بررسی Rode X XCM-50: صدای میکروفون کندانسور گرم در یک بسته کوچک

من لزوماً XCM-50 را برای کسانی که بودجه بیشتری دارند یا پادکست‌هایی که انتظار دارند مخاطبانشان کاملاً روی صدایشان متمرکز شوند توصیه نمی‌کنم. اما، برای یک استریمر جدیدتر، کسی که یک مدل جمع و جور می خواهد که دوربین چهره او را پر نمی کند، یا هرکسی که می خواهد گزینه تنظیم و فراموش کردن آن را در جاده ها داشته باشد، XCM-50 یک دستگاه فوق العاده است. اولین ورودی محکم از Rode X.

خط پایین

پشت Rode XCM-50

در عوض، Rode نرم افزار Unify جدید خود را با هر خرید Rode X به صورت رایگان ارائه می کند و یک سطح کنترل مجازی برای سطوح، میکس ها، جلوه های صوتی و موارد دیگر ارائه می دهد. نتیجه میکروفونی است که بالاتر از کلاس وزنی خود ضربه می زند.

مشخصات فنی

تایپ کنید کندانسور فشرده
الگوی وانت نشانی جانبی کاردیوئید
محدوده فرکانس 20 هرتز – 20 کیلوهرتز
قابلیت اتصال USB-C
نظارت بر خروجی هدفون آنالوگ 3.5 میلی متری با تاخیر صفر
عمق بیت 24 بیت
سازگاری با سیستم عامل ویندوز 10 یا بالاتر، MacOS 10.12 یا بالاتر
لوازم جانبی گنجانده شده است سه پایه، کابل هدفون، کابل USB-C به USB-C
اندازه و وزن 62W x 42D x 118H میلی متر، 492 گرم

ویدئوی نمایشی

پایه سه پایه همراه با Rode X XCM-50 ارائه می شود

میکروفون XCM-50 و XDM-100 Rode X در کنار یکدیگر

مشخصات صدای گرم که در ویدیوی بالا می شنوید، به خوبی با شکل دستگاه مطابقت دارد. این گرمای “قدیمی” را دارد که انتظار دارید (به دلیل داشتن یک میکروفون خازنی) از چیزی که به نظر می رسد نسخه ای قدیمی از یک میکروفون crooner مربوط به دهه 1950 باشد.

Rode X XCM-50 در کنار شریک پرتاب XDM-100 بزرگتر خود.

مایکل گاریفو/ZDNET

طرفداران

  • طراحی فشرده بسیار کوچکتر از اکثر رقبا است
  • زیبایی شناسی بدون اینکه خیلی «بازی» باشد زرق و برق دار است
  • پایه سه پایه همراه برای نصب بادامک مفید است

با وجود این هزینه نسبتاً کم، کیفیت ساخت به اندازه محصولات گران قیمت Rode که من آزمایش کرده ام عالی است. حتی پایه سه پایه شامل کیت حرفه ای است. توانایی آن در ارائه وظایف دوگانه به عنوان سه پایه دوربین یک امتیاز عالی برای پخش کننده ها یا تولیدکنندگان محتوا در حال حرکت است.

اگر احساس می‌کنید که میکروفون شما باید به‌جای یک شرکت‌کننده مخفی، یک نمایشگر در ویدیو باشد، QuadCast S HyperX آیا شما را با نورپردازی RGB و پایه همراه و پایه شوک پوشانده است.

طبق معمول، من یک تست میکروفون ضبط کرده ام، این بار با هر دو مدل، تا شما کیفیت صدا را برای خودتان بشنوید. XCM-50 ابتدا عرضه شد، اما پس از آن راحت باشید تا ببینید که چگونه با XDM-100 بزرگتر مقایسه می شود، که من نیز آن را نشان می دهم.

ساخت و عملکرد

همچنین: 5 بهترین میکروفون پخش جریانی: آن پادکست یا کانال Twitch را راه اندازی کنید

همچنین: لاجیتک نور کلید قابل تنظیم و میکروفون ممتاز را در پخش‌کننده‌ها، پادکست‌ها هدف قرار داده است

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

سه پایه تا می شود تا به راحتی در هنگام سفر ذخیره شود.

مایکل گاریفو/ZDNET

اما، تا همین اواخر، تنها حضور Rode در بازی از طریق گیمرها و استریمرهایی بود که دریافتند صدای پیشرفته برای سایر برنامه ها به همان اندازه عالی است که جریان های Twitch خود را ضبط می کنند. Rode عاقلانه تصمیم گرفت از این واقعیت با راه اندازی زیر نام تجاری خود، Rode X که متمرکز بر بازی است، بهره برداری کند. هدف بخش جدید این است که وفاداری صوتی و کیفیت ساخت Rode را برای گیمرها به ارمغان بیاورد، در حالی که بسیاری از پیچیدگی ها و هزینه های مرتبط با تجهیزات حرفه ای را حذف می کند.

پورت USB-C و جک هدفون با تأخیر صفر برای نظارت بر صدای شما در پشت میکروفون وجود دارد.

مایکل گاریفو/ZDNET

XCM-50 مدل مقرون به صرفه تر از واحدهای اولیه Rode X است که با قیمت 149 دلار عرضه می شود. این آن را در رقابت تنگاتنگ با دستگاه‌های قدیمی مانند دستگاه‌های قدیمی قرار می‌دهد Logitech for Creators Blue Yeti برای تاج 100 تا 150 دلاری. در آن مسابقه به خوبی از خود استفاده می کند.

منفی

  • صدا به اندازه صدای خواهر و برادرش واضح نیست
  • توری داخلی تمایل به جمع آوری گرد و غبار و زباله دارد
  • گزینه های مجزای شیشه جلو و نصب شوک محدود هستند

نقد و بررسی: بررسی HyperX QuadCast S: کمی استعداد به تنظیمات پخش خود اضافه کنید

Rode به عنوان یک برند بیشتر به دلیل تجهیزات صوتی حرفه ای خود شناخته شده است. خوانندگان، پادکست ها و دیگر ساکنان استودیو ضبط از نزدیک با این برند آشنا هستند. در سال‌های اخیر، شهرت آن در فضای مصرف‌کننده به لطف مدل‌های مصرف‌کننده‌پسندتر مانند آن افزایش یافته است میکروفون پاد مقرون به صرفه، یا میکروفون Procaster هنوز مقرون به صرفه است.

به دلیلی برای همیشه وجود داشته است. این Blue Yeti از لاجیتک یک میکروفون جامد و با صدای عالی است که همچنین با همه چیزهایی که برای شروع به کار نیاز دارید و کنترل های عالی روی دستگاه ارائه می شود. فقط توجه داشته باشید که از نظر وزن و اندازه با XDM-100 برابری می کند.

به دلیل این تصمیمات، XCM-50 یک نقطه ورودی عالی و یکپارچه برای پخش کننده ها و سازندگان محتوا است که می خواهند یک میکروفون جمع و جور و کاربردی داشته باشند که به همان اندازه در خانه باشد، به طور دائم بر روی یک بازوی بوم نصب شود، یا در جاده تنظیم شده باشد. پایه سه پایه تاشو شامل آن است.

در این بررسی، ما به بررسی کوچکتر و ارزان‌تر از دو میکروفون در اولین سری خواهیم پرداخت: XCM-50. این مدل مانند برادر بزرگتر خود، XDM-100 با صدای عالی، یک میکروفون USB است، به این معنی که هیچ رابط یا میکسر مجزایی لازم نیست.

پایه سه پایه همراه را می توان با میکروفون یا هر دوربینی که از پایه استاندارد پشتیبانی می کند استفاده کرد. اگر قصد دارید آن را بوم سوار کنید، یک چیز اضافی خوب است.

مایکل گاریفو/ZDNET

مرور: بررسی Rode X XDM-100: بهترین میکروفون USB که من استفاده کرده ام

Rode X XCM-50 از دو زاویه

بین XCM-50 و XDM-100، راه‌اندازی برند Rode X یک استاد کلاس در مورد چگونگی جلب توجه جامعه بازی‌ها به روش صحیح است.

بسیاری از شرکت‌ها فکر می‌کنند ساختن یک نسخه «بازی» از یک محصول به معنای تبدیل آن به یک اسباب‌بازی است. با این حال، راد به این واقعیت احترام می‌گذارد که گیمرها برخی از افراد با فن‌آوری باهوش‌ترین و مورد تحقیق هستند، حتی برای مدل مقرون‌به‌صرفه‌تر آن. آنها میکروفونی را منتشر کردند که ارزش زیادی را بدون قربانی کردن کیفیت ساخت به نام RGB بی‌معنی یا زیبایی‌شناسی قطبی‌کننده ارائه می‌دهد.

حتی با این سطح از گرما، همچنان سطح عالی وفاداری را با حداقل فشرده سازی صدا ارائه می دهد که گاهی اوقات باعث می شود گیمرها از میکروفون های USB دوری کنند. یک گوش فهیم احتمالاً آن را با یک دستگاه XLR سطح بالا اشتباه نمی گیرد. اما باز هم، فقط رابط USB که چنین میکروفونی به آن نیاز دارد تقریباً به اندازه این میکروفون مستقل هزینه دارد.

اگر اندازه جمع و جور XCM-50 را دوست دارید، اما چیزی را ترجیح می دهید که تا حد امکان ارزان باشد بدون اینکه وفاداری بیش از حد را به خطر بیندازید، خط آبی لاجیتک دارای این ورودی ارزان تر است که به همان اندازه Yeti محبوب است، اگر کمی ترد باشد. .


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/home-entertainment/rode-x-xcm-50-review-warm-condenser-mic-sound-in-a-tiny-package/#ftag=RSSbaffb68