یادداشت مارک زاکربرگ: متا امروز 11000 شغل را تعدیل می کند


mark-zuckerberg-profile.jpg

مارک زاکربرگ، رئیس Meta مادر فیسبوک، فاش کرده است که این شرکت 11000 کارمند یا حدود 13 درصد از تعداد کارکنان فعلی خود در سراسر جهان را اخراج خواهد کرد. امروز به کارکنان آسیب دیده اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت درآمد سه ماهه سوم خود را در ماه گذشته گزارش داد، با درآمدی که با 4 میلیارد دلار کاهش در سال به 27.7 میلیارد دلار و تقریباً بدون رشد در تعداد کاربران در خانواده اصلی برنامه های خود، یعنی فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ، کاهش یافت.

در حالی که در چند ماه گذشته اخراج‌ها در بخش فناوری اتفاق افتاده است، اخراج‌هایی در این مقیاس توسط یکی از برترین شرکت‌های فناوری نشان می‌دهد که حتی برای برخی از با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان، کارها چقدر سخت است. تا به حال، متا تعلیق استخدام های هدفمند را انجام داده است، اما اخراج هایی را اعلام نکرده است.

“امروز من برخی از سخت ترین تغییراتی که در تاریخ متا ایجاد کرده ایم را به اشتراک می گذارم.” زاکبرگ در نامه ای به کارمندان گفت، همچنین در وب سایت متا منتشر شده است.

“من تصمیم گرفتم اندازه تیم خود را حدود 13٪ کاهش دهم و بیش از 11000 کارمند با استعداد خود را رها کنم. ما همچنین در حال برداشتن تعدادی گام اضافی برای تبدیل شدن به یک شرکت لاغرتر و کارآمدتر با کاهش هزینه های اختیاری و گسترش هستیم. استخدام ما تا Q1 متوقف می شود.”

همچنین: اخراج کارکنان در توییتر ایلان ماسک آغاز شده است

متا تا 30 سپتامبر 2022 دارای 87314 نفر بود که نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش داشت. در به روز رسانی درآمد سه ماهه سوم، متا گفت پیش‌بینی می‌کرد که در پایان سال 2023 تعداد کارمندانش تقریباً مطابق با سطوح سه ماهه سوم سال 2022 باشد. استخدام در بخش‌هایی از کسب‌وکار متوقف شده بود، اما به استخدام در سایر بخش‌ها، به‌ویژه هوش مصنوعی و VR/AR، با نام مستعار Meta’s Reality Labs ادامه داد.

متا به کارکنان آسیب دیده در ایالات متحده 16 هفته انفصال به اضافه دو هفته دیگر برای هر سال خدمت بدون سقف پیشنهاد می دهد. مرخصی با حقوق باقی مانده؛ پوشش RSU؛ بیمه درمانی برای شش ماه آینده؛ خدمات شغلی؛ و “حمایت مهاجرت” برای کارکنان وابسته به ویزا. به گفته زاکربرگ، پشتیبانی در خارج از ایالات متحده “مشابه” خواهد بود.

اما متا بلافاصله دسترسی سیستم را به کارکنان آسیب دیده قطع می کند.

زاکربرگ نوشت: “ما تصمیم گرفتیم دسترسی به اکثر سیستم های متا را برای افرادی که امروز ترک می کنند را با توجه به میزان دسترسی به اطلاعات حساس حذف کنیم. اما آدرس های ایمیل را در طول روز فعال نگه می داریم تا همه بتوانند خداحافظی کنند.”

زاکربرگ گفت که بر اساس انتظاراتش از اتفاقی که در همه‌گیری COVID-19 رخ داد، زمانی که همه دیجیتالی شدند، شرط‌بندی اشتباهی انجام داد.

“در آغاز کووید، جهان به سرعت آنلاین شد و جهش تجارت الکترونیک منجر به رشد بیش از حد درآمد شد. بسیاری از مردم پیش بینی کردند که این شتاب دائمی خواهد بود که حتی پس از پایان همه گیری ادامه خواهد داشت. من هم همین کار را کردم، بنابراین تصمیم گرفتم. تصمیم برای افزایش چشمگیر سرمایه گذاری هایمان.”

“متاسفانه، این آنطور که من انتظار داشتم انجام نشد. نه تنها تجارت آنلاین به روندهای قبلی بازگشته است، بلکه رکود اقتصاد کلان، افزایش رقابت، و از دست دادن سیگنال تبلیغاتی باعث شده درآمد ما بسیار کمتر از آن چیزی باشد که من انتظار داشتم. من. اشتباه کردم و من مسئولیت آن را می پذیرم.»

همچنین: اکنون آمازون می گوید که استخدام شرکت های جدید را متوقف کرده است

زاکربرگ گفت در حالی که این کاهش‌ها بر خانواده اپلیکیشن‌ها و آزمایشگاه‌های واقعیت تأثیر می‌گذارد، او خاطرنشان کرد که گروه‌هایی مانند استخدام به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت زیرا ما در نظر داریم در سال آینده افراد کمتری را استخدام کنیم.

وی افزود: “ما همچنین در حال تغییر ساختار تیم های تجاری خود هستیم. این بازتاب کار بزرگی نیست که این گروه ها انجام داده اند، بلکه نشان دهنده آن چیزی است که ما در آینده به آن نیاز داریم. رهبران هر گروه زمانی را برنامه ریزی می کنند تا در مورد این موضوع صحبت کنند. تیم شما در چند روز آینده.”

زاکربرگ گفت که اخراج کارکنان “آخرین راه حل” است و این شرکت تغییرات دیگری از جمله کاهش ردپای املاک و مستغلات خود و انتقال به اشتراک میز برای کسانی که اغلب از خانه یا جاهای دیگر کار می کنند، ایجاد کرده است. تغییرات بیشتر کاهش هزینه در ماه های آینده اتفاق می افتد.

متا همچنین توقف استخدام خود را تا سه ماهه اول با «تعداد کمی استثنا» تمدید خواهد کرد.

اساساً، ما همه این تغییرات را به دو دلیل انجام می‌دهیم: چشم‌انداز درآمد ما کمتر از آنچه در ابتدای سال انتظار داشتیم است، و می‌خواهیم مطمئن شویم که هم در خانواده برنامه‌ها و هم در آزمایشگاه‌های واقعیت به طور موثر عمل می‌کنیم.» زاکربرگ گفت.


منبع: https://www.zdnet.com/article/mark-zuckerberg-memo-meta-is-cutting-11000-jobs-today/#ftag=RSSbaffb68