شکستن با LastPass: نحوه استفاده از iCloud به عنوان مدیر رمز عبور در ویندوز

خواه قبلاً از Keychain استفاده می‌کنید یا در بازار برای مدیریت رمز عبور جدید برای رایانه ویندوزی خود هستید آزمایش رایگان LastPass منقضی شده، استفاده از iCloud به عنوان مدیر رمز عبور نه تنها در دستگاه های MacOS بلکه در رایانه های شخصی ویندوز نیز امکان پذیر است.

برای این کار بر روی دکمه Keychain در نوار ابزار (با فلش در تصویر زیر مشخص شده) کلیک کنید.

اگر می خواهید iCloud Keychain را به رایانه ویندوز خود اضافه کنید، می توانید رمزهای عبور iCloud را دانلود کنید.

آیا می توانم از LastPass به صورت رایگان استفاده کنم؟

فلش سبز که به محل فعال کردن تکمیل خودکار اشاره دارد.

ماریا دیاز/ZDNET

در این مرحله، می‌توانید با دنبال کردن دستورالعمل‌های موجود در برنامه iCloud برای ویندوز، یک افزونه مرورگر را به Google Chrome یا Microsoft Edge اضافه کنید.

در این مرحله می توانید افزونه های مرورگر را نیز نصب کنید.

iCloud Keychain برای دستگاه های اپل شما در دسترس است: آیفون، آی پد، و مک. برای تنظیم آن، به تنظیمات آیفون خود بروید و روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید تا به تنظیمات iCloud خود دسترسی پیدا کنید. سپس، iCloud را انتخاب کنید. Passwords and Keychain را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید، سپس روی Sync this iPhone ضربه بزنید تا روشن شود.

صفحه ورود لینکدین با نماد iCloud Passwords فعال است.

کد تایید را وارد کنید.

ماریا دیاز/ZDNET

از آنجایی که افزونه Google Chrome را اضافه کردم، مرحله بعدی این است که تکمیل خودکار را فعال کنید برای دادن مجوز کروم به رمزهای عبور iCloud من.

مانند LastPass، افزونه مرورگر به شما امکان می دهد اطلاعات ورود خود را پر کنید.

نماد iCloud Passwords فعال است و می توانید به آن اجازه دهید رمزهای عبور شما را به طور خودکار تکمیل کند.

ماریا دیاز/ZDNET

Apple ID به شما امکان دسترسی به مزایای بسیاری را در اکوسیستم نرم افزاری اپل می دهد و یکی از آنها Keychain: مدیر رمز عبور iCloud است.

همچنین: در اینجا نحوه استفاده از ویندوز 10 به صورت رایگان ارائه شده است

گذرواژه‌ها در کادر سبز با فلش نشان‌دهنده آن در لپ‌تاپ ویندوز برجسته شده‌اند.

احراز هویت دو عاملی iCloud.

iCloud برای ویندوز می تواند مدیر رمز عبور جدید شما شود.

تصویر: ماریا دیاز/ZDNET

با اپل آیدی و رمز عبور خود وارد شوید.

تصویر: ماریا دیاز/ZDNET

پس از راه‌اندازی iCloud برای ویندوز به‌عنوان مدیر رمز عبور و برنامه افزودنی مرورگر خود، می‌توانید با رفتن به یک وب‌سایت و تلاش برای ورود آن را امتحان کنید.

با فعال کردن تکمیل خودکار، 2FA با دستگاه Apple شما درخواست می‌شود. می بینید که تلفن من (تصویر دوم زیر) از من می خواهد به رایانه دیگری اجازه دسترسی به حساب من را بدهم و سپس یک کد تأیید را برای وارد کردن در رایانه شخصی ویندوز ارائه می دهد.

اگر در حدود 10 سال گذشته بوده‌اید، می‌دانید که اکثر سرویس‌ها برای دسترسی به آن‌ها نیاز به راه‌اندازی حساب‌ها دارند. این بدان معنی است که ما در نهایت با ده ها رمز عبور روبرو می شویم که باید به نوعی برای هر یک از آن حساب ها به خاطر بسپاریم.

اما چگونه می توانم تمام این رمزهای عبور را به خاطر بسپارم، در صورتی که حتی نیمی از اوقات نمی توانم شماره تلفن شخص مهم خود را به خاطر بسپارم؟

نحوه استفاده از iCloud به عنوان مدیر رمز عبور در ویندوز

افزونه iCloud Passwords کروم.

مطمئن شوید که Passwords روشن است و کلیک کنید درخواست دادن.

ماریا دیاز/ZDNET

همچنین: آیا می خواهید LastPass را کنار بگذارید؟ در اینجا بهترین جایگزین ها برای امتحان وجود دارد

سوالات متداول

چگونه iCloud را برای ویندوز دریافت می کنید؟

یک بار کلیک کنید برنامه افزودنی را نصب کنید در iCloud، شما می توانید آن را اضافه کنید رمزهای عبور iCloud افزونه در کروم

ماریا دیاز/ZDNET

LastPass شرایط گزینه رایگان خود را تغییر داد، به طوری که شخصی که دارای حساب کاربری رایگان است فقط می تواند از مدیر رمز عبور در یک دستگاه استفاده کند. این بدان معناست که برای استفاده از LastPass هم در آیفون و هم در رایانه شخصی ویندوزی خود به اشتراک نیاز دارید. بنابراین، در حالی که می توانید از LastPass به صورت رایگان در iPhone و iPad خود استفاده کنید، نسخه رایگان آن برای رایانه شخصی ویندوز شما نیز در دسترس نخواهد بود. به همین دلیل است که استفاده از iCloud Passwords برای ویندوز بهترین گزینه رایگان است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/break-up-with-lastpass-how-to-use-icloud-as-a-password-manager-on-windows/#ftag=RSSbaffb68مطمئن شوید که Passwords در پنجره iCloud انتخاب شده است، سپس روی آن کلیک کنید درخواست دادن برای ایجاد تغییرات

iCloud در کادر سبز با فلش نشان‌دهنده آن در لپ‌تاپ ویندوز برجسته شده است.

پنجره iCloud در لپ تاپ ویندوز.

همچنین: 10 بهترین لپ تاپ ویندوز، 2 در 1 و دستگاه های فوق قابل حمل

به منوی استارت بروید و iCloud را برای ویندوز باز کنید.

ماریا دیاز/ZDNET

برای بدست آوردن iCloud برای ویندوز، فقط برنامه را در رایانه شخصی ویندوزی خود دانلود کنید، سپس با Apple ID خود وارد شوید. از شما خواسته می شود با وارد کردن یک کد تأیید در iPhone با iOS 14 یا جدیدتر، یا iPad با iPadOS 14 یا جدیدتر، یا Mac با MacOS 11 یا بالاتر، مراحل را برای احراز هویت دو مرحله ای دنبال کنید.

چگونه می توانم iCloud Keychain را راه اندازی کنم؟

پس از ورود به حساب خود – اگر قبلاً وارد نشده اید – می توانید به حساب خود دسترسی داشته باشید، حساب دیگری اضافه کنید و تغییرات لازم را انجام دهید.

صفحه ورود برای رمزهای عبور iCloud.

به Passwords بروید و روی Apply کلیک کنید.