شرکت سرمایه گذاری دولتی سنگاپور 275 میلیون دلار در FTX کم می کند

MAS در بیانیه این هفته خود گفت که ارائه دهندگان خدمات رمز پرداخت دیجیتال تحت قانون خدمات پرداخت کشور برای پول شویی و همچنین خطرات تامین مالی تروریسم مجوز دریافت کرده اند. آنها همچنین برای خطرات فناوری تنظیم شده بودند، اما مشمول قوانینی نیستند که از پول مشتری یا توکن های دیجیتال در برابر خطرات ورشکستگی محافظت می کند، و افزود که مکرراً خطرات تجارت ارزهای دیجیتال را به مردم یادآوری کرده است.

پوشش مرتبط


منبع: https://www.zdnet.com/finance/blockchain/singapore-state-investment-firm-to-write-down-275m-in-ftx/#ftag=RSSbaffb68

تمسک گفت که سرمایه‌گذاری‌های اولیه‌اش حدود 6 درصد از کل سبد آن را تشکیل می‌دهند و سرمایه‌گذاری‌های بلاک چین آن بخش قابل توجهی از این سرمایه‌گذاری‌ها نیست. این شرکت افزود که سرمایه‌گذاری‌هایش در اینجا بر روی پول قابل برنامه‌ریزی، توکن‌سازی دارایی‌های دیجیتال، و هویت و داده‌های غیرمتمرکز متمرکز بوده و شامل زیرساخت‌های فناوری بلاک چین مانند پروتکل‌ها، کیف پول‌ها و متاورس می‌شود.

Temasek گفت که یک فرآیند “گسترده” بررسی دقیق را در FTX انجام داده است که حدود هشت ماه تا اولین سرمایه گذاری آن در اکتبر 2021 طول کشید. این شامل بررسی صورت مالی حسابرسی شده صرافی و همچنین ریسک های نظارتی مرتبط با ارائه دهندگان خدمات بازار مالی کریپتو بود.

شرکت سرمایه گذاری سنگاپور گفت که با توجه به وضعیت مالی FTX و بدون توجه به نتیجه پرونده حمایت از ورشکستگی این صرافی، سرمایه گذاری کامل خود در FTX را کاهش می دهد.

هولدینگ تمسک اعلام کرده است که قصد دارد سرمایه گذاری خود را در صرافی مشکل دار ارزهای دیجیتال FTX کاهش دهد و گفت که اعتقادش به بنیانگذار شرمسار سام بنکمن-فرید “نادرست” است. شرکت سرمایه گذاری دولتی سنگاپور در دو دور سرمایه گذاری شرکت کرده بود که مجموعاً 275 میلیون دلار سرمایه گذاری شده بود.

تمسک با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه FTX سوءاستفاده از دارایی‌های مشتری را نشان می‌دهد، گفت که شرکت‌هایی را که در آنها سرمایه‌گذاری کرده است، مسئول فعالیت‌ها و تعهد به رعایت قوانین محلی می‌داند.

در این بیانیه آمده است: «هر زمان که دارایی‌های خود را سرمایه‌گذاری، واگذاری یا نگهداری می‌کنیم و در هر جایی که فعالیت می‌کنیم، ریسک‌های ذاتی وجود دارد. “در حالی که این کاهش سرمایه گذاری ما در FTX تاثیر قابل توجهی بر عملکرد کلی ما نخواهد داشت، ما هر گونه ضرر سرمایه گذاری را جدی می گیریم و از این موضوع برای ما آموزه هایی وجود خواهد داشت.”

با اشاره به اعتقاد خود مبنی بر اینکه صرافی ها جزء کلیدی سیستم های مالی جهانی هستند، گفت: “تز سرمایه گذاری ما در FTX سرمایه گذاری در یک صرافی دارایی دیجیتال پیشرو بود که به ما در معرض پروتکل آگنوستیک و قرار گرفتن در معرض بی طرفی بازار در بازارهای رمزنگاری با مدل درآمد کارمزد و بدون ریسک معاملات یا ترازنامه.”

در اکتبر 2021، 210 میلیون دلار برای سهام اقلیت حدود 1٪ در FTX International سرمایه گذاری کرد، قبل از اینکه در ژانویه امسال 65 میلیون دلار دیگر را برای 1.5٪ در FTX US سرمایه گذاری کرد. تمسک در بیانیه‌ای روز پنجشنبه گفت، در مجموع، سرمایه‌گذاری‌های آن در صرافی ارزهای دیجیتال 0.09 درصد از ارزش خالص پورتفولیوی آن به ارزش 403 میلیارد دلار SG (293.52 میلیارد دلار) را تشکیل می‌دهد.

MAS در پاسخ به سؤالاتی مبنی بر اینکه ممنوعیت بایننس با قرار دادن در لیست هشدار سرمایه گذاران، کاربران محلی را به سرمایه گذاری از طریق FTX سوق داده است، گفت که بایننس منعی برای فعالیت در سنگاپور ندارد، اما مجوز لازم برای جلب مشتری را ندارد. تنظیم کننده صنعت گفت که این بدان معناست که باید این کار را متوقف کند.

بانک مرکزی سنگاپور در اوایل این هفته اعلام کرد FTX مجوز ندارد و در ایالت شهر فعالیت نمی کند. به گفته اداره پولی سنگاپور (MAS)، که اشاره کرد که امکان جلوگیری از دسترسی مستقیم کاربران سنگاپور به ارائه دهندگان خدمات خارج از کشور، مانند FTX، وجود ندارد.

بایننس بسته شد خدمات رمز پرداخت دیجیتال خود را در فوریه 2022 در اینجا انجام داد و تلاش های خود را برای تضمین مجوز محلی برای تبادل کریتو خود متوقف کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این حرکت به دلیل الزامات نظارتی MA است، اگرچه بایننس گفته بود که فعالیت‌های خود در سنگاپور را بر روی توسعه بلاک چین متمرکز خواهد کرد.

تمسک تاکید کرد که هنوز به پتانسیل برنامه های بلاک چین و فناوری های غیرمتمرکز برای تغییر بخش ها اعتقاد دارد، اما خاطرنشان کرد که “تولد” صنعت بلاک چین و کریپتو خطرات قابل توجهی را در کنار فرصت ها به همراه دارد.

با این حال، این سازمان خاطرنشان کرد که ظاهراً اعتقادش به “اقدامات، قضاوت و رهبری” بنیانگذار و مدیر عامل FTX که اکنون رسوا شده، سام بنکمن-فرید، “نادرست” است.