از مواد غذایی خود بیشترین بهره را ببرید: چگونه از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری کنیم

کمپوست سازی یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از ریختن زباله‌های غذایی خانوار شما به محل دفن زباله است. اگر شهر شما خدمات کمپوست سازی دارد، همیشه ایده خوبی است که از مزایای آن برای کاهش ردپای کربن و حمایت از تلاش استفاده کنید. با توجه به اینکه تنها 4 درصد از زباله ها از آنها کمپوست شده است 63 میلیون تن از ضایعات غذایی جمع آوری شده در سال 2018، به جرات می توان گفت که کمپوست هنوز جایی برای رشد دارد.

تولید زباله جامد شهری Uur سرانه افزایش یافته است تقریبا دو برابر بیشتر از دهه 1960 یک سوم مواد غذایی در سطح خرده‌فروشی و مصرف‌کننده به زباله تبدیل می‌شود که بیش از 55 درصد آن به محل‌های دفن زباله فرستاده می‌شود، در حالی که بقیه مسیرهای مدیریت مواد غذایی مانند احتراق، کمپوست، اهدا و کاربرد زمین را پیدا می‌کنند.

برنامه ریزی وعده غذایی واقعاً همه این مسائل را حل نمی کند. در حالی که من همیشه آشپزی را دوست داشتم و هنوز هم دوست دارم، متوجه شده ام که درست کردن وعده های غذایی کامل از ابتدا چندین بار در روز هر روز در هفته چیزی نیست که بتوانم بدون انجام کار دیگری برای فرزندانم مدیریت کنم. در نتیجه، عادات خریدم را تغییر دادم تا گزینه‌های راحت‌تری را در نظر بگیرم که با زندگی پرمشغله‌ام سازگاری بیشتری داشته باشد.

راهنمایی سریع:

  • برای راحتی خرید کنید: به‌جای انتخاب ترکیب سالاد تازه، سبزیجات دیگری مانند گوجه‌فرنگی، آووکادو و کلم بروکلی یا سبزیجات یخ‌زده می‌خرم که به این سرعت خوب نمی‌شوند.
  • آنچه می توانید برنامه ریزی کنید: به جای برنامه ریزی برای وعده های غذایی و پخت و پز در آخر هفته برای کل هفته پیش رو، هنگام تهیه لیست خریدم به غذاهای باقی مانده تکیه می کنم. بنابراین شاید یک بسته بزرگتر از گوشت چرخ کرده را برای اسپاگتی بپزم، اما نیمی از آن را برای تاکو در شب بعد بگذارم و غذای بعدی را آسان تر و سریع تر می کنم.
  • آنچه را که دوست دارید بخرید: جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی به این معنی نیست که از خرید همه چیزهایی که دوست دارید صرف نظر کنید. فقط کمتر بخر اگر سیب دوست دارید اما در نهایت نیمی از کیسه را وقتی نخورده دور می اندازید، سعی کنید به جای یک کیسه کامل، دو یا سه سیب بخرید.

ضایعات مواد غذایی یک موضوع زیست محیطی و مالی است. در حالی که گرسنگی شدید یک مشکل است در بسیاری از کشورهای جهان، برخی دیگر یک سوم مواد غذایی خود را در سطل زباله می ریزند. شخصاً هر زمان که غذای کاملاً خوب را بیرون می‌ریزم، احساس می‌کنم در برنامه‌ریزی و سازماندهی هفته‌ام شکست خورده‌ام، و این در ترکیب با اثرات زیست محیطی به من انگیزه داده تا عاداتم را تغییر دهم.

ما معمولاً با فکر کردن به اینکه در هفته آینده چه چیزی بپزیم و بخوریم، برنامه ریزی مواد غذایی خود را شروع می کنیم. این فرآیند به طور ایده آل در خانه اتفاق می افتد، اما همچنین زمانی اتفاق می افتد که ما در فروشگاه هستیم. شاید در حال قدم زدن در راهروی محصولات هستید و تصمیم می‌گیرید که هفته آینده فوق‌العاده سالم باشید و چندین کیسه مخلوط سالاد بخرید، اما در روزهای بعد زندگی اتفاق می‌افتد و بعد از آن متوجه می‌شوید که غذای دست نخورده را دور می‌ریزید. .

سبزیجات فاسد در سطل زباله آشپزخانه انباشته شده اند.

Fevziie Ryman از طریق iStock/Getty Images Plus

مانند بسیاری از والدین دیگر در ایالات متحده، ما روستای لازم برای بزرگ کردن بچه ها را نداریم، بنابراین همه چیز به عهده من و شوهرم است. غذا در یخچال خراب می شود زیرا آن را فراموش کرده بودیم یا خیلی سرمان شلوغ بود و وقت نداشتیم قبل از حمام و خواب بچه ها آن را بپزیم. بنابراین راحتی سفارش دادن چیزی اغلب برنده است.

و این فقط با تولید اتفاق نمی افتد. 30 درصد از کل از دست دادن غذا در سال 2010 شامل گوشت، مرغ و ماهی بود. این اقلام به‌طور بدنام گران‌ترین گروه غذایی در رژیم غذایی آمریکا را تشکیل می‌دهند. بنابراین ضایعات مواد غذایی فقط یک مشکل زیست محیطی نیست. این یک مشکل مالی نیز هست، که شخصاً همه ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

راهنمایی سریع:

  • منجمد بخرید: آیا برخی از محصولات منجمد را می دانستید؟ می تواند حاوی مواد مغذی بیشتری باشد، ویتامین C بیشتری نسبت به ویتامین های موجود در راهروی محصولات دوست دارید؟ محصول در اوج رسیدگی چیده شده و قبل از شروع به تجزیه منجمد می شود. بعلاوه، محصولات یخ زده قبل از خراب شدن بیشتر دوام می آورند.
  • آن را داخل فریزر بیندازید: به جای سطل زباله، کیسه اسفناج شما می تواند خانه جدیدی در فریزر شما پیدا کند تا از آن برای اسموتی ها یا دستور العمل هایی که نیاز به اسفناج منجمد دارند استفاده کنید. این مورد در مورد بیشتر میوه ها و بسیاری از سبزیجات نیز صادق است.
  • آن را نخرید: اگر به طور مداوم همان اقلام را دست نخورده پرت می کنید، به خود اجازه دهید آنها را نخرید یا بسته های کوچکتر را خریداری کنید. آن پول را برای چیزی که واقعاً مصرف می کنید یا از آن لذت خواهید برد، پس انداز کنید.

همه اینها به اندازه کافی آسان به نظر می رسد، اما تفاوتی واقعی در زندگی من، سلامت روانی و مقدار غذایی که هدر می رود ایجاد می کند.

شخصی با شلوار جین در حال پرتاب هویج به سطل زباله آشپزخانه.

آندری پاپوف از طریق iStock/Getty Images Plus

همچنین: چگونه یک بودجه خواربار تهیه کنیم

عادات مختلف خرید ممکن است به معنای خرید مواد غذایی با در نظر گرفتن راحتی باشد، اما شما می توانید این کار را بدون از دست دادن سلامتی انجام دهید.

اگر چه تولید بیش از حد یکی از مشکلات اصلی ضایعات مواد غذایی در ایالات متحده است، همچنین این مسئله وجود دارد مصرف گرایی. به گفته انجمن روانشناسی آمریکا، مصرف کنندگان تا حدی ناشی از خواسته های دائمی در مورد خودکنترلی ما هستند. توجه ما به همه جهات کشیده شده و به سمت خرید چیزهایی که به آنها نیاز نداریم جلب می شود، از جمله مواد غذایی مختلف که در نهایت نخورده می مانند.

نمای بالای سر از ضایعات میوه و سبزیجات در یک ظرف لعابی سفید برای کمپوست.

جنی دتریک/گتی ایماژ

با خواندن این مطلب، ممکن است متوجه شوید که چگونه سهواً در آن آمار مشارکت داشته‌اید. شاید آن کیسه‌های اسفناج یا آن مرغ کهنه‌ای که خورده نشده به ذهن بیاید.

اگر به باغی دسترسی دارید و می‌خواهید خودتان کمپوست بسازید، می‌توانید غذاهای نخورده را مستقیماً در سطلی که هر چند روز یک بار آن را در یک منطقه مشخص از باغ خالی می‌کنید، بریزید.

همچنین: من صورتحساب استریم خود را نصف کردم و شما هم می توانید

چگونه از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری کنیم

ضایعات غذایی شامل هر غذایی است که مصرف نشده است: باقی مانده غذا در بشقاب شما، غذای آماده نخورده و غذاهای نپخته تاریخ مصرف گذشته. در خانه‌های شخصی، در فروشگاه‌های خرده‌فروشی که مواد غذایی می‌فروشند، و در رستوران‌ها و کافه‌تری‌ها اتفاق می‌افتد.

آیا کمپوست به ضایعات مواد غذایی کمک می کند؟

اگر بدون توجه به اینکه یک هفته بعد به سطل زباله می‌روند به خرید مواد غذایی ادامه می‌دهیم، تقاضا برای آن مواد غذایی را حفظ می‌کنیم و عرضه‌کنندگان نیز همان اندازه ردپای کربن را حفظ می‌کنند. اگرچه این مشکل باید ابتدا توسط آن تامین کنندگان حل شود، ما کنترل داریم که چه چیزهایی را نخریم و چگونه غذاهایی را که خورده نمی شوند مدیریت کنیم.

در حالی که اکثر ضایعات مواد غذایی را می توان کمپوست کرد، برخی از انواع مواد غذایی وجود دارد که می خواهید آنها را از سطل کمپوست دور نگه دارید: به عنوان مثال، گوشت های نپخته می توانند حاوی باکتری هایی مانند E. coli باشند که می توانند در سطل و توده های کمپوست شما رشد کنند و این کار را آسان می کند. آلودگی متقابل رخ دهد و شما یا اعضای خانواده را بیمار کند. گوشت همچنین می تواند حیوانات ناخواسته را به توده کمپوست شما بکشاند، بنابراین آن را به کمپوست خود اضافه نکنید. بسیاری از خدمات کمپوست شهری، ضایعات و استخوان های گوشت را می پذیرند، بنابراین نیازهای شهر خود را بررسی کنید.

آیا اپلیکیشنی برای مبارزه با ضایعات مواد غذایی وجود دارد؟

میوه های فاسد و پوسیده در زمینه سیاه

کلودیا توتیر/گتی ایماژ

داشتن یک سرویس کیت غذا، حدس و گمان را در مورد اینکه چه چیزی برای شام درست کنم، از بین می برد، و من را تنها در مورد مواد غذایی برای صبحانه، ناهار، و میان وعده ها نگران می کند، اما ما را با دستور العمل های جدید و ضایعات کمتر مواد غذایی نیز باز می کند. از آنجایی که ما دقیقاً آنچه را که برای هر دستور غذا نیاز داریم دریافت می کنیم، به ندرت مواد غذایی کیت غذا را دور می اندازیم. اگر در یک دستور غذا مقداری از سبزیجات مورد نیاز است که بچه‌های من نمی‌خورند، می‌دانم که می‌توانم آن‌ها را به سادگی مخلوط کرده و به سس یا سوپ اضافه کنم.

اگر ذکر کیت های غذا باعث می شود کیف پول شما به هم بخورد، نگران نباشید. کیت های غذای مقرون به صرفه ای وجود دارد که در واقع می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه و کاهش ضایعات غذا کمک کند.

نخریدن مواد غذایی که دائماً در خانه شما هدر می رود، ردپای کربن شما را کاهش می دهد و همچنین در هزینه شما صرفه جویی می کند.

نمونه هایی از ضایعات مواد غذایی چیست؟

من واقعا عاشق آشپزی و غذا دادن به خانواده ام با غذاهای کامل هستم، اما به چیزی راحت نیاز داشتم، و درست کردن ماک و پنیر جعبه ای هر شب باعث کاهش آن نمی شد. به همین دلیل شروع به استفاده کردم EveryPlate. این یک سرویس تحویل وعده غذایی مقرون به صرفه و مناسب برای خانواده است که مواد لازم برای پنج دستور غذا در هفته را برای ما ارسال می کند، هر یک برای چهار نفر. از آنجایی که من و شریکم سه بچه زیر شش سال داریم، خوب است و گاهی اوقات برای یک ناهار دو نفره غذای کافی برای ما باقی می‌ماند.

البنابراین: خدمات تحویل غذا که از 5 دلار در هر وعده شروع می شود

اینجا جایی است که یک فریزر برای جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی نجات بخش است، اما شما نمی توانید همه چیز را منجمد کنید و به خرید چیزهایی که نمی خورید ادامه دهید.

تنها در ایالات متحده، 31 درصد از مواد غذایی موجود در سطح خرده فروشی و مصرف کننده به هدر رفت در سال 2010. ارزش این ضایعات در آن زمان حدود 161 میلیارد دلار بود.

اما با توجه به اینکه تقریباً یک سوم غذای ما مستقیماً به سطل زباله می رود، چگونه می توانیم از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری کنیم؟

همچنین: چگونه با خرید آنلاین صورتحساب مواد غذایی خود را کاهش دهیم

غذاهایی که بیشتر در خانه من بد می شوند سبزیجات و مرغ هستند. چیزهایی مانند کدو سبز، هویج، فلفل و پیاز به سرعت در سطل زباله جای خود را می گیرند و هفته بعد با همان اقلام جایگزین می شوند. با گذشت زمان، یاد گرفتم که آنها را نخرم، مگر اینکه برنامه‌ای روشن برای دستور پختی داشته باشم که آنها را می‌خرم و آنهایی را که می‌خرم جمع می‌کنم و وقتی می‌بینم که استفاده نمی‌شوند، آنها را با سس یا سوپ مخلوط می‌کنم.

راهنمایی سریع:

  • تنظیم یادآورها: تاریخ انقضا را بررسی کنید و برای چیزهایی که واقعاً می خواهید استفاده کنید قبل از خراب شدن، یادآوری هایی را روی تلفن خود تنظیم کنید.
  • با گوشتی که بد می شود چه کنیم: در حین آشپزی شروع به دو برابر شدن کردم. متوجه شده‌ام که اگر گوشت‌ها پخته شده باشند، احتمال دور انداختن آن‌ها کمتر است، زیرا تا آن زمان اضافه کردن آنها به غذا آسان‌تر است. اگر قرار است مقداری از مرغ در یخچال خراب شود اما آن شب دارم همبرگر می‌پزم، همبرگرها را درست می‌کنم و هم‌زمان مرغ را در تابه‌ای جداگانه می‌پزم. سپس فقط مرغ پخته شده را در فریزر قرار دهید تا به سالاد یا سایر وعده های غذایی اضافه شود و من مجبور نیستم هفته آینده مرغ جدید بخرم.
  • با این سبزیجات نخورده اضافی چه کنیم: فقط کافی است آنها را برش داده و با مقداری چاشنی در فر تفت دهید و سپس همه را با هم مخلوط کنید. این یک سس خوشمزه و غلیظ کننده سوپ است، اما همچنین راهی برای استفاده از سبزیجات اضافی در سس ماکارونی برای بچه ها می شود. به علاوه، می توانید این مخلوط را فریز کنید.
  • گرفتن خلاق: اگر چیزی در یخچال یا انباری شما در شرف خراب شدن است، دستور پختی را که شامل آن است، جستجو کنید. شاید بتوانید آن ماده را در یک قابلمه بریزید یا با آن مخلوط دنباله دار خود را درست کنید.

من اینجا نیستم که به انگشت اشاره کنم یا قضاوت کنم، من هم بخشی از این مشکل بوده ام. مثل این است که تصمیم می‌گیریم در سفر بین فروشگاه و سطل زباله، به‌طور موقت غذا را بدون کرایه در یخچالمان بگذاریم و پولی را که به سختی به دست آورده‌ایم دور بریزیم. اما زمان آن است که بخشی از راه حل شوید.

کیت های غذا اغلب با نگرانی های زیست محیطی خاص خود با افزایش بسته بندی پلاستیکی همراه هستند، اما مطالعات اخیر نشان می دهد که کیت های وعده غذایی در واقع ردپای کربن کمتری نسبت به وعده های غذایی بقالی بر جای می گذارند.

راهنمایی سریع:

  • خرید در اطراف: به دنبال بهترین سرویس کیت غذا متناسب با بودجه خود باشید. برای اشتراک EveryPlate ما، هزینه پنج وعده غذایی در هر وعده حدود 112 دلار در هفته است که بسیار کمتر از غذا خوردن در بیرون از خانه است. این یکی از راه هایی است که ما به طور موثر هم هزینه های مواد غذایی و هم ضایعات مواد غذایی خود را کاهش داده ایم.
  • تیاز کوپن ها و پیشنهادات مشتریان جدید استفاده کنید: جعبه اول ما کمتر از 50 دلار قیمت داشت و چند جعبه بعدی 20٪ تخفیف داشتند. بسیاری دیگر نیز معاملاتی را برای پیوستن به خدمات خود ارائه می دهند.

مواد، جزوه و جعبه کیت غذای هوم سرآشپز.

CNET

سوالات متداول

چرا ضایعات مواد غذایی مشکل ساز است؟

مشخص کنید که هر ماه چه چیزی در سطل زباله شما قرار می گیرد. آیا کیسه های باز نشده مخلوط بهار پژمرده است یا یک چهارم بسته پنیر؟ این اولین قدم اساسی برای جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی در خانه شما است: بدانید از چه چیزی استفاده نمی کنید تا بدانید چه چیزی را از خرید خودداری کنید — اما گفتن آن آسان تر از انجام دادن است.

برنامه های تلفن همراه با هدف جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی وجود دارد. در اینجا چند مورد در سطوح مصرف کننده، خرده فروشی و تامین کننده آورده شده است:

  • اولیو: این برنامه به شما کمک می‌کند به‌جای دور ریختن غذا، با دیگرانی که به‌دنبال اشتراک‌گذاری مواد غذایی از خانه‌شان هستند، ارتباط برقرار کنید. از کالایی که نمی خورید عکس بگیرید و مکان تحویل را تعیین کنید. ایده این است که دیگرانی که فهرست‌ها را جستجو می‌کنند با شما ارتباط برقرار می‌کنند و تبادل غذای رایگان اقلام را از محل دفن زباله نجات می‌دهد.
  • برای رفتن خیلی خوبه: شما را به رستوران‌ها، نانوایی‌ها و برخی فروشگاه‌های خرده‌فروشی مختلف متصل می‌کند که غذاهایی را که در حال انقضا هستند یا هدر می‌روند ارائه می‌دهند و به شما اجازه می‌دهد آنها را با قیمتی بسیار با تخفیف خریداری کنید.
  • بازار نامناسب: متأسفانه بسیاری از مواد غذایی که در بخش کشاورزی و خرده فروشی هدر می روند به دلیل جذابیت کافی برای فروش در محل دفن زباله ها قرار می گیرند. Misfits Market محصولات ارگانیک را با عیوب جزئی که کیفیت غذا را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند تا 40 درصد کمتر از فروشگاه‌های مواد غذایی به فروش می‌رساند، بنابراین دور ریخته نمی‌شود.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/get-the-most-out-of-your-groceries-how-to-prevent-food-waste/#ftag=RSSbaffb68