دوربین مدار بسته چیست؟ قیمت انواع بیسیم و باسیم | arya-cctv

در این مقاله از مجله ماد طلایی قصد داریم تا شما را با انواع دوربین مداربسته بر اساس تکنولوژی و کاربرد آنها آشنا کنیم. از انواع دوربین مداربسته آنالوگ می توان به دوربین های آنالوگ قدیمی و دوربین های آنالوگ HD اشاره کرد. دوربین های آنالوگ HD نسل جدید دوربین های مداربسته آنالوگ قدیمی هستند.

سیم و کابل

این نوع از دوربین ها به دو شیوه آشکارسازی و تصویربرداری حرارتی کار می کنند در نتیجه با این تکنولوژی ها و این دوربین ها می توان یک شخص را از فاصله حدود 18 متری تشخیص داد. این دوربین ها دارای شکلی گنبدی رو به پایین هستند و عمده استفاده آنها در محیط های بسته است. مهمترین ویژگی این دوربین ها شکل یک پارچه و پوشش 360 درجه ای است و از این لحاظ سارقان قابلیت تشخیص دید اصلی دوربین را نخواهند داشت. معمولا در این دوربین ها از لنزهای wide با فاصله کانونی کوچک 3.6 یا ۴ میلیمتر استفاده می شود. دوربین های دام قابلیت چرخش دارند و می توانند توسط اپراتور کنترل شوند. دوربین های مداربسته گردان، اسپیددام یا PTZ همگی این نام ها به یک نوع از دوربین مداربسته گفته می شود که قابلیت چرخش دارد.

http://66toolkit.ir

تصاویر از همان ابتدای کار که ضبط می‌شوند، به صورت دیجیتالی ذخیره شده و به همان شکل نیز ارسال و دریافت می‌شوند. اولین دسته، دوربین‌ مدار بسته آنالوگ است و دسته دوم، دوربین مدار بسته تحت شبکه نام دارد. در این بخش قصد داریم تا با این 2 نوع دوربین آشنا شویم و ویژگی‌های هر یک را به طور مختصر و مفید مورد بررسی قرار دهیم. مثلا در یک کارخانه که دستگاه ها به صورت اتوماتیک کار می کنند نصب دوربین مداربسته برای چک کردن کارکرد درست دستگاه ها لازم است. دوربین ها به طور استراتژیک در جای خود قرار می گیرند، بنابراین شما می توانید مناطق خاصی از خانه و شرکت که اهمیت بیشتری دارند را به این سیستم مجهز کنید. این نوع از دوربین های مدار بسته از قابلیت مادون قرمز برخوردار بوده و امکان دید در شب اجسام توسط آنها وجود دارد بنابراین در اماکنی که نیاز به مشاهده تصاویر در تاریکی مطلق می باشند از دوربین های مدار بسته بولت استفاده می شود.

انواع دوربین مدار بسته از نظر شکل ظاهری

در واقع از ابتدای دریافت تصاویر، دوربین های IP آنها را به صورت دیجیتال در آورده و تصاویری با کیفیت بالا ارائه می دهند. این دوربین ها دارای شکل های مخروطی هستند که رویه آنها به شکل تفنگی می باشد. این دوربین ها معمولا قابلیت دید در شب دارند و می توانند در محیط های تاریک نیز تصاویر مطلوب و واضحی ثبت کنند.

  • نوع تحت شبکه دوربین های بی سیم برای انتقال تصویر از تکنولوژی Wifi بهره می گیرند که در نتیجه حجم اطلاعات بیشتری ارسال و با سرعت بالاتر انتقال صورت می گیرد.
  • در “خدمت از ما” به بهترین متخصصین نصب دوربین مدار بسته در شهر خود دسترسی دارید.
  • دوربین مداربسته مینیاتوری یا مخفی، دسته ای از دوربین هایی هستند که به خاطر اندازه کوچکشان امکان مخفی کردن آنها وجود دارد.
  • داهوا توانسته دوربین مداربسته با رزولوشن ۴ مگاپیکسل و شاید در آینده رزولوشن ۴ یا ۸ مگاپیکسل را ارائه دهد.
  • نکته مهم اینکه نصب انواع دوربین مدار بسته کاری بسیار تخصصی بوده و نیاز است حتما توسط فردی که در این کار تجربه و مهارت بالایی دارد و قابل اعتماد نیز می باشد استفاده نمود.

این کمپانی از تکنولوژی انحصاری داهوا الهام گرفته است که منجر به ساخت تکنولوژی AHD شد. در اثر رقابت‌های ایجاد شده با رزولوشن های ۲MP، ۳MP، ۴MP و به تازگی با ۵MP نیز عرضه شده است. این انتقال از طریق کابل‌های کواکسیال به متراژ ۴۰۰ الی ۵۰۰ متر رخ می‌دهد. سلام جناب دوستی عزیز، با موردی مجله خبری دوربین مداربسته آریا که شما فرمودید تا کنون مواجه نشده ایم، اما می توانید از برندهای مطرح داخل بازار مانند داهوا یا ایکس ویژن استفاده کنید که همگی در صورت نصب، عملکرد بدون مشکل خواهند داشت. دوربین های آنالوگ به وسیله پورت BNC مستقیما و دوربین های تحت شبکه به واسطه یک سوئیچ به دستگاه متصل می شوند.