اکثر متخصصان فناوری اطلاعات خسته شده اند، اما خبرهای خوبی نیز وجود دارد

به طور مشخص، 66 درصد از پاسخ دهندگان احساس می کنند که تبدیل شدن به عامل تحول دشوارتر از چهار سال پیش است. موانع دستیابی به این امر ممکن است برای هر کسی که در چند دهه گذشته در رتبه های فناوری اطلاعات پیشرفت کرده است آشنا به نظر برسد، اما ممکن است با افزایش فشار و اختلال تشدید شده باشد. این موانع عبارتند از کمبود زمان یا زمان زیادی که صرف اطفای حریق می شود. فقدان انگیزه یا احساس خستگی؛ مهارت ها و دشواری های قدیمی؛ همگام شدن با آخرین فناوری ها و رویکردها؛ ساختار و فرآیندهای سفت و سخت شرکت؛ واکنش واکنشی در مقابل تفکر بلندمدت؛ و مشکل در پیوند عملکرد فناوری با نتایج کسب و کار.”

اکثریت، 65٪ اظهار می کنند که آنها نیز در پیچیدگی و داده ها غرق شده اند. نویسندگان این نظرسنجی می‌گویند: «این نشان می‌دهد که فن‌آوران هنوز دید واحدی از در دسترس بودن و عملکرد فناوری اطلاعات در یک محیط فناوری اطلاعات پیچیده و پراکنده ندارند». و این باعث می‌شود که آنها نتوانند از سر و صدای داده‌ها برای تصمیم‌گیری آگاهانه و اولویت‌بندی اقدامات خود در مکان‌های مناسب، مشکل داشته باشند.»

«در چهار سال پر فراز و نشیب پس از انجام اولین مطالعه [2018]نویسندگان این مطالعه خاطرنشان می‌کنند که فن‌آوران با چالش‌های لرزه‌ای و پیش‌بینی‌نشده مواجه شده‌اند. آنها در سراسر همه‌گیری جهانی تحت شدیدترین فشار عمل کرده‌اند، زیرا سرعت نوآوری تقریباً یک شبه شتاب گرفته است و تیم‌های فناوری اطلاعات برای فعال کردن کار از راه دور و ترکیبی مبارزه می‌کنند. عملیات حیاتی آنلاین و دیجیتالی کردن بخش های عظیمی از سازمان خود. به طور متوسط، پروژه‌های تحول دیجیتال سه برابر سریع‌تر از گذشته تحویل داده شدند.»

ارتقای خود در نقش‌های رهبری فناوری، در دوران پس از کووید، دوران دیجیتالی 2020، ابعاد کاملاً جدیدی به خود گرفته است. تقریباً نه نفر از هر 10 فن‌آور در یک نظرسنجی اخیر موافقند که ماهیت نقش آنها در چند سال گذشته تغییر کرده است. اما آنها اعتراف می کنند که این سفر طاقت فرسا بوده است.

در حالی که خلق و خوی در بخش‌های فناوری اطلاعات تا حد زیادی مثبت است، بسیاری از فن‌آوران پس از دو سال گذشته احساس خستگی و فرسودگی می‌کنند. حداقل 87 درصد بر این باورند که به‌عنوان فن‌آور، اکنون باید «به‌طور مداوم خود را دوباره اختراع کنند تا مرتبط باقی بمانند. بیش از نیمی (56 درصد) اذعان دارند که احساس «سرخوردگی و فرسودگی» می‌کنند و بیش از سه چهارم می‌گویند که هنوز احساس «کم» دارند. فشار برای ارائه سریعتر نوآوری.”

و در سطح شخصی، فن‌آوران همچنین نیاز به ایجاد تعادل بین مسئولیت‌های عملیاتی روزانه را با کارهای استراتژیک‌تر و متمرکز بر نوآوری تجربه می‌کنند. اکثریت، 59 درصد، هنوز بیشتر وقت خود را صرف کارهای عملیاتی می کنند. امیدی وجود دارد: اکثریت (53٪) همچنین گزارش می دهند که بخش فناوری اطلاعات آنها اکنون در حال حرکت از حالت واکنشی به حالت استراتژیک تر است، اما 23٪ اظهار می کنند که بخش فناوری اطلاعات آنها همچنان عمدتاً در نتیجه آتش نشانی است. همه گیری

نویسندگان این نظرسنجی این نقش رهبری نوظهور را “عوامل تحول” می نامند. اولین باری که نویسندگان این اصطلاح را ابداع کردند، در سال 2018، تنها 9 درصد آن استاندارد را برآورده کردند. این در نظرسنجی فعلی تنها به 10 درصد افزایش یافته است. آنها خاطرنشان می کنند که این رهبران فناوری، “دارای مهارت ها، چشم انداز، و جاه طلبی برای ایجاد تحول مثبت و پایدار در سازمان خود و فراتر از آن هستند. آنها در کسب و کارهایی فعالیت می کنند که یک محیط حمایتی و مشارکتی را فراهم می کند، با دسترسی به ابزارها و بینش های مورد نیاز برای پتانسیل خود را برآورده سازند.”

شش اولویت اصلی برای همه فناوران در سال جاری شامل موارد زیر است:

  1. در دسترس بودن و عملکرد برنامه و خدمات دیجیتال (84%)
  2. امنیت برنامه
  3. قابلیت مشاهده در میان برنامه ها و زیرساخت های بومی ابری
  4. ایجاد یک زیرساخت انعطاف‌پذیر و چابک
  5. ارتباط عملکرد IT با تصمیم گیری تجاری
  6. اتخاذ رویکرد دیجیتال اول برای همه خدمات

دو سال گذشته با کووید ثابت شد که آزمایشی برای رویکردها و معماری‌هایی است که فن‌آوران در دو دهه گذشته ترویج کرده‌اند – دسترسی به برنامه‌ها و داده‌هایی که کار را از هر نقطه ممکن می‌سازد، پشتیبانی از پلتفرم‌ها و سیستم‌های عامل متعدد، به کارگیری و مدیریت عملکردها و ویژگی‌ها از سرورهای ابری راه دور، جابجایی بی‌درنگ اطلاعات در شبکه‌های شرکت‌ها، تامین‌کنندگان و مشتریان.

جالب توجه است، 24٪ به عنوان “تکنولوژیست های وظیفه محور” طبقه بندی می شوند، که “بر اجرای عملیاتی سیستم های IT متمرکز هستند، و در سازمان هایی با فرهنگ قوی نوآوری کار می کنند.” درصد تکنسین های وظیفه محور از 15 درصد در نظرسنجی 2018 افزایش یافته است. در طول چهار سال گذشته، این افراد “در نتیجه افزایش تهدیدات امنیتی و تسریع ابتکارات ابری، با فشار زیادی مواجه شدند؛ احساس می‌کنند که تجربیات به کار فناوری سرعت بخشیده است؛ و توانمندتر و اعتماد به نفس بیشتری دارند.” آنها اکنون بر روی “کاهش پیچیدگی و نویز داده ها برای داشتن تاثیر استراتژیک بزرگتر” و “پیدا کردن مربیان و توسعه مهارت ها برای غلبه بر ترس از شکست” تمرکز کرده اند.

همه اینها به شکلی دیدنی جمع شد – بیشتر شرکت ها توانستند از طریق قفل و بسته شدن، عملیات خود را حفظ کنند. در نتیجه، 90 درصد از فن‌آوران احساس غرور و افتخار نسبت به آنچه در چهار سال گذشته به دست آورده‌اند و نسبت به آینده خود به‌عنوان فن‌آور خوش‌بینی می‌کنند. و 74 درصد بر این باورند که تجربیات آنها در چهار سال گذشته به کار آنها سرعت بخشیده است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/most-it-pros-are-exhausted-but-theres-good-news-too/#ftag=RSSbaffb68

همین است کلمه از Cisco AppDynamics، که با 1150 متخصص فناوری اطلاعات از سراسر جهان مصاحبه کرد. جالب اینجاست که 88 درصد اظهار داشتند که چهار سال گذشته معنای فن‌آور بودن را تغییر داده است و آنچه برای ارائه تجربیات دیجیتال در دنیای کار ترکیبی لازم است را تغییر داده است.