پک آموزشی نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته

در ادامه طریقه نصب این سه نوع از دوربین های مدار بسته را شرح خواهیم داد. در ادامه آموزش نصب دوربین مداربسته و پس از انتخاب نوع و مدل دوربین مرحله بعد انتخاب دستگاه رکوردر (DVR یا NVR) متناسب با نوع دوربین انتخابی است. مواردی مانند بازه مورد نیاز ذخیره سازی، تعداد دوربین ها، نحوه مانیتورینگ تصاویر و نیازهای خاص کاربر و … صورت می گیرد. در بسیاری از مراکز تجاری و تفریحی و همچنین مراکز خرید، فروشگاه ها، مراکز امنیتی و نظامی نصب دوربین مداربسته از واجبات است. با توجه به گسترش این مراکز میتوان گفت که دوربین مداربسته یک نیاز روزافزون است.

  • همچنین سنسورهای استفاده شده و نحوه محاسبه فاصله کانونی را یاد خواهید گرفت.
  • با سلام – از راهنمائی و آموزش ارزشمند شما تشکر می کنم و منتظر ادامه مطالب هستم .
  • در این مرحل دقت کنید که اگر دوربین های مورد استفاده دارای نام کاربری و پسورد هستند در قسمت مربوطه وارد گردند تا پس از اضافه کردن هر کدام از آن ها بتوانند براحتی به دستگاه معرفی گردند.
  • موقعیت نصب دوربین مداربسته باید طوری باشد که لنز آن در مقابل پرتو مستقیم نور خورشید و لامپ قرار نگیرد.
همچنین برای ضبط و یا تغییر نحوه نمایش روی مانیتور و پخش همزمان تصاویر و کنترل از راه دور دوربین ها نیز تجهیزاتی و امکاناتی به سیستم اضافه می شود. با توجه به پیشرفت های انجام شده امکان ضبط صدا نیز به سیستم ها اضافه شده و استفاده از این امکانات می تواند در جهت تامین امنیت جانی و مالی بسیار مفید باشد. امروزه در مراکز صنعتی و اداری جهت نظارت بر محیط فیزیکی و نظارت بر کار کارکنان در جهت کنترل و مدیریت بهتر و کارآمد تر به وفور از سیستم های تلویزیونی مداربسته استفاده می شود.

چرا قیمت بلیت پروازهای جام جهانی اعلام نشد؟

یعنی ضبط براثر ایجاد حرکت جلوی دوربین یا به عبارت دیگر در اثر حرکت ضبط تصاویر اتفاق بیفتد. در این فرایند دو گزینه PreAlarm ضبط قبل از حرکت و PostAlarm ضبط بعد از حرکت وجود دارد که ضبط قبل از حرکت تصاویر ضبط شده از داخل بافر DVR به HDD منتقل می‌شود و زمان آن حدود 2 الی 3 ثانیه است. لازم به ذکر است که هرچقدر کیفیت و رزولوشن تصاویر ضبط شده بالاتر باشد فضای اریا سی سی تی وی اشغال شده هارد بیشتر شده و زمان آرشیو آن کمتر است. برخی از دوربین‌ها دارای تکنولوژی خاصی تحت عنوانWarmlight هستند. این تکنولوژی به این صورت عمل می‌کند که در شب به جای روشن شدن LED IR، LEDهای تعبیه شده روی دوربین روشن می‌شوند. و نور سفید رنگی را در محیط پخش می‌کنند و باعث می‌شوند تا تصاویر این دوربین‌ها نیز همانند دوربین‌های استارلایت، در شب رنگی باشند.

تفاوت دستگاه DVR و NVR

برای جستجوی عبارت مورد نظر، حداقل 3 حرف یا عدد از عبارت را وارد نمایید. بازنشر مقالات و آموزش‌های رایگان سایت با ذکر منبع و درج لینک باعث خرسندی ماست. با ثبت نام در خبرنامه اولین نفری خواهید بود که از آخرین محصولات ، اخبار و فروش های ویژه و کدهای تخفیف ما مطلع می گردید ، پیشنهادات شگفت انگیز را در ایمیل خود دریافت کنید .

چه مکان هایی برای نصب دوربین مدار بسته مناسب هستند؟

به عنوان مثال، آنها به یک کابل جداگانه برای کنترل ویژگی های Pan-Tilt-Zoom موجود در دوربین های پان-تیلت و 360 درجه وصل می شوند که به اختصار PTZ نامیده می شود. برخلاف دوربین های آنالوگ، دوربین های IP می توانند تمام سیگنال های مربوط به تصویر، صدا، برق و … قاطعیت از بابت ورود به بازار کار به علت اصول و فنونی است که در این دوره ها به کارآموز آموزش داده می شود، مهارت هایی که یقیناً منجر به درآمد زایی می گردند. چه به صورت شخصی و چه به صورت خویش فرما و چه به صورت همکاری با یک پیمانکار،در هر حالتی که در نظر گیرید.

کابل کشی ها نباید از کنار برق فشار قوی، ترانس های صنعتی، دستگاه جوش، فرکانس های بالا،دکل های مخابرتی و تجهیزات مشابه موجب نویز در تصویر میگردد. اموزشگاه فنی و حرفه ایی همراه با کار عملی در تعمیرگاه با دریافت مدرک فنی و حرفه ایی سازمان فنی و حرفه … آموزش نرم افزار حسابداری سپیدار که یک نرم افزار یکپارچه ویژه ی کسب و کار کوچک می باشد . آموزش تعمیرات ایسیو ecu از جذابترین و پردرامدترین آموزش ها در حوزه خودرو است. ایسیو یا کامپیوتر خودرو یکی بخش مهم خودرو می باشد که وظیفه کنترل و … 🔹با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور آموزش فوق العاده دوره تعمیرات تخصصی موتورسیکت کاملا …

سعی کنید کار نصب را با آرامش و صرف زمان مناسب انجام دهید تا مشکلی در مراحل نصب پیش نیاید. برای نصب دوربین مداربسته IP دو راه حل کلی وجود دارد و شما باید بسته به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب نمایید. دوربین‌های بولت دارای ظاهری استوانه‌ای بوده که روی سطوح عمودی و دیوار نصب می‌شوند. همچنین قابلیت نصب روی سقف را نیز خواهند داشت و باتوجه‌به نوع و کیفیت آنها می‌توانند ضد آب و مقاوم در برابر گردوغبار باشند. بیشترین استفاده‌ای که از این دوربین‌ها می‌شود برای فضای خارجی است.

بیشترین خرابی‌ها در دوربین مداربسته مربوط به بخش تغذیه، CCTV و مدار تصویر است. اما این نکته را بدانید که بخش مدار CCTV کاملا قابل تعویض خواهد بود. دوربین تحت شبکه نیز از مدارات پیشرفته‌تری نسبت به دوربین آنالوگ برخوردار است که در زمان آموزش تمام این موارد برای کارآموز تشریح و عیب یابی می‌شود. برای کارآموزان شاغل و یا شهرستانی های محترم امکان برگزاری کلاس آموزش نصب دوربین مدار بسته به صورت فشرده و یا آخر هفته وجود دارد. توضیح داده شد ، مهمترین کاری که باید انجام شود ، نصب صحیح دوربین مداربسته است .