مایکروسافت گزینه های اتصال ماهواره ای Azure Space خود را گسترش می دهد

Azure Orbital Cloud Access به منظور اولویت‌بندی هوشمند ترافیک در شبکه‌های فیبری، سلولی و ماهواره‌ای است. ترافیک شبکه اولویت‌بندی‌شده از طریق Starlink اسپیس ایکس همراه با دستگاه‌های لبه Azure انجام می‌شود و به مشتریان امکان دسترسی به خدمات ابری مایکروسافت را در هر جایی که Starlink فعالیت می‌کند، می‌دهد. SpaceX یکی از شرکای اصلی مایکروسافت برای Azure Space از زمان شروع این ابتکار بوده است.

جیسون زاندر، معاون اجرایی ماموریت‌های استراتژیک و کسب‌وکار فناوری، گفت: «شما نمی‌توانید یک ابر مقیاس بزرگ بدون راه‌حل فضایی داشته باشید». Zander اضافه کرد که کار Azure Space مایکروسافت در مورد قرار دادن فناوری های لبه تا حد امکان به جایی است که محاسبات انجام می شود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/microsoft-expands-its-azure-space-satellite-connectivity-options/#ftag=RSSbaffb68مایکروسافت همچنین با شرکای خود کار می کند تا با ادغام 5G و ارتباطات ماهواره ای از طریق سرویس های Azure Orbital، ارتباطات مبتنی بر ماهواره را به یک عملیات ابری سازمانی آسان تر کند. هدف نهایی: کمک به فروشندگان ماهواره در مجازی سازی سیستم های آنالوگ خود.

دو سال پیش، مایکروسافت ابتکار Azure Space خود را با تمرکز بر تبدیل Azure به یک بازیگر قوی در بازار فضای ابری اتصال ماهواره ای، راه اندازی کرد. در 14 سپتامبر، همزمان با هفته تجارت جهانی ماهواره، مقامات مایکروسافت در حال تشریح نحوه برنامه ریزی خود برای سبد اتصالات ماهواره ای شرکت را گسترش دهید.

سال گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که Azure Orbital به پیش‌نمایش رسیده است و به مشتریان این امکان را می‌دهد تا با ماهواره‌های ایستگاه‌های زمینی متعلق به مایکروسافت و متعلق به شریک در سرتاسر جهان ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را کنترل کنند، بدون اینکه هزینه‌های برگشتی برای Azure وجود داشته باشد. این سرویس اصلی “Azure Orbital” به “Azure Orbital Ground Station” تغییر نام داده است و مایکروسافت را قادر می سازد تا از نام تجاری “Azure Orbital” برای پوشش چندین سرویس (که آخرین آنها Azure Orbital Cloud Access است) استفاده کند.

مایکروسافت همچنین امروز در دسترس بودن عمومی Azure Orbital Ground Station، اولین محصول “ایستگاه زمینی به عنوان سرویس” خود را اعلام کرد. ایستگاه زمینی مداری Azure داده های ماهواره ای را مستقیماً به Azure می آورد.

سال گذشته، مایکروسافت یک تیم جدید ماموریت‌ها و فناوری‌های استراتژیک را به عنوان بخشی از سازماندهی مجدد کسب و کار Cloud + AI خود ایجاد کرد. این تیم جدید، تجارت فدرال مایکروسافت در ایالات متحده، مهندسی فضا و ماموریت Azure، Azure برای اپراتورها (کسب و کار متمرکز بر مخابرات آن) را با هم جمع می کند. و Azure Quantum و برای سرعت بخشیدن به این مشاغل طراحی شده است.

Azure Space فقط برای شرکت های صنعت فضایی نیست. این هدف برای جلب نظر شرکت‌های مشتریان صنعت دولتی و خصوصی در بازارهای کشاورزی، انرژی، مخابرات و دولتی است. همچنین برای هر مشتری با دسترسی از راه دور و نیاز به پهنای باند در نظر گرفته شده است.

مقامات امروز گفتند که یک سرویس جدید تماس گرفته است Azure Orbital Cloud Access، در حال ورود به پیش نمایش خصوصی است که با مشتریان دولت ایالات متحده شروع می شود. Azure Orbital Cloud Access مخصوصاً متخصصان فناوری اطلاعات سازمانی است که در جایی که گزینه‌های زیادی وجود ندارد به اتصال نیاز دارند. این به ویژه کاربرانی را هدف قرار می دهد که نمی توانند حتی کمترین زمان خرابی را حفظ کنند، مانند اولین پاسخ دهندگان.

رقیب اصلی ابری مایکروسافت، AWS، استراتژی صنعت فضایی و واحد فضایی خود به نام Aerospace and Satellite Solutions را در ژوئن 2020 اعلام کرد. همچنین سرویس اتصال ماهواره ای خود، AWS Ground Station، و سرمایه گذاری ماهواره ای به نام Project Kuiper را ایجاد کرده است. با استارلینک اسپیس ایکس و سایر ارائه دهندگان شبکه های ماهواره ای. مایکروسافت سال گذشته اعلام کرد که Space X ایلان ماسک یکی از شرکای فضایی Azure Space است. مایکروسافت در حال همکاری با SpaceX برای ارائه اتصال اینترنت ماهواره‌ای در Azure است.

به روز رسانی azurespace2022

اعتبار: مایکروسافت