گوگل و رنو در حال ساخت «خودروی نرم افزاری تعریف شده» هستند

Luca de Meo، رنو گفت: «رویکرد SDV که با مشارکت Google توسعه یافته است، مجهز به یک پلت فرم مشترک فناوری اطلاعات، به‌روزرسانی‌های مداوم هوایی، و دسترسی ساده به داده‌های خودرو است، وسایل نقلیه ما را برای کمک به نیازهای مشتریان آینده متحول می‌کند.» مدیر عامل گروه.

خودروهای در حال تردد با فناوری

گتی ایماژ/ویتایا پراسونگسین
این مشارکت دارای هدف دوگانه ایجاد نرم افزار داخل خودرو و نرم افزار ابری برای فعال کردن پلت فرم SDV و Digital Twin است. با توجه به انتشار.

Google به اشتراک می‌گذارد که برخی از ویژگی‌های SDV شامل نگهداری پیش‌بینی‌کننده، تشخیص دقیق خرابی خودرو در زمان واقعی، تجربه رانندگی بهتر و مدل‌های بیمه منعکس‌کننده رفتارهای رانندگی است.

گروه رنو گوگل را به عنوان شریک ابری ترجیحی خود معرفی می کند و هدف از این همکاری این است که در نهایت مدل عملیاتی را به طور کامل به فضای ابری منتقل کند.

اصطلاح “دوقلو دیجیتال” به کپی از وسیله نقلیه ای اشاره دارد که دارای پیشرفته ترین قابلیت های هوش مصنوعی است “برای ادغام آسان تر و مستمر خدمات جدید در خودرو و ایجاد برنامه های کاربردی جدید در داخل خودرو (خدمات داخل خودرو) و خارج از هواپیما، ” طبق گفته شرکت.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت در بیانیه ای گفت: همکاری ما با گروه رنو باعث بهبود راحتی، ایمنی و اتصال در جاده ها شده است. “اعلام امروز به تسریع تحول دیجیتال گروه رنو با گرد هم آوردن تخصص ما در زمینه ابر، هوش مصنوعی و اندروید کمک می کند تا تجربه ای ایمن و بسیار شخصی را فراهم کنیم که انتظارات در حال تکامل مشتریان را برآورده کند.”

تسلا در فضای SDV پیشرو بوده است، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار هوایی استانداردی برای این شرکت است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/google-and-renault-are-creating-a-software-defined-vehicle/#ftag=RSSbaffb68

یک SDV با به‌روزرسانی‌های مداوم و بی‌سیم بر روی سیستم عامل Android Automotive موجود و همکاری فناوری Google Cloud ساخته می‌شود. رنو از فناوری Cloud گوگل برای مدیریت ایمن ضبط و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده خواهد کرد. آنها همچنین از قابلیت های ML و AI گوگل استفاده خواهند کرد.

در سال ۲۰۱۸، گوگل با گروه رنو همکاری کرد تا سیستم‌های سرگرمی اطلاعاتی مبتنی بر اندروید را به خودروها بیاورد. این دو شرکت اکنون بر اساس این مشارکت برای طراحی و ارائه معماری دیجیتال برای یک مفهوم پیچیده تر، “وسیله نقلیه تعریف شده نرم افزار” (SDV) هستند.