کره جنوبی تخصیص طیف 5G 28 گیگاهرتز به شرکت های مخابراتی را به دلیل “عدم هزینه” لغو کرد

وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، وزارت فناوری کره جنوبی که پشت این تصمیم است، گفت که اپراتورها تعداد مورد توافق ایستگاه های رادیویی 28 گیگاهرتزی را که در سال 2018 وعده داده بودند، نساخته اند.

SK Telecom، بزرگترین اپراتور تلفن همراه کره جنوبی، مدت زمان استفاده از این طیف را شش ماه کاهش خواهد داد. همچنین حق استفاده از طیف را به طور کامل از دست خواهد داد مگر اینکه 15000 ایستگاه رادیویی را که از این طیف استفاده می کنند تا پایان ماه می سال آینده بسازد.

تصمیم این وزارتخانه در جلسه استماع ماه آینده نهایی خواهد شد، زمانی که شرکت های مخابراتی مجبور شوند شبکه خود را که از طیف 28 گیگاهرتز استفاده می کند، ببندند.

SK Telecom، KT و LG Uplus در سال 2018 حق استفاده از طیف 3.5 گیگاهرتز و 28 گیگاهرتز را به دست آوردند، با این شرط که هر کدام به ترتیب 22500 و 15000 ایستگاه رادیویی برای هر طیف بسازند.

این نشان می دهد که در حالی که 28 گیگاهرتز دارای منطقه پوشش باریک تری است، می توان از آن برای توزیع مناطق پرجمعیت ترافیک استفاده کرد و برای توسعه خدمات جدید مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مورد نیاز است. این وزارتخانه تاکید کرد که در مقابل، اپراتورهای خارجی، مانند اپراتورهای ایالات متحده و ژاپن، فعالانه در حال گسترش ساختمان شبکه 28 گیگاهرتز خود بودند.

در حالی که هر دو طیف 3.5 گیگاهرتز و 28 گیگاهرتز در شبکه های 5G استفاده می شوند، برخی معتقدند که طیف موج میلی متری 28 گیگاهرتز “5G واقعی” است زیرا این طیفی است که سرعت انتقال داده بسیار بالاتری را نسبت به شبکه قبلی 4G LTE ارائه می دهد. با این حال، طیف فوق العاده بالا در مقایسه با طیف زیر 6 گیگاهرتز دارای محدوده کمبود است و همراه با آنها برای پوشش امن استفاده می شود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/south-korea-cancels-5g-28ghz-spectrum-allocation-to-telcos-due-to-lack-of-spending/#ftag=RSSbaffb68این حرکت بی‌سابقه باعث می‌شود KT و LG Uplus حق خود را برای استفاده از طیف ۲۸ گیگاهرتزی که در حراجی در سال ۲۰۱۸ به دست آوردند، از دست بدهند.

skt-1-2gbps-lte.jpg

مامان

در سال 2019، دولت کره جنوبی و شرکت‌های مخابراتی محلی درباره استقرار شبکه‌های 5G در آوریل همان سال بسیار صحبت کردند و ادعا کردند که در آن زمان اولین راه‌اندازی در جهان بود. اما هزینه در شبکه های 5G از طریق مخابرات محلی به تدریج در طول سال ها کاهش یافت. شرکت های مخابراتی به کمبود تقاضا برای استفاده در طیف 28 گیگاهرتز اشاره کردند و ادعا کردند که بازار هنوز باز نشده است.

این وزارتخانه در بیانیه روز جمعه خود گفت که دولت به طور مداوم این سه اپراتور را تشویق کرده است که ایستگاه های رادیویی بیشتری برای فرکانس 28 گیگاهرتز بسازند، اما این شرکت ها از رعایت آنها کوتاهی کرده اند. این وزارتخانه در توبیخ خود گفت که اپراتورها حتی نتوانستند حداقل تعداد ایستگاه های رادیویی 28 گیگاهرتز را بسازند و هیچ گوشی هوشمندی که از این طیف پشتیبانی می کند به مصرف کنندگان ارائه نکردند.

همچنین گفت که اپراتورهای جدید را برای ورود به این بخش تشویق می‌کند، در حالی که از طریق سیاست‌های مختلف مانند اعطای حقوق طیف به تنها یک اپراتور، رقابت بیشتر بین شرکت‌های مخابراتی موجود را تشویق می‌کند.

در بازبینی این وزارتخانه که در آوریل اوایل سال جاری انجام شد، همه اپراتورها حداقل مورد نیاز برای طیف 3.5 گیگاهرتز را پاس کردند اما همه برای طیف 28 گیگاهرتز شکست خوردند.

دولت کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که به دلیل عدم سرمایه گذاری آنها در این بخش، طیفی را که به شرکت های مخابراتی محلی برای استقرار 5G اختصاص داده شده بود، لغو خواهد کرد.