تقاضای چین برای خودروهای الکتریکی دو برابر می شود و این کشور را به بزرگترین و سریع ترین بازار در حال رشد خودروهای برقی تبدیل می کند

اروپا هم خیلی عقب نیست و 1.1 میلیون خودروی برقی در نیمه اول 2022 تحویل داده شده است که 20 درصد از فروش خودروهای آنها را تشکیل می دهد. اروپا 27 درصد از فروش بازار جهانی را برای نیمه اول 2022 در اختیار دارد. علیرغم اینکه سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است، فروش خودروهای برقی در اروپا با رشد 4 درصدی در خودروهای الکتریکی تحویل شده به اروپا از نیمه اول سال 2021 شتاب خود را از دست داده است.

رهبران تولید EV عبارتند از BYD، Tesla، SAIC Motor، Volkswagen و Geely. شایان ذکر است که OEM های چینی بر تولید خودروهای الکتریکی تسلط داشتند و BYD، SAIC Motor و Geely در پنج تولیدکننده برتر خودروهای برقی قرار دارند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/chinas-demand-for-electric-vehicles-doubles-making-it-the-biggest-and-fastest-growing-ev-market/#ftag=RSSbaffb68 screen-shot-2022-08-11-at-9-27-38-am.png

برآورد Canalys، آگوست 2022
panasonic-tesla-form-gigafactory-electric-vehicle-battery-behemoth.png

مبارزه با لبخند

چین بزرگترین و سریع‌ترین رشد بازار خودروهای برقی را در جهان دارد: 2.4 میلیون خودروی برقی در نیمه اول 2022 به مشتریان در سرزمین اصلی چین تحویل داده شد که معادل 26 درصد از کل فروش خودرو در چین است. در نیمه اول سال 2021، خودروهای برقی تنها 10 درصد از فروش خودرو در چین را تشکیل می دادند، به این معنی که تقاضا در یک سال دو برابر شد.

افزایش قیمت سوخت خودروهای الکتریکی را به گزینه ای جذاب تر از همیشه تبدیل کرده است. آ مطالعه کانال ها نشان می‌دهد که خودروهای الکتریکی (EV) به رشد تقاضا ادامه داده‌اند، با فروش 4.2 میلیون خودرو در سراسر جهان در نیمه اول سال 2022، رشد 63 درصدی نسبت به نیمه اول سال 2021. اکثر خودروهای الکتریکی در سرزمین اصلی چین و ایالات متحده فروخته شده است. تنها بخش کوچکی از بازار را تشکیل می دهد.

همچنین: سونی و هوندا قصد دارند یک شرکت جدید خودروهای الکتریکی تشکیل دهند

همچنین: مالکیت EV نه افسانه است و نه کابوس

فروش خودروهای برقی در سرزمین اصلی چین در نیمه اول سال 2022 بیش از دو برابر شد و اکنون با اختلاف بزرگترین بازار خودروهای برقی است. 57 درصد از فروش جهانی خودروهای برقی در سرزمین اصلی چین بوده است. با رشد 118 درصدی سال به سال، این سریعترین بازار است. جیسون لو، تحلیلگر اصلی Canalys گفت: بازار رو به رشد نیز هست.

علیرغم بهبود طیف وسیعی از خودروها و خودروهای برقی از برندهای بیشتر، تسلا همچنان تقریباً 60 درصد از فروش را در ایالات متحده در نیمه اول 2022 به خود اختصاص داده است. برندهای محبوب خودرو در ایالات متحده مانند شورولت، فورد، هوندا، جیپ، نیسان و تویوتا کریس جونز، معاون و تحلیلگر ارشد Canalys گفت، در حال حاضر تعداد بسیار کمی از مدل های EV را بین خود می فروشند.

ایالات متحده با فروش 413000 خودرو در نیمه اول سال 2022 تنها 10 درصد از بازار جهانی خودروهای الکتریکی را تشکیل می‌دهد. علیرغم اینکه سهم کمی از بازار را به خود اختصاص داده است، ایالات متحده شاهد رشد 62 درصدی سال به سال با خودروهای الکتریکی بوده است. 6 درصد از کل وسایل نقلیه مسافری تحویل شده را تشکیل می دهد. برای اینکه ایالات متحده شاهد افزایش تقاضای خودروهای الکتریکی باشد، تولیدکنندگان خودروهای بیشتری باید وارد بازار خودروهای الکتریکی شوند.