تسلا اشتراک “خودران کامل” خود را به نصف کاهش می دهد و به 99 دلار در ماه می رساند

تسلا اشتراک "خودران کامل" خود را به نصف کاهش می دهد و به 99 دلار در ماه می رساند

تسلا

تسلا

اگر علاقه مند به استفاده از قابلیت رانندگی خودکار تسلا هستید (حتی اگر ویژگی رانندگی خودکار این شرکت نام اشتباهی است)، خوشحال خواهید شد که بدانید این اشتراک بسیار مقرون به صرفه تر شده است. تسلا از زمان تأسیس FSD در سال 2021، 199 دلار ماهانه پرداخت کرده است، اما روز جمعه، برش قیمت 99 دلار در ماه.

در مارس 2024، تسلا شروع به ارائه آزمایشی رایگان 30 روزه FSD به هر دارنده واجد شرایط تسلا کرد، پیشنهادی که اگر هنوز آن را امتحان نکرده باشید، همچنان ادامه دارد. اگر قبلاً در این ویژگی فروخته شده‌اید و نمی‌خواهید اشتراک ماهانه بپردازید، می‌توانید به‌طور دائم FSD را به یک وسیله نقلیه تسلا با قیمت 12000 دلار اضافه کنید، قیمتی که از 15000 دلار در سال 2022 کاهش یافته است. با قیمت فعلی، این کار طول می‌کشد. 10 سال برای شکستن.

همچنین: تسلا در برابر هک Flipper Zero آسیب پذیر است – در اینجا نحوه محافظت از خود آورده شده است

تسلا اکنون این ویژگی را «خودرانی کامل (نظارت‌شده)» می‌نامد و تا حدی اذعان می‌کند که قصد ندارد کاملاً خودمختار باشد و در واقع خودرو را به‌تنهایی به‌خودی خود به سمت جاده هدایت نمی‌کند. در عوض، FSD (Supervised) از مواردی مانند تغییر خط، پارک کردن، فرمان خودکار در خیابان‌های شهر، کاهش سرعت در چراغ‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی و غیره مراقبت می‌کند. اگر مشکلی پیش بیاید، همچنان راننده باید بر رانندگی خودرو نظارت کند.

FSD تسلا به اندازه کافی مشکلات خود را داشته است. این شرکت 360000 وسیله نقلیه را در فوریه 2023 فراخوان داد زیرا این نرم افزار به وسایل نقلیه اجازه می داد بدون توقف وارد یک تقاطع کنترل شده با علائم ایست شوند و به وسایل نقلیه اجازه می داد از سرعت مجاز تجاوز کنند.

در سال 2020، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا گفت که ارزش FSD “احتمالاً چیزی بیش از 100000 دلار است.” در سال 2023، ماسک تسلا را قدردانی از دارایی ها خواند و گفت که قیمت ویژگی خودران فقط افزایش می یابد.

اگر کاهش قیمت افراد بیشتری را وادار به ثبت نام برای FSD (Supervised) کند، این می تواند به معنای داده های بیشتری برای شرکت باشد تا مدل های هوش مصنوعی خود را بر روی آنها آموزش دهد، که امیدواریم این ویژگی قابل اعتمادتر شود.

برای افزودن FSD (Supervised) به ماشین خود، به برنامه Tesla خود بروید و روی Upgrades کلیک کنید. از آنجا، روی Subscribe ضربه بزنید، “Full Self-Driving Capability” را علامت بزنید و Subscribe را بزنید.



منبع: https://www.zdnet.com/article/tesla-cuts-its-full-self-driving-subscription-in-half-to-99month/#ftag=RSSbaffb68