دستی اولیه آیفون 14: دوربین جایی است که همه اکشن ها در آن قرار دارند

وقتی روی آن عکس زوم می کنم، تقریباً در هر قسمت از آن جزئیات زیادی وجود دارد. اگر تعجب می کنید نام او Emoji است.

بیشتر در راه است…

آیفون 14 روی لبه ایستاده بود و عدم وجود شیار سیم کارت را نشان می داد

بولداگ روی پتو با صورت نرم و لطیفش با جزئیات بالا

جیسون سیپریانی/ZDNET

یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی جدید با سنسور بزرگتر وجود دارد که از موتور Photonic جدید اپل برای عملکرد بهتر استفاده می کند. اپل قول بهبود عملکرد موتور در نور کم و افزودن یک حالت اکشن جدید برای فیلم برداری را داده است.

همچنین: آیفون 14 پرو: سنسور دوربین جدید عظیم، همان انتقال آهسته Lightning

اگر بازدید کردید ابزار مقایسه اپلبا قرار دادن آیفون 13 در مقابل آیفون 14، متوجه خواهید شد که آنها از همان پردازنده A15 Bionic استفاده می کنند. این اولین باری است که اپل از پردازنده نسل قبلی در مدل جدید آیفون استفاده می‌کند و سازنده آیفون بر عملکردی که A15 Bionic برای آیفون 13 ارائه کرده است، تکیه کرده است.

چند روز اول با یک آیفون جدید معمولاً پر از انتظار برای همگام سازی تمام داده های شخصی من با تلفن است، و این دقیقاً همان چیزی است که تجربه من تا اینجا از آیفون 14 بوده است، بنابراین من قضاوت نمی کنم. در عملکرد کاملا هنوز. می توانم این را بگویم، هرچند، من متوجه هیچ بخش یا نمونه ای نشده ام که آیفون 14 کندتر از آیفون 13 پرو مکس من باشد.

منفی

  • نبود سینی سیم کارت برای برخی مشکل ساز خواهد بود

برای واضح تر بودن، تفاوت جزئی بین A15 Bionic که در آیفون 14 استفاده می شود وجود دارد. این پردازنده گرافیکی پنج هسته ای دارد، برخلاف چهار هسته ای در نسخه 13 آیفون. اپل می گوید که هسته اضافی تقریباً 18 درصد عملکرد GPU را برای آیفون 14 افزایش می دهد.

در مورد دوربین اصلی، من چند عکس گرفته‌ام و به نظر می‌رسد که عکس‌های کمی واضح‌تر از آیفون 13 می‌گیرد. این یک عکس پرتره سریع است که شب گذشته از سگم گرفتم، زیرا سگ‌های خواب همیشه سوژه‌های فوق‌العاده‌ای می‌سازند. تست دوربین جدید

همچنین: آیفون 13 در مقابل آیفون 14: آیا باید ارتقا دهید؟

هنگامی که فعال باشد، حالت Action ویدیوی ضبط شده شما را به روشی مشابه دوربین های GoPro تثبیت می کند. شما می خواهید از حالت جدید در خارج از منزل یا حداقل در منطقه ای با نور زیاد استفاده کنید. من چند دویدن تصادفی در اطراف خانه و حیاط خلوت خود انجام داده ام و می توانم تأیید کنم، حالت Action در واقع ویدیوی آیفون را صاف و پایدار نگه می دارد.

همچنین: در اینجا نحوه استفاده حداکثری از صفحه قفل جدید آیفون خود آورده شده است

دیگر تفاوت‌های داخلی بین دو نسل شامل افزایش حافظه است که از 4 گیگابایت در آیفون 13 به 6 گیگابایت در آیفون 14 می‌رسد. این حافظه اضافه به باز نگه داشتن برنامه‌ها و برگه‌ها در حافظه برای مدت طولانی‌تر کمک می‌کند و به طور کلی چند کار را بهبود می‌بخشد.

iPhone-14-4

جیسون سیپریانی/ZDNET

احتمالاً هفته آینده بررسی کاملی از آیفون 14 خواهم داشت، اما در عین حال، اگر از یک آیفون چند سال (یا بیشتر) قدمت داشته باشید و آیفون 14 معیارهای اندازه و بودجه شما را برآورده کند، این مطمئناً یک ارتقاء بزرگ برای شما خواهد بود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/iphone-14-early-hands-on-the-camera-is-where-all-the-action-is/#ftag=RSSbaffb68

من معمولاً بزرگترین مدل آیفون را برای عمر باتری اضافی انتخاب می‌کنم، که امسال برای کسانی که مدل Pro نمی‌خواهند، حالا که آیفون 14 پلاس 6.7 اینچی وجود دارد، گزینه‌ای خواهد بود.

کل سری آیفون 14 فاقد سینی سیم کارت است. اپل در حال استفاده از چیزی است که eSIM نامیده می شود، یا یک نسخه دیجیتالی از کارت پلاستیکی کوچکی که همه ما بین گوشی ها جابجا کرده ایم. در طول راه اندازی اولیه آیفون 14، از من پرسیده شد که آیا می خواهم شماره تلفن فعلی خود را از آیفون 13 پرو مکس شخصی خود به آیفون 14 منتقل کنم یا خیر. به خاطر داشته باشید، قبل از روشن کردن آیفون 14 و ورود با اپل آیدی خود به سیستم وارد شوید. ، هیچ راهی برای آیفون 14 وجود نداشت که بداند من کدام شماره تلفن را دارم یا به آن اختصاص داده می شود.

قرار است عمر باتری کمی بهتر شود و آیفون 14 یک ساعت بیشتر پخش ویدیو را به دست آورد. حتی با وجود اینکه واحد بررسی آیفون 14 من در حال همگام‌سازی بوده و تقریباً دائماً در حال استفاده است، من هنوز نیازی به شارژ باتری قبل از پایان روز نداشته‌ام. باز هم، اوایل است، بنابراین من از قضاوت نهایی خودداری می کنم – اما به نظر امیدوارکننده است!

طرفداران

  • دوربین بهبود یافته
  • هنوز هم عملکرد قوی دارد
  • عمر باتری ثابت به نظر می رسد

می‌توانید انتظار داشته باشید که ویژگی‌های بیشتری در آیفون 14 فعال شود. برای مثال، ویژگی جدید Emergency SOS از طریق ماهواره، هنوز در دسترس نیست. قرار است این سرویس در ماه نوامبر فعال شود و تا دو سال آینده یک سرویس رایگان باقی بماند. قیمت بعد از آن مشخص نیست. Garmin خدمات مشابهی را ارائه می دهد در دستگاه‌های مستقل با برنامه‌های قیمتی از ۱۵ دلار در ماه، اما تصور می‌کنم اپل راهی برای جمع‌آوری آن در برنامه‌های Apple One خود بیابد.

آیفون 14 پشت دوربین ها را نشان می دهد

جیسون سیپریانی/ZDNET

ارتقاء دوربین

در هر دسته دو مدل وجود دارد که اپل مینی کوچکتر را کنار گذاشته و آیفون 14 پلاس را جایگزین آن کرده است. مدل پلاس در حال حاضر برای پیش‌سفارش در دسترس است، اما تا 7 اکتبر وارد بازار نمی‌شود. سپس آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس هستند که هر دو از نظر اندازه مشابه مدل‌های قبلی خود هستند.

همچنین: در اینجا نحوه کار اپراتورهای اصلی با آیفون 14 eSIM آورده شده است

محموله های سری آیفون 14 اپل اکنون به درب های مشتریان و قفسه های خرده فروشی می رسد. اپل در اوایل ماه جاری چهار مدل جدید آیفون 14 را به همراه سایر سخت افزارهای جدید در رویداد Far Out خود معرفی کرد. طبق سنت کنونی، مدل ها بین اندازه های مختلف آیفون 14 و آیفون 14 پرو تقسیم می شوند.

همچنین: باتری خراب بعد از نصب iOS 16؟ نترسید، در عوض این کار را انجام دهید

من نمی‌توانم منتظر بمانم تا بیشتر با این ویژگی بازی کنم تا ببینم واقعاً کجا برتر است و کجا کوتاه است. این واقعیت که به محیطی با نور مناسب نیاز دارد، کمی ناامیدکننده است.

کناره آیفون دیگر درگاه سیم کارت ندارد.

جیسون سیپریانی/ZDNET

عملکرد و عمر باتری

اکنون حدود 48 ساعت است که آیفون 14، 14 پرو و ​​14 پرو مکس را روی میز یا در دستان خود دارم و تقریباً در تمام این مدت از 799 دلار آیفون 14 به عنوان گوشی اصلی من، به جای گوشی پارسال آیفون 13 پرو مکس.

مشخصات فنی

پردازنده اپل A15 Bionic
نمایش دادن 6.1 اینچی Super Retina XDR
حافظه 6 گیگابایت
ذخیره سازی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت
دوربین ها 12 مگاپیکسل اصلی، 12 مگاپیکسل فوق عریض، 12 مگاپیکسل عمق واقعی
باتری تا 20 ساعت
قابلیت اتصال 802.11ax، بلوتوث 5.3، 5G (Sub6/mmWave)
سیستم عامل iOS 16
رنگ ها نیمه شب، نور ستاره، آبی، بنفش، محصول قرمز


ورود همه جانبه به سیم کارت

من جزئیات بیشتری را در مورد تغییر سیم کارت به eSIM در اینجا توضیح دادم، که به شما کمک می کند وقتی یک آیفون 14 در دست دارید شروع کنید.

پس از انتخاب اینکه می‌خواهم آیفون 14 از شماره تلفن من استفاده کند، اپل و اپراتور من در پشت صحنه جادویی انجام دادند و شماره من در کمتر از 2 دقیقه به آیفون جدید منتقل شد. واقعا تجربه آسانی بود.

بزرگترین تغییرات اپل در آیفون 14 همگی مربوط به دوربین است. اپل سیستم دوربین آیفون 14 را “سیستم دوربین دوگانه پیشرفته” می نامد، که بخشی از آن به لطف برخی ارتقاء سخت افزاری و همچنین برخی از ویژگی های نرم افزار دوربین iOS است که امسال جدید هستند.