تو وارد شدی حالا چی؟ قبل از دانشگاه چه باید کرد

در کالج، از طریق کلاس ها و رویدادها با مردم ملاقات خواهید کرد. عضویت در جامعه پردیس به شما کمک می کند تا با دانشگاه سازگار شوید. و پیوندهایی که با همکلاسی ها و دوستان ایجاد می کنید می تواند تا آخر عمر باقی بماند.

دو دانشجوی دختر با موهای مجعد طبیعی روی تخت خوابگاه کالج نشسته‌اند و تلفن‌هایشان را در دست دارند.  اتاق رنگارنگ و به هم ریخته است.

پیتر گریفیث / استون / گتی ایماژ

برخی از دانش‌آموزان با دانستن رشته خود وارد کالج می‌شوند، اما بسیاری از آنها در سال اول یا دو سال تحصیلی خود، رشته‌ای ندارند. اگر در گروه دوم قرار می گیرید، در اینجا چند استراتژی وجود دارد که به شما در تصمیم گیری کمک می کند.

شما همچنین باید مطمئن شوید که فقط محتوای عمومی را ارسال می کنید که می خواهید یک کارفرمای بالقوه در آینده آن را ببیند. محرمانه نگه داشتن پست‌هایتان احتمالاً راهی است که می‌توانید انجام دهید، مگر اینکه احساس راحتی کنید که یکی از اعضای عمومی پست شما را مشاهده کند.

14. وقت خود را با دوستان و خانواده بگذرانید.

اقامت در خارج از دانشگاه نیازمند یافتن یک آپارتمان یا خانه و احتمالاً یک هم اتاقی است. ممکن است کالج یا مدرسه شما منابعی برای راهنمایی شما داشته باشد.

7. با هم اتاقی خود در تماس باشید (در صورت وجود).

کالج فقط کلاس نیست – شما باید جایی بخوابید. قبل از ورود باید تعیین کنید که آیا در خانه، خارج از دانشگاه یا در محوطه دانشگاه زندگی خواهید کرد.

شما از تعیین مرزهای متعدد در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی سود خواهید برد.

احتمالاً یک تلفن یا تبلت دارید، اما در بیشتر موارد، این چیزی نیست که در کلاس های دانشگاه به آن نیاز دارید.

دانستن هزینه‌های خود و نحوه پرداخت هزینه‌های آن در دوران دانشگاه مهم است. قبل از رفتن به دانشگاه باید با والدین، قیم یا هر فرد دیگری که درگیر امور مالی شما است صحبت کنید.

قبل از ثبت نام، باید یک درخواست رایگان برای کمک دانشجویی فدرال یا FAFSA تکمیل کنید. اکثر کالج های سنتی و آنلاین FAFSA را می پذیرند. FAFSA منابع مالی شما را ارزیابی می کند و واجد شرایط بودن شما برای کمک مالی را تعیین می کند. شما ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی، تحصیل کار و وام باشید تا به شما در پرداخت هزینه های کالج کمک کند.

اگر لپ‌تاپ دارید، مطمئن شوید که نرم‌افزار مورد نیاز برای نوشتن مقاله، یادداشت‌برداری و انجام سایر تکالیف را دارد. بسیاری از مدارس نرم افزاری را به صورت رایگان یا با تخفیف به دانش آموزان ارائه می دهند.

پورتال آنلاین کالج شما دارای پیوندهایی به منابع پردیس، اطلاعات ثبت نام و کمک های مالی و به روز رسانی های کلی خواهد بود تا شما را در جریان قرار دهد. شما همچنین یک آدرس ایمیل کالج خواهید داشت که باید از فعال بودن آن مطمئن شوید.

خود FAFSA به صورت آنلاین در دسترس است و پر کردن آن را در دسترس و آسان می کند. اگر برای تکمیل FAFSA به کمک نیاز دارید، با دفتر کمک مالی در کالج یا دانشگاه خود تماس بگیرید.


در اینجا 16 کار شخصی، مالی و تحصیلی که باید قبل از رفتن به دانشگاه به پایان برسانید آورده شده است.

1. در مورد رشته های احتمالی تحقیق کنید و فکر کنید.

زمان هیجان انگیزی است که ممکن است کمی طاقت فرسا به نظر برسد. دانستن اینکه قبل از رفتن به دانشگاه چه کاری انجام دهید می تواند استرسی را که ممکن است در مورد شروع مدرسه احساس می کنید از بین ببرد. همچنین می تواند اطمینان حاصل کند که شما آماده، مطلع و آماده هستید تا اولین سال خود را با پای راست شروع کنید.

استراتژی های مدیریت زمان را برای استفاده موثر از ابزارهای برنامه ریزی شناسایی کنید. استراتژی‌های مختلف برای انواع مختلف کارگران و یادگیرندگان کار می‌کنند، بنابراین در هنگام بررسی گزینه‌ها به نحوه صرف وقت خود فکر کنید.

12. هر مطالعه تابستانی مورد نیاز را کامل کنید.

ممکن است اطلاعاتی در مورد تنظیم منابع آنلاین خود در جهت گیری دریافت کنید. این دستورالعمل‌ها باید دفتر مناسب در محوطه دانشگاه را برای بازدید یا مراحلی که باید برای راه‌اندازی حساب خود انجام دهید، به شما بگوید. اگر این اطلاعات را دریافت نکردید، از یک مشاور تحصیلی بپرسید یا با خدمات دانشجویی تماس بگیرید.

4. با مراقب(های) خود در مورد امور مالی دانشگاه گفتگو کنید.

اگر خانه را برای شرکت در کالج ترک می کنید، باید قبل از رفتن وقت خود را با خانواده و دوستان خود بگذرانید. مدتی طول می کشد تا بتوانید شخصاً آنها را ببینید، اگرچه پس از خروج از آنجا، ارتباط آنلاین با آنها یک گزینه است.

به رشته های تحصیلی خود نگاه کنید و مشخص کنید چه چیزی در دسترس است. هنگامی که با یک مشاور تحصیلی صحبت می کنید و در کلاس ها ثبت نام می کنید، در دوره های مقدماتی در یک یا دو رشته ثبت نام کنید تا ببینید آیا با علایق و مهارت های شما مطابقت دارند یا خیر.

2. جهت حضور.

قبل از ورود به دانشگاه، باید بدانید که مدرسه شما در مورد COVID-19 چه نیازی دارد. این به شما و اطرافیانتان کمک می‌کند که در امنیت بمانید و از هرگونه سردرگمی احتمالی هنگام شرکت در کلاس‌ها یا رویدادهای دانشگاه جلوگیری کنید.

می‌توانید وب‌سایت‌های دپارتمان و دوره‌ها را برای لیست خواندن بررسی کنید. تماس با یک مربی برای پرسیدن در مورد خواندن مورد نیاز نیز یک گزینه است.

13. حد و مرزهای شبکه های اجتماعی را برای خود تعیین کنید.

همه کلاس ها خواندن تابستانی ندارند، اما برخی از دوره ها ممکن است کارهایی داشته باشند که باید قبل از شروع کلاس انجام دهید. با انجام خواندن مورد نیاز، کلاس های خود را آماده برای محتوا وارد می کنید و از هر گونه سردرگمی یا گرفتاری در چند هفته اول کلاس جلوگیری می کنید.

برای آماده شدن برای حرکت خود، چک لیستی از آنچه برای زندگی، کار و تحصیل در مدرسه نیاز دارید تهیه کنید. قرار دادن اقلام در جعبه‌ها، سطل‌ها یا چمدان‌ها پیش از موعد به شما بینشی می‌دهد که قبل از ورود به دانشگاه چه چیزی را باید بخرید.

اگر مدرسه شما پس از پذیرش شما اطلاعاتی را ارائه نمی دهد، وب سایت آن را بررسی کنید تا ببینید چه زمانی، کجا و چگونه در آن شرکت کنید. ممکن است برای رفتن نیاز به ثبت نام داشته باشید. از قبل در مورد پارکینگ، برنامه های جهت یابی، گزینه های غذا و هر جنبه دیگری از جهت گیری که می توانید اطلاعات کسب کنید.

3. پورتال های کالج آنلاین خود را راه اندازی کنید.

این را بخوان: FAFSA چیست؟


6. برای ترتیبات زندگی خود آماده شوید.

اگر قصد دارید در خانه زندگی کنید، تحت پوشش هستید.

قبل از شروع مدرسه، ایده ای در مورد آنچه می خواهید در سال اول خود به دست آورید داشته باشید. داشتن اهداف شخصی به شما چیزی را می دهد که به سمت آن کار کنید و شما را در طول سال در مسیر درست نگه می دارد.

اگر لپ تاپ شما الزامات فنی را برآورده نمی کند، ممکن است به یک لپ تاپ جدید نیاز داشته باشید. برای اطلاعات در مورد تخفیف ها و جزئیات مربوط به فناوری جدید، با کالج خود تماس بگیرید. وقتی به فروشگاهی می روید یا آنلاین خرید می کنید، در مورد تخفیف های دانشجویی بپرسید.

11. سازماندهی کنید: یک برنامه ریز بخرید یا از ابزارهای برنامه ریزی دیجیتال استفاده کنید.

اطلاعات تماس را با هر کسی که موافقت می کنید با او زندگی کنید مبادله کنید یا آن اطلاعات را از مدرسه خود دریافت کنید. تصمیم بگیرید که چه کسی چه چیزهای ضروری را برای شما به اشتراک می گذارد، انتظارات هر دو طرف را تعیین کنید و هر شرایط خاصی که ممکن است بر وضعیت زندگی شما تأثیر بگذارد را شناسایی کنید.

8. پروتکل های COVID-19 مدرسه خود را بیابید.

به عنوان بخشی از مدیریت زمان، باید مدت زمانی را که آنلاین می گذرانید محدود کنید. می‌توانید محدودیت‌های زمانی و زمان‌بندی‌هایی را برای برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی در تلفن خود تنظیم کنید تا استفاده را محدود کنید. برنامه های بهره وری نیز می توانند در این مورد کمک کنند.

رفتن به دانشگاه با این ایده که چه منابع مالی دارید می تواند شما را از خرج کردن بیش از حد جلوگیری کند و به شما کمک کند تا تعیین کنید به چه نوع کمک هایی ممکن است نیاز داشته باشید.

5. FAFSA خود را تکمیل کنید (در صورت وجود).

وب‌سایت مدرسه شما باید اطلاعاتی درباره پروتکل‌های COVID-19 داشته باشد. همچنین می توانید با خدمات دانشجویی تماس بگیرید تا بدانید برای محافظت از خود و دیگران چه کاری باید انجام دهید.

9. برای حرکت خود آماده شوید، به خرید بروید و وسایل خود را جمع کنید.

اگر هدفی دارید که می‌خواهید در دوران کالج از آن حمایت کنید، تحقیقات خود را انجام دهید و سازمان‌هایی را که می‌توانید به آنها بپیوندید شناسایی کنید. ورزش های درون مدرسه ای، گروه های دانشجویی، حلقه های سرگرمی، و فعالیت های دیگر نیز وجود دارد. وب سایت مدرسه و تقویم رویدادها را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی در آنجا وجود دارد.


منبع: https://www.zdnet.com/education/what-to-do-before-college/#ftag=RSSbaffb68

یک هم اتاقی می تواند به شما در هزینه های یک محل زندگی خارج از دانشگاه کمک کند. در محیط دانشگاه، ممکن است به سادگی یک هم اتاقی به شما اختصاص داده شود. در هر صورت، آشنایی با هم اتاقی شما مهم است.

حتی اگر خانه را ترک نکنید، دانشگاه شما را مشغول خواهد کرد. زمان با کیفیت قبل از شروع کلاس ها به شما فرصتی می دهد تا خانواده و دوستان خود را بدون نگرانی که ممکن است بعداً احساس کنید، ببینید.

15. برای سال اول خود اهداف شخصی تعیین کنید.

اگر می خواهید در محوطه دانشگاه در یک سالن اقامت زندگی کنید، باید با دفتر مسکن در مدرسه خود کار کنید. آنها تعیین می کنند که کجا و با چه کسی زندگی می کنید. آنها همچنین شما را در مورد الزامات و مقررات مربوط به اقامت جدید شما مطلع خواهند کرد.

همانطور که با مراقبان خود به امور مالی خود نگاه می کنید، یک بودجه بنویسید. سپس در مورد اینکه آیا شغلی پیدا خواهید کرد یا خیر، نحوه ایجاد حساب بانکی (اگر ندارید) صحبت کنید و در مورد نحوه پرداخت صورت حساب ها و هزینه ها با یکدیگر همکاری کنید.

تبریک می گویم! شما در حال شروع ماجراجویی در دانشگاه هستید.

شما می توانید اهداف خود را در یک مجله یا سند کامپیوتری دنبال کنید. ذخیره آنها در برنامه یادداشت تلفن خود گزینه دیگری است. اگر از یادآوری های بصری قدردانی می کنید، یک تابلوی دید برای دیوار خود بسازید.

16. درباره نحوه مشارکت تحقیق کنید.

کالج‌ها و دانشگاه‌ها جهت‌گیری‌هایی را برای معرفی شما به دانشگاه و همتایانتان برگزار می‌کنند. جهت گیری ها اطلاعاتی در مورد منابع و فرصت هایی که در انتظار شما هستند ارائه می دهند.

اگر قصد دارید در محوطه دانشگاه زندگی کنید، بدانید چه روزهایی برای نقل مکان به مسکن دانشگاه در دسترس است. اگر خارج از محوطه دانشگاه در یک آپارتمان زندگی می‌کنید، مشخص کنید چه روزی می‌توانید به آنجا نقل مکان کنید و در صورت لزوم، کمک بگیرید.

کالج به مدیریت زمان و سازمان نیاز دارد و ابزارهایی برای کمک به شما در هر دو مورد وجود دارد. نوشتن اطلاعات در یک برنامه ریز دانش آموز یا استفاده از برنامه های بهره وری به شما امکان می دهد تاریخ ها و مهلت های مهم را پیگیری کنید.

از چیزهایی که می خواهید در اطراف خود داشته باشید غافل نشوید. یادگاری ها و یادآوری های خانه مهم است که همراه خود داشته باشید، به خصوص اگر برای اولین بار خانه را ترک می کنید.

10. خرید تکنولوژی.