سود SK Hynix از رکود در بازار تراشه های حافظه کاهش یافت

در سه ماهه سوم، این شرکت شاهد کاهش عرضه مشتریان رایانه های شخصی و گوشی های هوشمند خود بود.

با این حال، در حالی که مشتریان سرور آن نیز تراشه‌های کمتری را در طول سه ماهه خریداری کردند، SK Hynix خاطرنشان کرد که انتظار می‌رود این بخش در میان مدت و بلندمدت از ارائه‌دهندگان خدمات ابری «هایپراسکالر» __ که به طور گسترده ظرفیت‌های محاسباتی داده‌های خود را مقیاس‌پذیر می‌کنند، رشد کند. مراکز

این سازنده تراشه کره جنوبی اعلام کرد که قصد دارد تا سال آینده بر روی تراشه های سطح بالا مانند تراشه های NAND 238 لایه و DRAM 10 نانومتری خود تمرکز کند تا از حاشیه های خود محافظت کند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/sk-hynixs-profit-nosedives-from-the-downturn-in-memory-chip-market/#ftag=RSSbaffb68

همچنین انتظار می‌رود کاهش سود غول فناوری کره‌جنوبی به دلیل تقاضای کم برای تراشه‌های حافظه توسط تحلیلگران پس از سال‌ها تقاضای بالا در طول همه‌گیری باشد.

SK Hynix گفت که در بحبوحه بدتر شدن اقتصاد جهانی، تقاضای کمی برای تراشه های حافظه DRAM و NAND خود را تجربه کرده است.

SK Hynix سازنده تراشه کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که در سه ماهه سوم 10.98 تریلیون وون درآمد و 1.65 تریلیون وون درآمد عملیاتی داشته است.

figure-1-sk-hynix-شروع-تولید انبوه-1anm-dram-using-euv-equipment.jpg

درآمد نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش یافت اما درآمد عملیاتی در مدت مشابه 60 درصد کاهش یافت.

اوایل این ماه، هموطن سامسونگ اعلام کرد که انتظار دارد سود عملیاتی آن نسبت به سال گذشته 31.73 درصد کاهش یابد که اولین کاهش سود آن در نزدیک به سه سال گذشته است.

تقاضا برای تراشه های حافظه به دلیل بدتر شدن اقتصاد جهانی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. تصویر: SK Hynix

SK Hynix اعلام کرد که قصد دارد در سال آینده بیش از 50 درصد از آنچه که در ابتدا برنامه ریزی کرده بود، هزینه های خود را برای تاسیسات تراشه کاهش دهد.