بایدو سرویس تاکسی بدون راننده را در دو شهر چین راه اندازی کرد

بایدو خدمات تاکسی های تجاری بدون راننده را در شهرهای ووهان و چونگ کینگ چین راه اندازی کرده است و گزینه حمل و نقل را فراتر از پایتخت این کشور پکن گسترش می دهد. راه اندازی این هفته با انتشار اولین پیش نویس دستورالعمل چین در مورد استفاده از وسایل نقلیه خودران برای حمل و نقل عمومی توسط دولت انجام شد.

سرویس روباتاکسی بدون راننده در مناطق تعیین شده توسط دولت در ووهان و چونگ کینگ به ترتیب 13 کیلومتر مربع و 30 کیلومتر مربع اجرا خواهد شد. مسیرهای هر شهر توسط پنج خودروی نسل پنجم آپولو پوشش داده خواهد شد.

تا به امروز، فروشنده فناوری چینی بیش از یک میلیون سفارش را در آپولو گو پردازش کرده است و تنها در سه ماهه چهارم سال 2021 به 213000 سفارش رسیده است. بایدو اضافه کرد که قصد دارد تا سال 2025 خدمات حمل و نقل خودران را به 65 شهر در سراسر چین گسترش دهد. و 100 شهر تا سال 2030.

پوشش مرتبط


منبع: https://www.zdnet.com/article/baidu-rolls-out-driverless-taxi-service-in-two-chinese-cities/#ftag=RSSbaffb68این قوانین همچنین مسیرهایی را که وسایل نقلیه در آن تردد می‌کنند باید از مناطق پرجمعیت مانند بیمارستان‌ها، مراکز خرید بزرگ و مدارس دور باشند.

به گفته بایدو، در حال حاضر تنها شرکتی است که مجوز ارائه خدمات تاکسی مستقل تجاری در ووهان و چونگ کینگ را دریافت کرده است. این شرکت اضافه کرد که آزمایش‌های متعددی را انجام داده است که شامل سواری با اپراتورهای ایمنی در صندلی‌های راننده و سرنشین قبل از دریافت مجوز برای کار با آپولو گو بدون راننده یا اپراتور انسانی است.

سرویس سواری خودکار که در سال 2020 راه اندازی شد، در حال حاضر در 10 شهر در سراسر چین از جمله شانگهای، شنژن و ووژن در دسترس است. کاربران می توانند از طریق Baidu Maps یا برنامه موبایل Apollo Go و همچنین ویژگی Apollo Go در برنامه Baidu از روباتاکسی استقبال کنند.

این راه‌اندازی در همان هفته انجام می‌شود که چین اولین مجموعه پیش‌نویس قوانین خود را منتشر کرد که دستورالعمل‌هایی را در مورد استقرار وسایل نقلیه عمومی خودران، مانند اتوبوس‌ها در سیستم حمل‌ونقل سریع اتوبوس ارائه می‌کرد. قوانین جدید به وسایل نقلیه خودران اجازه می دهد تا خدمات تاکسی را تحت سناریوهای قابل کنترل تسهیل کنند و یک نقطه مرجع برای آژانس های محلی فراهم کنند. گزارش چاینا دیلی.

وی دونگ، معاون سازنده خودروهای خودران و افسر ارشد عملیات ایمنی گروه رانندگی هوشمند، گفت: «خودروهای کاملاً بدون راننده که در جاده‌های باز به مشتریان پرداخت می‌کنند، به این معنی است که بالاخره به لحظه‌ای رسیده‌ایم که این صنعت آرزوی آن را کرده است. ما معتقدیم. این مجوزها نقطه عطفی در مسیر رسیدن به نقطه عطف هستند که در نهایت صنعت بتواند خدمات رانندگی کاملاً خودمختار را در مقیاس ارائه دهد.”

پیش نویس قوانین، وسایل نقلیه خودران را بر اساس قابلیت های خودران خود به سه گروه اصلی دسته بندی می کند که شامل وسایل نقلیه خودران «مشروط»، «بسیار زیاد» و «کاملاً» است. آنهایی که به‌عنوان مشروط و بسیار خودمختار طبقه‌بندی می‌شوند باید رانندگان انسانی داشته باشند، در حالی که ناظران ایمنی از راه دور باید وسایل نقلیه کاملاً خودمختار را نظارت کنند.

تنظیم کننده های چینی تا 7 سپتامبر به دنبال بازخورد عمومی در مورد پیش نویس قوانین هستند.

بایدو در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجوزهای نظارتی را برای دریافت کرایه خدمات تاکسی بدون راننده آپولو گو در دو شهر چین دریافت کرده است.