رایانش ابری در حال رونق است، اما اینها چالش هایی هستند که در پیش رو دارند

هویت می‌گوید وابستگی‌های شخص ثالث و چهارم در سرویس‌های ابری، آسیب‌پذیری‌ها و «نقاط کور» بیشتری ایجاد می‌کنند که می‌توانند توسط هکرها مورد سوء استفاده قرار گیرند. او هشدار می دهد که باید قبل از تبدیل شدن به یک موضوع بزرگ و غیرقابل مدیریت، این موارد شناسایی و به آنها رسیدگی شود.

کارگران فنی که روی میز کامپیوتر خم شده اند و دوستانه گپ می زنند

تصویر: Hinterhaus Productions/GETTY

لیزا هنگان، مدیر ارشد دیجیتال جهانی در KPMG International، می‌گوید این تغییر فرصت‌های قابل‌توجهی را برای مهندسان نرم‌افزار، دانشمندان داده و سایر کارکنان فن‌آوری ماهر در ۱۲ ماه آینده و پس از آن، صرف‌نظر از اینکه در اقتصاد اتفاق می‌افتد، ارائه می‌دهد.

همچنین: محاسبات ابری در حال تکامل است: در ادامه به کجا می‌رود

بدافزارها و باج‌افزارها به تکامل خود ادامه می‌دهند و با شناسایی تکنیک‌های جدید و بردارهای حمله توسط هکرها، شرکت‌ها می‌بینند که هر اینچ از دفاع‌های فناوری اطلاعات آنها توسط عوامل مخرب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین: رایانش ابری غالب است. اما امنیت اکنون بزرگترین چالش است

کمبود کارکنان امنیت سایبری – که با چالش دوگانه تقاضای شدید و نرخ بالای استرس و فرسودگی ناشی از فرسودگی شغلی مواجه است – در سال گذشته به شدت شدید شده است.

Heneghan به ZDNET می‌گوید: «سطح بالایی از وابستگی متقابل بین فناوری‌های داده جدید – برای مثال، یادگیری ماشین یا پردازش زبان طبیعی – و پلت‌فرم‌های ابری به‌ویژه برای سازمان‌های فناوری قدیمی چالش‌برانگیز است.

پذیرش ابر کند نمی شود، اما این بدان معنا نیست که سال 2023 سال آسانی برای کاربران خدمات محاسباتی درخواستی خواهد بود.

هویت می‌گوید رهبران باید تصمیمات معماری را بر اساس اینکه چه محیطی و کدام نوع زیرساخت مناسب‌تر است، اتخاذ کنند، نه یک رویکرد غیرمنتظره، «شکاف و جایگزین». او می‌گوید: «در صورت انجام مناسب، مزایای مدرن‌سازی می‌تواند به افزایش چابکی، امنیت، مقیاس‌پذیری بر اساس تقاضا و صرفه‌جویی در هزینه در طول زمان منجر شود».

Heneghan می‌گوید، ممکن است شرکت‌ها برای ارتقای مهارت تیم‌های برنامه سازمانی موجود مشکل پیدا کنند. در عوض، آنها ممکن است نیاز داشته باشند که گروه‌هایی را که او می‌گوید «کاملاً جدید» از استعدادهایی که به سختی استخدام می‌شوند، پیدا کنند. این شاید تعجب آور نباشد: طبق گزارش جهانی فناوری KPMG، کمبود استعداد همچنان مانع شماره یک سازمان ها برای پذیرش فناوری دیجیتال است.

هویت می‌گوید ظهور ابر هیبریدی با ایجاد نقاط ورودی بالقوه بیشتر برای کدهای مخرب و تهدیدهای مشابه، چالش‌های خاصی را برای امنیت ایجاد کرده است. هویت به ZDNET می‌گوید: «با پیچیده‌تر شدن زیرساخت‌های دیجیتال، کسب‌وکارها باید از قربانی شدن به «Frankencloud» اجتناب کنند – محیطی که پیمایش آن دشوار است و امنیت آن تقریباً غیرممکن است.

از آنجایی که سازمان‌ها از رویکرد ابر ترکیبی استقبال می‌کنند، باید هوشیار بمانند. با اطمینان از داشتن رویکردی جامع به امنیت و دید واضحی از داده‌های موجود در کل زیرساخت ابر ترکیبی، سازمان‌ها بهتر می‌توانند از خطرات جلوگیری کنند.»

دیوید هویت، مدیر پلتفرم ابری در آی‌بی‌ام می‌گوید: «هرجا که داده‌ها بروند، بازیگران بد حتماً دنبال خواهند شد.

تخصص فنی مورد نیاز برای پشتیبانی از پذیرش سریع ابر چیزی است که مدیران استخدام باید در حین ورود به سال 2023 درباره آن فکر کنند – به ویژه وقتی سیستم های قدیمی منقضی می شوند و پلت فرم های جدید و موجود به هم متصل می شوند.

اما حتی ابر نیز در برابر اثرات یک رکود اقتصادی آسیب ناپذیر نیست. گارتنر انتظار دارد که خدمات زیرساخت اپلیکیشن ابری (PaaS) و نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) بیشترین تاثیرات تورم را در 12 ماه آینده ببینند. باز هم، این تا حدی به دلیل چالش های کارکنان است. برای توسعه برنامه‌های کاربردی مدرن SaaS به کارکنانی با دستمزد بالاتر و ماهرتر نیاز است، بنابراین سازمان‌ها با کاهش استخدام برای کنترل هزینه‌ها، با چالش مواجه خواهند شد. سید ناگ نوشت، معاون تحلیلگر در گارتنر.

مدیریت صحیح ریسک‌ها به رهبری توانمند فناوری اطلاعات نیاز دارد که در فرآیندهای تصمیم‌گیری استراتژیک حرفی برای گفتن داشته باشد – چیزی که ممکن است فرض کنید یک امر مسلم است، اما همچنان یک شکایت در بین رهبران فناوری است.

در ضمن مشاور گزارش فناوری جهانی 2022 KPMG دریافتند که از هر 10 کسب‌وکار، 9 کسب‌وکار پذیرش سیستم‌های ابری را «پیشرفته» می‌دانند و تقریباً سه چهارم (73 درصد) در حال انتقال بارهای کاری استراتژیک به ابر هستند. رایانش ابری اکنون به عنوان یک ستون اساسی فناوری برای بسیاری از مشاغل دیده می شود.

این به این دلیل است که به نظر می رسد رهبران فناوری اطلاعات و کسب و کار بالاخره متوجه این واقعیت شده اند که امنیت سایبری باید در هر تصمیم تجاری گنجانده شود، به ویژه اکنون که بسیاری از کارهای روزمره آنها در خارج از محل توسط تیم های توزیع شده انجام می شود.

ببینید: امنیت ابری: پنج موردی که برای درست کردن نیاز دارید

“سازمان ها فقط می توانند آنچه را که دارند خرج کنند. با توجه به اینکه ابر همچنان بزرگترین بخش از هزینه های فناوری اطلاعات و رشد متناسب بودجه است، در صورت کاهش بودجه کلی فناوری اطلاعات، هزینه های ابری ممکن است کاهش یابد.”

بر اساس گزارش اخیر تحلیلگر فناوری گارتنر، پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های مصرف‌کننده در سراسر جهان برای خدمات ابری عمومی با رشد 20.7 درصدی به 591.8 میلیارد دلار در سال 2023، از 490.3 میلیارد دلار در سال 2022 افزایش یابد. این در مقایسه با پیش‌بینی رشد 18.8 درصدی برای سال 2022 است.

“برای مشاغل، به این معنی است [positioning] خود را به عنوان محل کار متقاعد کننده ای معرفی می کنند که فرصت ها و مزایای توسعه در دسترس را شناسایی کرده و به طور واضح با آنها ارتباط برقرار می کنند.”


منبع: https://www.zdnet.com/article/cloud-computing-is-booming-but-these-are-the-challenges-that-lie-ahead/#ftag=RSSbaffb68

صرف نظر از این، چشم انداز متخصصان ابر و دیگر متخصصان در سال 2023 در حال حاضر خوش بینانه است.

Heneghan می‌گوید: «از آنجایی که کسب‌وکارها به درک ارزش و ضرورت سرمایه‌گذاری در فضای ابری ادامه می‌دهند، پیش‌بینی می‌شود که مشاغل در این بخش مانند هر شغل مهم فناوری در سال 2023 ضد رکود باشد.