ابرهای صنعتی مایکروسافت: بیش از یک دسته خدمات

microsoftindustryclouds

اعتبار: مایکروسافت

مایکروسافت روی شرکای فروشنده و ادغام خود که در برخی از صنایع عمودی تخصص دارند حساب می کند تا با ادغام آنها با سایر نرم افزارها و خدمات، بخش های گمشده مجموعه Industry Cloud خود را پر کند. اوهارا گفت که مایکروسافت همچنین به دنبال خریدهای آتی خواهد بود که مکمل استراتژی Industry Cloud باشد، همانطور که خرید Nuance Communications انجام می دهد. اوهارا توضیح داد که مدیران مایکروسافت Nuance را هم به عنوان یک برنامه و هم یک پلتفرم می‌دانستند، زیرا تعدادی دیگر از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و فروشندگان نرم‌افزار فناوری‌های Nuance را در پیشنهادات خود تعبیه می‌کنند.

مایکروسافت به سختی اولین یا تنها فروشنده ابری است که به ایده ادغام افقی و/یا عمودی پایبند است. آ گزارش تحقیقات Forrester از سال 2021 اشاره می کند که در اوایل سال 2010، شرکت ها از ابرهای صنعتی در هر لایه پشته برای تقویت رشد استفاده می کردند.

در حال حاضر، مجموعه ابر صنعت Microsoft شامل موارد زیر است: Microsoft Cloud for Healthcare، Cloud for Retail، Cloud for Financial Services، Cloud for Manufacturing، Cloud for Nonprofits، Cloud for Sustainability و Cloud for Sovereignty. Cloud for Sustainability و Cloud for Sovereignty مختص صنعت نیستند. آنها بیشتر افقی هستند تا عمودی. Cloud for Sustainability چارچوبی را برای اندازه گیری و مدیریت ردپای پایداری محیطی به مشتریان ارائه می دهد. Cloud for Sovereignty مجموعه‌ای از انطباق، حاکمیت، امنیت و سایر خدمات برای مشتریانی است که نیاز به رعایت برخی الزامات دولتی در مورد اقامت داده دارند.

هنگامی که مدیران مایکروسافت در مورد “Microsoft Cloud” صحبت می کنند، آنها به تعداد فزاینده ای از خدمات ابری تجاری اشاره می کنند که شامل Azure، Office 365/Microsoft 365، Dynamics 365 و موارد دیگر می شود. (ماه گذشته، مایکروسافت اضافه کرد «درآمد اضافی ابری GitHub» و درآمد ویندوز 365 به سطل ابری مایکروسافت.) به منظور رشد سریع‌تر و پیوسته‌تر کسب‌وکار Microsoft Cloud نسبت به تنظیم مجدد اعداد درآمد، این شرکت به طور فزاینده‌ای بر فروش مشتریان نه تنها در یکی از سرویس‌های ابری خود، بلکه یک گروه یکپارچه از آنها تمرکز می‌کند. مایکروسافت به این مجموعه خدمات ابری به عنوان “ابرهای صنعت” خود اشاره می کند.

ابرهای صنعتی مایکروسافت بر روی Azure، Microsoft 365، Dynamics 365، Power Platform و دیگر ابزارها و خدمات مایکروسافت ساخته شده است. آنها مدل های داده رایج، اتصال دهنده های ابری، گردش کار، رابط های برنامه نویسی کاربردی و مؤلفه ها و استانداردهای خاص صنعت را با هم بسته بندی می کنند. مقامات مایکروسافت می گویند که Industry Clouds آنها به منظور اتصال وظایف بهره وری جلویی به مدیریت داده های پشتیبان است.

دیو اوهارا، مدیر مالی تجاری مایکروسافت، به شرکت کنندگان در کنفرانس فناوری دویچه بانک در سپتامبر گفت:اینطور نیست که ما یک محصول عمودی ایجاد کنیم که با اکوسیستم رقابت کند. این واقعاً فقط یک صنعت است، برخی از عملکردهای صنعتی روی Azure اجرا می‌شوند و افراد را به Azure در زیر Cloud ما منتقل می‌کنند.”

در سال 2020، مایکروسافت اولین محصولی را که به خانواده رو به رشدی از خدمات ابری صنعت تبدیل می شد، به نام Microsoft Cloud for Healthcare راه اندازی کرد. از اول اکتبر 2022، اکنون هفت ابر صنعت مایکروسافت وجود دارد که انتظار می‌رود در ماه‌ها و سال‌های آینده بیشتر شود.

ابرهای صنعتی همچنین در رویکرد فروش مایکروسافت نقش اساسی دارند، که فروشندگان را تشویق می کند تا به مشتریان به عنوان شرکای مایکروسافت نگاه کنند. مایکروسافت ترجیح می دهد مشتریان را با ایده مجموعه ای از خدمات اشتراک آماده بفروشد تا اینکه فقط یک محصول به صورت یک تراکنش فروخته شود. ابرهای صنعتی آن، که مشتریان را ملزم به داشتن مجوز نه تنها برای Azure، بلکه سایر خدمات ابری مایکروسافت می کند، با این رویکرد همراه است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/microsofts-industry-clouds-more-than-just-a-bunch-of-services-bundles/#ftag=RSSbaffb68خدمات بهره وری و امنیتی وجود دارد که در ابرهای صنعت مایکروسافت، مانند Teams، برنامه های آفیس و تجزیه و تحلیل Power BI رایج است. اما تعدادی از ادغام ها، رابط ها، قالب ها و سایر قابلیت های منحصر به فرد برای صنایع خاص نیز وجود دارد. برای مثال، Microsoft Cloud یا Financial Services، شامل یک مدیر وام از پیش ساخته شده و تعامل با مشتری بانکی است. Cloud for Nonprofit شامل عملکردهای مدیریت اهداکننده، مدیریت داوطلبانه و جذب سرمایه است. مایکروسافت همچنین توانایی های هوش مصنوعی را تبلیغ می کند آن را در پلتفرم های Azure، Microsoft 365 و Dynamics 365 به عنوان کلیدی برای تلاش های Industry Cloud خود ارائه می دهد.

در کنفرانس Fall Ignite مایکروسافت که از 12 اکتبر آغاز می شود، ابرهای صنعتی یک موضوع بزرگ خواهد بود. و در طول چند ماه گذشته، چندین مقام مایکروسافت در مورد تفکر این شرکت در مورد ابرهای صنعتی در کنفرانس های مختلف فناوری صحبت کرده اند.

OHara گفت: “چیزی که ما در مورد (Nuance) دوست داشتیم این است که یک برنامه عمودی نیست. این واقعا یک برنامه پلت فرم است که بسیار خاص صنعت است.”

هفت ابر صنعت مایکروسافت (و شمارش)

وقتی مدیران مایکروسافت برای اولین بار استراتژی خود را برای این بسته‌های ابری عمودی ترسیم کردند، احساس کردم که به استراتژی قدیمی مایکروسافت “بهتر با هم” بازگشته‌ایم. بیش از یک دهه پیش، مقامات مایکروسافت این ایده را به مشتریان ارائه کردند که با استفاده از نرم‌افزار خود، مجموعه‌ای از محصولات یکپارچه‌تر، یکپارچه‌تر و کمتر مشکل‌ساز به دست خواهند آورد. اینکه چگونه و چرا مایکروسافت ابرهای صنعتی را تحت فشار قرار می دهد کمی پیچیده تر از آن است، اما هنوز هم قطعا ریشه در این ایده دارد که یک بنیاد ابری مایکروسافت بر هر چیز دیگری برتری دارد.

مقامات مایکروسافت اذعان کرده اند که راه فکر کردن در مورد این Industry Cloud لایه ای از عملکرد در بالای Microsoft Cloud است. منظور از طراحی، ارائه مجموعه ای عمیق از قابلیت ها نیست.