تسلا در این بازار بزرگ خودرو از وزن خود بالاتر می رود

یکی از عوامل موثر بر موفقیت تسلا در کالیفرنیا، جمعیت مصرف کننده ساکنان کالیفرنیا است، که تمایل دارند خودروهای گران‌تری را در مقایسه با ایالت‌های دیگر بخرند.

شایان ذکر است که کالیفرنیا پیشرو بازار خودروهای برقی در ایالات متحده است. طبق گفته CleanTechnica، نزدیک به 15 درصد از فروش خودروهای جدید در کالیفرنیا خودروهای الکتریکی خالص هستند. نرخ کالیفرنیا حتی از سهم BEV اروپا در بازار خودرو بالاتر است.

این شرکت در آوریل، زمانی که نتایج سه ماهه اول خود را منتشر کرد، خاطرنشان کرد، چالش‌های زنجیره تامین باعث شده است که کارخانه‌های تسلا برای چندین فصل زیر ظرفیت خود کار کنند. علی رغم چالش های مداوم، تسلا بیش از 254000 خودرو در سه ماهه دوم تحویل داده استو ژوئن 2022 بالاترین ماه تولید خودرو در تاریخ این شرکت بود.

در نیمه اول سال 2022، تسلا دومین برند پرفروش خودرو در کالیفرنیا بود. با توجه به CleanTechnica. موفقیت این خودروساز برقی در ایالت، بزرگ‌ترین بازار خودروی آمریکا، با توجه به جوان بودن تسلا و تعداد مدل‌های خودروی کمی که ارائه می‌کند، چشمگیر است. این سوال پیش می‌آید: آیا تسلا می‌تواند این موفقیت را در سایر نقاط کشور تقلید کند؟

CleanTechnica خاطرنشان کرد: در حالی که تسلا نمی تواند با فروش کلی تویوتا در کالیفرنیا رقابت کند، سازنده خودروهای برقی دارای دو مدل برتر در این ایالت است. مدل Y در نیمه اول سال 2022 در کالیفرنیا شماره 1 بود و مدل 3 شماره 2 بود.

تسلا مدل 3

تا کنون، کل بازار ایالات متحده برای تسلا به اندازه بازار در کالیفرنیا قوی نیست و تسلا تنها 3.3 درصد از سهم بازار ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

همچنین: من عاشق رانندگی با هیوندای آیونیک 5 و کیا EV6 بودم. فقط یک دلیل وجود دارد که نمی توانم یکی بخرم

به دنبال سابقه، کارخانه ای که اخیراً در تگزاس افتتاح شده است باید به افزایش عرضه – و احتمالاً تقاضا – برای تسلاس در ایالات متحده کمک کند. تسلا با مشکلات عرضه دست و پنجه نرم می‌کند، به طوری که کالاهای عقب مانده و برخی از مدل‌ها تا سال 2023 به فروش می‌رسند. انتظار طولانی و در دسترس نبودن خودرو، مصرف‌کنندگان را از خود دور کرده است.

در اوایل این ماه، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، این را گفت تسلا در مسیر رسیدن به میزان تولید 2 میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال جاری بود. او همچنین گفت شرکت می تواند 10 تا 12 کارخانه جدید بسازد به منظور تولید 20 میلیون خودرو در سال تا سال 2030.


منبع: https://www.zdnet.com/article/tesla-is-punching-above-its-weight-in-this-major-auto-market/#ftag=RSSbaffb68 10 برند برتر خودرو در کالیفرنیا

همچنین احتمالاً کمک می کند که بیشتر تولید تسلا در ایالت انجام شود. آ تحلیل بلومبرگ کارخانه تسلا در فرمونت، کالیفرنیا را با تولید متوسط ​​8550 خودرو در هفته، پربازده ترین کارخانه خودروسازی در آمریکا دانست.

در نیمه اول سال، تسلا 90895 دستگاه خودرو فروخت که 10.7 درصد از بازار خودرو در کالیفرنیا را به خود اختصاص داده است. این یک جهش بزرگ از سهم بازار 3.3 درصدی آن در کالیفرنیا در سال 2021 است.