه سرعت مرور وب شما را افزایش می دهد. برای دیدن Ghostery در عمل، به سایتی بروید که احتمالاً در آن تبلیغات به شما ارائه می شود و ردیابی می شود. روی نماد Ghostery در نوار ابزار کلیک کنید و به شما می گوید که چند ردیاب متوقف شده اند. یک نمای دقیق تبلیغات و ردیاب های خاصی را که مسدود شده اند نشان می دهد. می‌توانید برخی ویژگی‌ها را روشن و خاموش کنید و به افزونه بگویید که به سایت فعلی شما اعتماد کند تا تبلیغات یا ردیاب‌ها را مسدود نکند.

DuckDuckGo Privacy Essentials

صفحه افزونه های نصب شده

افزونه DuckDuckGo Privacy Essentials که درجه حریم خصوصی B به علاوه برای GoDaddy.com را نشان می دهد

اسکرین شات/لنس ویتنی
افزونه نوار کناری نشانک

اسکرین شات/لنس ویتنی
یک افزونه در مایکروسافت اج نصب کنید

اگر می‌خواهید افزونه‌های مایکروسافت برای Edge را بررسی کنید، مرورگر Edge را باز کنید و به آن بگردید. صفحه افزونه های Edge. در اینجا، می‌توانید افزونه‌های خاصی را بر اساس نام یا دسته‌بندی مرور و جستجو کنید. وقتی افزونه‌ای را مشاهده کردید که می‌خواهید امتحان کنید، آن را انتخاب کنید و روی دکمه دریافت کلیک کنید. روی دکمه “افزودن افزونه” کلیک کنید و افزونه نصب می شود (شکل 1).

به طور پیش فرض، باز کردن یک تب جدید در Edge شما را به صفحه مایکروسافت می برد که ممکن است مفید باشد یا نباشد. اگر می خواهید صفحه برگه جدید موثرتری داشته باشید، افزونه Infinity New Tab آن را تامین خواهد کرد. وقتی این افزونه را نصب می‌کنید، صفحه برگه جدید شما نمادهایی را دریافت می‌کند که آب و هوا را نشان می‌دهد، فهرست فهرست‌های شما را نشان می‌دهد، یادداشت‌های شما را نمایش می‌دهد، نشانک‌ها و تاریخچه مرور شما را بازیابی می‌کند، شما را به صفحه افزونه‌ها می‌برد و موارد دیگر. می‌توانید چندین صفحه برای صفحه برگه جدید ایجاد کنید و از یکی به صفحه دیگر پیمایش کنید. همچنین می‌توانید هر صفحه را با ویرایش، افزودن و حذف آیکون‌ها سفارشی کنید.

چاپ دوستانه و PDF

مایکروسافت اج از زمان معرفی خود در سال 2015 به یک مرورگر قوی و مؤثر تبدیل شده است. اما هر مرورگری می تواند از یک دست کمک برای مفیدتر بودن استفاده کند. و یکی از راه‌های دستیابی به آن، از طریق افزونه‌های مناسب، با نام افزونه‌ها است. اگرچه نسخه Chromium Edge می‌تواند هر برنامه افزودنی را از فروشگاه وب کروم Google مدیریت کند، مایکروسافت همچنین مجموعه‌ای از افزونه‌های سالم را برای Edge ارائه می‌کند.

اکنون، در اینجا برخی از افزونه های مورد علاقه من Edge آورده شده است.

دفتر آنلاین

در اینجا یک افزونه مفید برای کسانی از شما که از مایکروسافت آفیس استفاده می کنند، نسخه پولی یا رایگان مبتنی بر وب وجود دارد. را افزونه آفیس دسترسی به برنامه ها و اسناد Office شما را مستقیماً از Edge فراهم می کند. پس از نصب این افزونه، روی نماد نوار ابزار آن کلیک کرده و وارد حساب کاربری مایکروسافت خود شوید. دوباره روی نماد کلیک کنید و اکنون می توانید به نسخه های آنلاین Word، Excel، PowerPoint، Outlook و OneDrive دسترسی پیدا کنید. صفحه همچنین چند سند اخیر را برای باز کردن شما نمایش می دهد. و می توانید به اسناد بیشتری دسترسی داشته باشید و فایل ها را در فضای آنلاین خود آپلود کنید.

ویرایشگر مایکروسافت

چه در حال نوشتن یک ایمیل به صورت آنلاین یا یک توییت در توییتر باشید، گاهی اوقات می توانید از یک چک کننده املا و دستور زبان خوب برای علامت گذاری خطاها استفاده کنید. را افزونه Microsoft Editor همین کار را می کند با این یکی، می‌توانید املا، دستور زبان یا هر دو را و در هر یک از چندین زبان مختلف بررسی کنید. یک ایمیل در جیمیل، یاهو یا یک برنامه ایمیل آنلاین دیگر بنویسید. یک پست در فیس بوک، لینکدین، توییتر یا هر سایت دیگری بنویسید. و ویرایشگر مایکروسافت زیر هر غلط املایی یا اشتباه احتمالی خط خواهد کشید. روی کلمه خط‌دار کلیک کنید و افزونه کلمات جایگزین را پیشنهاد می‌کند یا به شما امکان می‌دهد کلمه پرچم‌گذاری شده را نادیده بگیرید. همچنین می توانید جستجوگر را برای وب سایت های خاص خاموش کنید.

نوار کناری نشانک

افزونه Ghostery نشان می دهد که چه چیزی مسدود شده است

اسکرین شات/لنس ویتنی

برای مشاهده یا کار با افزونه از نوار ابزار Edge، روی نماد Extensions (که شبیه یک قطعه پازل است) کلیک کنید. روی نماد چشم در کنار افزونه کلیک کنید تا در نوار ابزار نمایش داده شود. بسته به افزونه، باید بتوانید از نماد نوار ابزار آن استفاده کنید یا به آن دسترسی داشته باشید. برای مدیریت افزونه، روی نماد برنامه‌های افزودنی کلیک کنید و «Manage extensions» را انتخاب کنید. از صفحه برنامه‌های افزودنی در Edge، می‌توانید جزئیات مربوط به افزونه را مشاهده کنید، آن را به طور موقت خاموش کنید یا به طور کامل حذف کنید (شکل 2).

شکل 2: مدیریت برنامه های افزودنی نصب شده شما.

اسکرین شات/لنس ویتنی

افزونه مایکروسافت آفیس

اسکرین شات/لنس ویتنی
چاپ دوستانه و افزونه PDF تنظیم اندازه فونت

اسکرین شات/لنس ویتنی
لوگوی مایکروسافت اج

مایکروسافت