Microsoft Autopatch از راه می رسد تا Windows Patch سه شنبه را به یک نسیم تبدیل کند

Autopatch یک سرویس مایکروسافت است که به‌روزرسانی‌های کیفیت و ویژگی‌های ویندوز 10 و ویندوز 11 را برای درایورها، میان‌افزار و برنامه‌های Microsoft 365 مانند Teams، Word، Outlook و Excel ارائه می‌کند.

Windows Autopatch از به روز رسانی رایانه های شخصی ابری Windows 365 پشتیبانی می کند. همچنین به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 و 11، مرورگر مایکروسافت اج و تیم‌های مایکروسافت را پوشش می‌دهد. با توجه به سوالات متداول مایکروسافت:

  • به روز رسانی با کیفیت ویندوز 10/11: Windows Autopatch تمام جنبه های حلقه های به روز رسانی را مدیریت می کند.
  • برنامه‌های Microsoft 365 برای به‌روزرسانی‌های سازمانی: همه دستگاه‌های ثبت‌شده برای Windows Autopatch به‌روزرسانی‌ها را از کانال ماهیانه Enterprise دریافت می‌کنند.
  • Microsoft Edge: Windows Autopatch دستگاه‌های واجد شرایط را پیکربندی می‌کند تا از عرضه‌های تدریجی Microsoft Edge در کانال Stable بهره مند شوند و از مشکلات مربوط به به‌روزرسانی‌های Microsoft Edge پشتیبانی می‌کند.
  • Microsoft Teams: Windows Autopatch به دستگاه‌های واجد شرایط اجازه می‌دهد از کانال‌های به‌روزرسانی خودکار استاندارد بهره‌مند شوند و از مشکلات مربوط به به‌روزرسانی‌های Teams پشتیبانی می‌کند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/microsofts-windows-autopatch-arrives-to-make-patch-tuesday-a-breeze/#ftag=RSSbaffb68

مایکروسافت گفت: “Windows Autopatch سرویسی است که از راه حل های Windows Update for Business از طرف شما استفاده می کند.”

با ورود سرویس جدید Autopatch مایکروسافت برای مشتریان بزرگ سازمانی، دومین سه‌شنبه ماه ممکن است برای مدیران ویندوز کمتر شیدایی باشد.

طبق گفته مایکروسافت، مشتریان باید دستگاه‌ها را در Autopatch ثبت نام کنند و می‌توانند عضویت خود را “تنظیم دقیق” کنند، اما میزان تنظیم آنها محدود است.

“خوشبختانه برای همه، انتظار به پایان رسیده است. ما خوشحالیم که اعلام کنیم این سرویس اکنون به طور کلی برای مشتریان دارای مجوز Windows Enterprise E3 و E5 در دسترس است.” مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کرد.

“ایده واگذاری این نوع مسئولیت ممکن است باعث توقف برخی از مدیران فناوری اطلاعات شود. تغییر سیستم‌ها به هر طریقی می‌تواند باعث تردید شود – اما نرم‌افزار اصلاح‌نشده می‌تواند شکاف‌هایی در حفاظت ایجاد کند – و با به روز نگه داشتن برنامه‌های ویندوز و مایکروسافت 365، تمام ارزش‌های جدید را دریافت خواهید کرد. لیور بلا از مایکروسافت گفت: ویژگی‌هایی که برای افزایش خلاقیت و همکاری طراحی شده‌اند.

این بدان معناست که همه افراد دیگری که از این مجوزها استفاده نمی کنند، همچنان به روز رسانی های امنیتی Patch Tuesday را دریافت می کنند، در حالی که مشتریان E3 و E5 می توانند یک تجربه وصله ساده را انتخاب کنند.

Windows Autopatch از مدیریت عضویت حلقه به‌روزرسانی با استفاده از گروه‌های Azure AD پشتیبانی نمی‌کند، با توجه به سوالات متداول مایکروسافت، اما مدیران می توانند دستگاه ها را از طریق Microsoft Endpoint Manager بین حلقه ها جابجا کنند. مدیران نمی‌توانند تصمیم بگیرند که دستگاه‌ها چه زمانی به حلقه بعدی منتقل شوند.

دیدن: توسعه دهندگان سوخته اند. در اینجا کاری است که آنها برای مقابله با آن انجام می دهند

دیدن: بهترین لپ تاپ ویندوز 2022: مقایسه برترین نوت بوک ها

سرویس Autopatch فقط برای مشتریان مایکروسافت دارای مجوزهای بزرگ Windows Enterprise/Microsoft 365 E3 یا E5 است. مایکروسافت قول داده است که این سرویس پچ سه‌شنبه را «سه‌شنبه‌ای دیگر» بسازد.

برای اینکه Autopatch کار کند، مشتریان باید Azure Active Directory (Azure AD)، سرویس مدیریت دستگاه تلفن همراه Intune مایکروسافت را داشته باشند و از نسخه‌های پشتیبانی‌شده ویندوز 10 و 11 استفاده کنند.

Autopatch پس از یک پیش نمایش عمومی مختصر در ماه گذشته پس از رونمایی در ماه آوریل در دسترس عمومی قرار گرفت. این سرویس تحت مدیریت مایکروسافت قول می‌دهد که فرآیند تنظیم وصله‌ها را برای مدیرانی که ده‌ها هزار رایانه شخصی در اختیار دارند، خودکار کند. این ادمین ها باید هر ماه 100 وصله اعمال کنند، از جمله روزهای صفر، اما گاهی اوقات به روز رسانی ها خدمات اصلی ویندوز، مانند شبکه های خصوصی مجازی (VPNS) و ماشین های مجازی را خراب می کنند.

مهندسان مایکروسافت در استفاده از خط‌مشی‌های سرویس گیرنده Windows Update برای کسب‌وکار و ابزارهای سرویس استقرار، برای ادمین‌ها وارد عمل می‌شوند. مهندسان مایکروسافت حلقه‌های آزمایشی ایجاد می‌کنند و عرضه‌ها را نظارت می‌کنند و می‌توانند در صورت ایجاد مشکل، تغییرات را موقتاً متوقف یا لغو کنند.

مایکروسافت اذعان دارد که ایده واگذاری کنترل به مهندسانش ممکن است برخی از ادمین های ویندوز را دچار مشکل کند، اما استدلال می کند که باید اعتماد آنها را افزایش دهد زیرا می تواند وصله های باگ را قبل از اینکه مدیران بتوانند تشخیص دهند.

zd-microsoft-365-windows-azure

تصویر: مایکروسافت

مایکروسافت به انتشار به‌روزرسانی‌ها در دومین سه‌شنبه هر ماه ادامه خواهد داد و اکنون Autopatch به ساده‌سازی عملیات به‌روزرسانی و ایجاد فرصت‌های جدید برای متخصصان فناوری اطلاعات کمک می‌کند.»

“از آنجایی که سرویس Autopatch دارای چنین ردپای گسترده ای است و به روز رسانی ها را به صورت شبانه روزی انجام می دهد، ما می توانیم مشکلات بالقوه را در میان مجموعه بسیار متنوعی از پیکربندی های سخت افزاری و نرم افزاری شناسایی کنیم. این بدان معنی است که مشکلی که ممکن است بر مجموعه شما تاثیر بگذارد، می تواند قبل از رسیدن به املاک شما شناسایی و حل شود. و با گسترش و رشد سرویس، توانایی تشخیص مشکلات قوی تر می شود. مایکروسافت منابع را برای آزمایش دقیق و اعتبار سنجی نسخه های ما سرمایه گذاری می کند.”