تحول دیجیتال: 5 مهارتی که برای موفقیت به آنها نیاز دارید

به یاد داشته باشید، تحول دیجیتال فرآیندی گسترده، پرهزینه و فراگیر است – بنابراین، برای اجرا به حضور رهبری و سرمایه گذاری قوی نیاز دارد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/digital-transformation-top-5-skills-you-need-to-succeed/#ftag=RSSbaffb68

تغییر فرهنگ شرکت بسیار دشوار است. با این حال، اثربخشی یک اصلاح فرهنگی تا حد زیادی توسط رهبران شرکت تعیین می شود. به منظور ایجاد تغییر به اندازه تغییر مورد نیاز برای تحول دیجیتال، رهبران شرکت باید مهارت‌های «نرم» زیادی مانند تخصص در ارتباطات، نفوذ، همدلی و تفکر استراتژیک داشته باشند. یک رهبر خوب می تواند از ارزش های اصلی شرکت برای ارتقای تحول دیجیتال سرمایه گذاری کند.

البته لزوم تسلط دیجیتال تنها در سطوح اجرایی افزایش می یابد. انگیزه در اختیار رهبران شرکت و تشویق آن به تسلط دیجیتال است. رهبرانی که سواد دیجیتالی دارند، برای رفع شکاف بین مدیران و کارمندان – چه در مورد درک تغییرات دیجیتال یا صرفاً واقعیت کالیبر معماری داده – مجهزتر خواهند بود که اغلب به شکست تحول دیجیتال کمک می کند.

2. تجزیه و تحلیل داده ها

تحول دیجیتال آینده کسب و کار است. یک مطالعه در سال 2020 توسط Mordor Intelligence ارزش تحول دیجیتال را 263 میلیارد دلار ارزیابی کرد و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2026 به 767 میلیارد دلار برسد. تحول دیجیتال می‌تواند شامل موارد زیادی باشد، چه اتوماسیون فرآیند، یک وب‌سایت جدید، بهبود تجربه کاربر یا مهاجرت به فضای ابری. اما برای دستیابی به تغییرات موفق و در سطح شرکت به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

1. تسلط دیجیتال

اغلب، شرکت‌ها طعمه داده‌های فراوانی می‌شوند و برای تجزیه و تحلیل و نتیجه‌گیری از مجموعه داده‌ها تلاش می‌کنند. تخصص تجزیه و تحلیل داده ها – شامل تجسم و تمیز کردن داده ها، و همچنین مهارت های فنی مانند MATLAB، Python و R – برای پردازش داده ها و استفاده از آنها به روشی مجاز و سازنده از اهمیت بالایی برخوردار است.

تکامل-تغییر-دیجیتال-مکینزی-ارائه-تحول-استراتژی-ساخت کسب و کار-cxotalk.jpg

با تسریع روند تحول دیجیتال، شرکت ها باید با استخدام افرادی که دارای مهارت های امنیت سایبری هستند، حوزه های خطر بالقوه را پوشش دهند. پتانسیل در این سرمایه گذاری در اختلاف بین عرضه و تقاضای امنیت سایبری منعکس شده است. Cybersecurity Ventures، یک شرکت تحقیقاتی که اقتصاد سایبری جهانی را پوشش می دهد، پیش بینی می کند تا اواسط دهه 3.5 میلیون شغل در زمینه امنیت سایبری تکمیل نشده باشد. اداره آمار کار ایالات متحده افزایش 33 درصدی نیاز به تحلیلگران امنیتی تا سال 2030 را پیش بینی کرد.

5. رهبری

یکی از اجزای تحول دیجیتال که اغلب نادیده گرفته می شود، امنیت سایبری است. به گفته شرکت تحقیقاتی و بازاریابی ThoughtLab، میانگین تعداد حملات سایبری در سال 2021 در مقایسه با سال 2022، 15.1 درصد افزایش یافته است. پیامدهای آن قابل توجه است: شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis گزارش می دهد که قربانیان باج افزار تقریباً 700 میلیون دلار برای پرداخت به مهاجمان خود در سال 2020 هزینه کرده اند.

این ضرورت این مهارت در سطح شرکت است. پروفسور تسدل نیلی، پروفسور مدرسه بازرگانی هاروارد، اشاره می کند که تسلط دیجیتالی به یک اصل اساسی زبان شناسی پایبند است. «من اغلب به قانون 30 درصد اشاره می‌کنم؛ وام گرفته شده از مطالعه زبان‌ها، وقتی برای تسلط دیجیتال به کار می‌رود، حکم می‌کند که کل شرکت برای حرکت در جهت دیجیتالی جدید باید حداقل 30 درصد از سطح پایه تسلط داشته باشد. به طور موثر.”

چندین بار اشاره شده است که بزرگترین مانع برای تحول دیجیتال، فرهنگ شرکت است. فرهنگ شرکت می تواند به شدت بر ادراک کارکنان از تغییر تأثیر بگذارد و فرهنگ بی پاسخ می تواند منجر به صرف میلیون ها دلار برای دستیابی به تحولی شود که دور زده می شود.

کاربرد مهارت های تجزیه و تحلیل داده ها در اقتصاد امروزی به راحتی قابل پیگیری است: اداره آمار کار ایالات متحده رشد زیادی را پیش بینی کرده است و پیش بینی می کند که حوزه علم داده تا سال 2026 حدود 28 درصد رشد کند – بسیار بالاتر از میانگین. این رشد با داده های گذشته تقویت می شود: گزارش Fortune ارزش بازار کار جهانی 231.43 میلیارد دلار را برای تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که نسبت به ارقام سال 2020 رشد فوق العاده 10.6 درصدی را نشان می دهد.

3. بازاریابی دیجیتال

در سراسر جهان، شرکت ها به خوبی از اهمیت بازاریابی در عصر دیجیتال آگاه هستند. بر اساس گزارش emarketer.com، هزینه های بازاریابی دیجیتال، به ویژه در حوزه تبلیغات، در سال 2021 با 17 درصد افزایش به 333 میلیارد دلار در سطح جهان رسیده است.

4. امنیت سایبری

اول و مهمتر از همه، کارگران برای اجرای موفقیت آمیز تحول دیجیتال باید سطح ابتدایی تسلط دیجیتال را داشته باشند. بسته به صنعت، تسلط دیجیتال می تواند از دانش اولیه Microsoft Suite تا درک رایانش ابری متغیر باشد.

در صورتی که محصول نهایی نتواند به طور موثر به پایگاه مصرف کننده خود برسد، ساده کردن فرآیندهای شرکت و ایجاد یک محصول بهبودیافته از طریق تحول دیجیتالی فایده ای ندارد. مهارت های بازاریابی برای جذب مشتری و تضمین موفقیت مالی محصول ضروری است. امروزه بازاریابی عمدتاً دیجیتالی است – بنابراین تخصص در زمینه‌هایی مانند بهینه‌سازی موتورهای جستجو، کمپین‌های ایمیل و رسانه‌های اجتماعی به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که با موفقیت بازخورد مشتریان را جمع‌آوری و استفاده کنند، محصول خود را تبلیغ کنند و مهم‌تر از همه، مشتریان را با خود به سفر تحول دیجیتال ببرند. . از این گذشته، پس از تحول دیجیتال، کاربران همچنین باید در مورد بهترین روش برای بهره‌گیری از مزایای محصول جدید آموزش ببینند.